Dębowa 105 zaczyna przyjmować pacjentów z bólem

ms
25-03-2020, 11:52
Są dwa podstawowe dylematy: jeden to czy przyjmować pacjentów, drugi - wynikający z pierwszego, jeśli tak, to w jakim reżimie realizować leczenie. Katowickie gabinety stomatologiczne D105 podjęły rozważną decyzję. Warto poznać jak pracownicy tej lecznicy są przygotowani do sytuacji wyjątkowej.

W związku ze zwiększonym ryzykiem epidemiologicznym dotyczącym COVID-19, od 25 marca 2020 r. gabinety Dębowa 105 przyjmują pacjentów wyłącznie w trybie pilnym i w sytuacjach awaryjnych, takich jak silny ból zęba, długotrwały obrzęk, uraz czy nieustępujące krwawienie.

„Nie chcemy zostawić Państwa bez pomocy i opieki, dlatego wprowadziliśmy zaostrzone procedury bezpieczeństwa oraz tymczasowy regulamin przyjmowania Pacjentów w naszej placówce” - czytamy na stronie d105.pl.

Dla wielu lekarzy dentystów może być pomocny wdrożony tryb pracy w lecznicy Dębowa105, a także regulamin rejestracji w sytuacji wyjątkowej.

Personel medyczny w gabinetach jest zabezpieczony i wyposażony w zestawy ochraniające:
- drogi oddechowe (maski o standardzie Filtering Face Piece 2),
- oczy (gogle lub przyłbice),
- ręce (rękawiczki zabiegowe),
- całe ciało (fartuchy medyczne z długimi rękawami oraz jednorazowymi czepkami).

Stomatolodzy wraz ze współpracownikami będą pracowali w dwóch czteroosobowych zespołach.

Procedura realizacji leczenia

Rejestracja wizyty 
Wizyty w D105 umawiane są wyłącznie telefonicznie
Zgłaszający problemy pacjenci zostaną poproszeni o wypełnienie kwestionariusza epidemiologicznego, który otrzymają drogą mailową.
W ankiecie znajduje się m.in. oświadczenie o niewystępowaniu u pacjenta zakażenia wirusem SARS-CoV-2, nieprzebywaniu przez pacjenta na kwarantannie w związku z możliwością wystąpienia infekcji oraz braku objawów, które mogą sugerować zakażenie pacjenta koronawirusem.
Na podstawie kwestionariusza, po wstępnej ocenie problemu oraz dodatkowym wywiadzie telefonicznym, lekarz dentysta decyduje o dalszym toku postępowania i umawia termin wizyty.

Przebieg wizyty
Przyjeżdżając na planowaną wizytę pacjenci proszeni są o niewchodzenie do placówki - o pozostanie na zewnątrz (najlepiej w samochodzie). Obsługa zaprosi pacjenta do środka, kiedy zespół będzie przygotowany do wizyty.
Pacjenci proszeni są o pozostawienie okrycia wierzchniego na zewnątrz, poza placówką (w miarę możliwości w samochodzie).

Placówka prosi o niezabieranie na wizyty osób towarzyszących.

Pacjenci będą przyjmowani tylko pojedynczo.

W trakcie wizyty, na terenie placówki przebywa tylko jeden pacjent.

Przed rozpoczęciem leczenia wymagany jest podpis na wypełnionym wcześniej kwestionariuszu epidemiologicznym. Wydrukowane dokumenty otrzymują pacjenci w recepcji. Pacjenci proszeni są o nieprzynoszenie własnych egzemplarzy.

Przed wejściem do gabinetu, pacjent proszony jest o dezynfekcję rąk dostępnym w recepcji środkiem oraz poddaniu się bezdotykowemu pomiarowi temperatury.

Jeśli nie ma przeciwwskazań, wykonywane jest ustalone leczenie.

Płatności
Akceptowane są wyłącznie płatności bezgotówkowe.

Do stałego cennika usług należy doliczyć koszty za dodatkowe środki bezpieczeństwa, procedurę przyjęcia i dezynfekcję gabinetu – w wysokości 200 zł.

- Podjęliśmy wszystkie możliwe działania i środki, aby móc bezpiecznie ponownie przyjmować pacjentów. Jesteśmy lekarzami, nie możemy obojętnie przechodzić wobec ludzi w obecnej sytuacji. Co ma zrobić na przykład pacjentka w ciąży, której w trzecim trymestrze wyżyna się tzw. „ósemka”, która powoduje stan ropny? Są pacjenci, którzy naprawdę nie mogą czekać z wizytą do zakończenia kryzysu epidemiologicznego – mówi, w rozmowie z portalem dziennikzachodni.pl  dr n. med. Jacek Bednarski.