Amerykański przepis na skuteczny marketing wybielania zębów

smn
20-02-2020, 09:13
Wybielanie zębów bije rekordy popularności, w samych tylko Stanach Zjednoczonych w 2019 r. 38 mln dorosłych osób zastosowało środki do wybielania zębów. Rynek na te produkty i zabiegi, prowadzone w gabinetach stomatologicznych, ma w najbliższej przyszłości nadal rosnąć.

Praktyka stomatologiczna może zacząć lepiej prosperować, jeśli zacznie wykorzystywać popyt na usługę wybielania zębów. Przy czym wykładanie w gabinecie ulotek i wywieszanie plakatów z perłowobiałym uśmiechem  nie wystarczy.

Przygotuj się na dostarczanie rozrywki
Media społecznościowe wymagają stosowania różnych form - blogów, filmów i innego typu materiałów edukacyjnych, które jednocześnie nie będą ani nudne, ani nadmiernie fachowe. Warto znaleźć sposób, by te treści były zabawne dla czytelnika. Jako dobry przykład może posłużyć konto na Instagramie produktów firmy Opalescence Go.

Czy ktoś może lepiej promować wybielanie zębów niż osoba, która skorzystała z takiej usługi stomatologicznej i uwielbia jej efekty? I tu powinien wkroczyć influencer. Bezcenna może się okazać współpraca z osobą mającą duże grono odbiorców w mediach społecznościowych różnego typu.

Influencer nie tylko może mówić o konkretnych produktach, czy konkretnym gabinecie stomatologicznym, ale nawet może informować o promocjach oferowanych w twojej praktyce. Siła takiego oddziaływania potrafi przekroczyć najśmielsze szacunki.

Zamiast zdawać się na outsourcing w osobie influencera, można samodzielnie zaangażować się w promocję. Tworzone posty  powinny być prawdziwe i opisywać zarówno sam mechanizm rozjaśniania zębów jak i produkty, które do tego służą. Warto też skupić się na podkreślaniu korzyści jakie pływną z wybielania, a nie reklamować samej usługi. Cel to przekonanie potencjalnego pacjenta, że dowiedział się wartościowych rzeczy. Twoje posty powinny zatem dotyczyć typowych zastrzeżeń lub przeszkód, jakie widzą pacjenci, czyli ceny, złożoności procedury oraz  konieczności wyznaczenia wizyty. Przekazywane przez ciebie informacje powinny przekonywać, że wybielanie zębów jest prostą, szybką i opłacalną procedurą, a żeby to wykazać należy podać ceny i czas potrzebny do uzyskania zadowalającego efektu. Warto też podać bezpośredni link, który umożliwi ustalenie pierwszej wizyty, by można ją było od razu zaplanować.

Nie każda platforma tworzona jest w podobny sposób
Można to porównać do takiej sytuacji: inaczej mówimy do osoby w podeszłym wieku, inaczej do przyjaciela, którego znamy od 20 lat. To samo można zastosować do mediów społecznościowych. Można ten sam post umieścić na LinkedIn a następnie na Facebooku. Sedno informacji może być to samo, ale trzeba je odpowiednio dostosować do czytelnika pod względem formy.

Chyba najłatwiej skoncentrować się tylko na Facebooku i Instagramie. Oba media mają duży społeczny odbiór, Facebook opiera się głównie na tekście i linkach, zaś zawartość Instagrama na zdjęciach i krótkich filmikach.

Zatem jeśli celem ma być porównanie wybielania prowadzonego w gabinecie stomatologicznym i domowego, to Facebook jest właściwą drogą, zaś do pokazania filmu ilustrującego prostotę tego zabiegu najlepszy będzie Instagram.

Oczywiście każda platforma ma też swoje ograniczenia. 

Planuj kampanię z sukcesem
Pacjent może nie decydować się na wybielanie zębów z powodu okoliczności, które nie mają nic wspólnego z produktem, czy usługą. Ale na przykład liczy się dla niego czas. Warto tak kształtować informacje, by odzwierciedlały w jakiś sposób wydarzenia, okazje, czy pory roku, kiedy ludzie mogliby się szczególnie zainteresować poprawą wyglądu swoich zębów. Taką sytuacją, może być na przykład sesja, kiedy studenci wypijają hektolitry kawy ucząc się do późnych nocnych godzin, czy końcowe egzaminy. Nikt przecież nie chce wyjść co prawda z zaliczonymi wszystkimi przedmiotami, ale z brzydkimi przebarwieniami na zębach.

Pora dnia ma znaczenie
Publikowanie na mediach społecznościowych wymaga także analizy aktywności czytelnika, bowiem umieszczanie postu w porze dnia, w której odbiorca z pewnością go nie zobaczy, nie ma wielkiego sensu. Jeśli obserwujący twoje konto na Facebooku, nie widzą jego zawartości, nie wchodzą z nim w interakcję.

Warto też pamiętać o spójności. Warto umieszczać wystarczająco dużo postów, by do odbiorców dotarły informacje, które dla nich są przeznaczone. Niektórzy niepokoją się, czy nie produkują nadmiaru informacji na jeden temat. Zastanawiają się, czy rzeczywiście powinni być aktywni na mediach społecznościowych codziennie i promować temat aż tak intensywnie. Może jednak nie warto się tym przejmować, bo jeśli ludzie nie będą chcieli przeczytać tych postów, to po prostu je "przewiną".

Więcej: DrBicuspid.com

hcc On-line

Retransmisja sesji:

Stomatologia – partner z potencjałem