Nagrodzona kampania "9 milionów powodów"

Autor: nieck • Źródło: en
15-01-2021, 14:12
Agencja Grey Worldwide Warszawa jest jedyną agencją z Polski, która zdobyła nagrodę na tegorocznym Effie Awards Europe. Brązowym Effie nagrodzono kampanię "9 milionów powodów" dla GlaxoSmithKline Consumer Healthcare.


Kampania podkreśla, że protezy zębowe pomagają starszym osobom cieszyć się pełnią życia. W akcji pokazywani są różni ludzie w starszym wieku realizujący swoje pasje. Biorący udział w kampanii Robert Janowski zaznacza w reklamie, że z protez zębowych korzysta aż 9 mln Polaków, więc noszenie takiej protezy nie powinno być powodem do wstydu.

Produkty pod marką Correga to kremy mocujące oraz tabletki i pasty czyszczące do protez zębowych i zębów. Co prawda od lat są znane lekarzom dentystom, ale dotychczas mało kto zwracał uwagę na skalę zjawiska i jej psychologiczny aspekt.

Michał Drumowski, wspierający kampanię z ramienia GSK w rozmowie z infoDENT24.pl przyznał, że kampania ma przekonywać lekarzy dentystów, szczególnie protetyków, ale także farmaceutów, że mają do czynienia ze szczególnymi emocjami pacjenta, który musi pogodzić się z faktem noszenia protezy. Lekarz dentysta nie zawsze pamięta, że dla pacjenta założenie protezy, szczególnie tej pierwszej, to ogromna zmiana w jego życiu, że to wydarzenie wiąże się z dużym stresem i poczuciem zawstydzenia. Często bywa, że taka osoba chce jak najszybciej zniknąć z oczu stomatologa. Poczucie wstydu podpowiada pacjentom protetycznym, by w samotności zmagali się z problemami dotyczącymi użytkowania protezy zębowej. To najgorszy scenariusz, gdyż wówczas nie może być mowy o pokonaniu lęku przed kontaktami interpersonalnymi. Co gorsza istnieje ryzyko pojawienia się powikłań zdrowotnych - mówił Michał Drumowski.

Podczas akcji uruchomiono serwis 9milionowpowodow.pl, w którym dostępne są m.in. opisy bohaterów kampanii, rady dotyczące dbania o protezy i wyjaśnienia błędnych teorii o ich używaniu, a także prezentacja produktów Correga do pielęgnacji protez.

Więcej: wirtualnemedia.pl