Colgate-Palmolive: opakowania przyjaźniejsze środowisku

ms
13-07-2021, 13:52
Colgate-Palmolive zapowiada, że do 2025 r. wyeliminuje jedną trzecią nowo produkowanych tworzyw sztucznych - w ramach przejścia na opakowania plastikowe nadające się w stu procentach do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania.

Tubki do recyklingu

W 2020 r. firma wprowadziła na rynek całkowicie zdatną do recyklingu tubkę past Colgate Smile for Good, która jest dostępna również na rynku polskim.

Przy jej produkcji zastosowano polietylen o wysokiej gęstości (HDPE). Nowe, innowacyjne opakowanie zostało uznane za jeden z najlepszych wynalazków 2020 r. przez Time Magazine.

Pasta do zębów Colgate Smile for Good to pierwsza linia marki Colgate, która na opakowaniu posiada przejrzyście opisane składniki i ich działanie, tak aby ułatwić klientom podejmowanie świadomych decyzji. Starannie wyselekcjonowane składniki pasty pochodzą w 99,7 proc. z naturalnych źródeł, zapewniając optymalną codzienną ochronę jamy ustnej – podaje

Do 2025 r. wszystkie tubki z pastami do zębów marki Colgate będą nadawać się do recyklingu.

Colgate nie zamierza chronić swojego pomysłu przed konkurencją. Dzieli się tą technologią w celu redukcji odpadów generowanych przez miliardy tubek na pastę do zębów wyrzucanych każdego roku na świecie.

Wszystkie produkty ekologiczne do 2025 r. 

Do 2025 roku wszystkie produkty marki mają mieć opakowania w stu procentach z recyklingu, być wielokrotnego użytku lub nadawać się do kompostowania.

Nie tylko opakowania, ale również składy produktów z portfolio Colgate-Palmolive są coraz bardziej przyjazne środowisku. Ich formuły są zmieniane, aby pomóc konsumentom prowadzić coraz bardziej zrównoważone życie.

Zerowa ilość odpadów

Celem Colgate-Palmolive jest zdobycie certyfikatu zerowej ilości odpadów (TRUE zero waste) dla wszystkich obiektów firmy oraz uzyskanie certyfikatu Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) amerykańskiej organizacji Green Building Council (USGBC) dla wszystkich nowych zakładów produkcyjnych Colgate-Palmolive do 2025 r.

Do tej pory uzyskano 20 takich certyfikatów – w tym dla polskiej fabryki w Świdnicy, gdzie wytwarzane są m.in. produkty marki elmex.

Celem Colgate-Palmolive jest osiągnięcie zerowego poziomu wody netto w zakładach produkcyjnych firmy, na obszarach dotkniętych niedoborem wody do 2025 r. W 2019 r. firma zmniejszyła zużycie wody na tonę produkcji o prawie 50 proc. w porównaniu z 2002 r.