Koronawirus: czas na poprawienie strony internetowej gabinetu?

en
22-04-2020, 08:46
Nawet jeśli w trakcie epidemii twój gabinet stomatologiczny jest otwarty, to i tak liczba pacjentów jest o znacząco mniejsza niż zwykle. Czas wolny można zatem poświęcić na usprawnienie działania strony internetowej praktyki.

Pojawiła się okazja, by na spokojnie wykonać prace na które zwykle w natłoku pilniejszych obowiązków czasu brakuje. Chodzi o zadanie niebagatelne, ale zwykle zaniedbywane lub zlecane komuś innemu, czyli sprawdzenie jak funkcjonuje strona internetowa praktyki stomatologicznej. 

Obecność internecie, wygląd i łatwość korzystania ze strony internetowej ma bardzo duży wpływ na wrażenie i decyzje, jakie podejmie potencjalny pacjent. Warto zatem sprawić, by ta powszechnie widoczna wizytówka działań dentysty była idealna.

1. Dostęp
Bardzo liczy się estetyka i ilość informacji widocznych na stronie gabinetu. Duże znaczenie ma także to na ile są one zrozumiałe, oraz czy poruszanie się między poszczególnymi podstronami oraz sekcjami wewnątrz nich jest proste. Wygoda i funkcjonalność witryny powinna być priorytetem. 

Przede wszystkim sprawdźmy jak długo się strona ładuje, zarówno na komputerze jak i na telefonie komórkowym. Mogą tu bowiem występować różnice. Nie jest dobrze, jeśli ładowanie trwa dłużej niż dwie sekundy. Odwiedzający taką witrynę nie będzie dłużej czekał i przejdzie do następnego gabinetu stomatologicznego wskazywanego przez wyszukiwarkę.

By pojawienie się strony internetowej przyspieszyć, można zredukować wielkość i format zdjęć.

2. Odbiór
Teraz pora spojrzeć na stronę obiektywnie, czyli tak jak patrzy na nią osobowa, która jest tu po raz pierwszy. 

Czy witryna przykuwa uwagę, czy jest ciekawa?
Czy równie łatwo można się po niej poruszać korzystając z laptopa i z komórki?
Czy najważniejsze informacje o praktyce pojawiają się od razu, czy trzeba przewinąć stronę, by do nich dobrzeć?

Warto też poprawić pozycjonowanie strony oraz linkowanie w obrębie strony, im więcej potencjalny pacjent spędzi na czytaniu różnych informacji i im więcej stron odwiedzi, tym lepsza pozycja w wyszukiwarce Google.

3. Odpowiedz na komentarze i opinie
Teraz jest też czas, by na spokojnie odpowiedzieć na oceny pacjentów umieszczone on-line. Te negatywne także są cenne, bo dają możliwość wprowadzenia zmian do funkcjonowania gabinetu. Merytoryczna odpowiedź podkreśla, że dentysta bardzo liczy się ze zdaniem swoich pacjentów.

Więcej: DrBicuspid.com

hcc On-line

Retransmisja sesji:

Stomatologia – partner z potencjałem