Czego dentysta powinien się nauczyć, by sukcesy święcić

smn
06-02-2020, 12:10
Stomatologia zmienia się bardzo dynamicznie i to jak teraz dentysta działa i myśli o swojej praktyce, zaważy na funkcjonowaniu jego praktyki w przyszłości.

Oto lista kluczowych dla dobrobytu dentysty i sukcesu jego praktyki spraw, które w planach swojego rozwoju zawodowego powinien uwzględnić, zdaniem ekspertów portalu DrBicuspid.com, doradcy i coacha z dwudziestoletnim doświadczeniem na rynku stomatologii Kim McGuire oraz konsultanta w dziedzinie marketingu stomatologicznego Freda Joyala.

Budżet na marketing i nowe technologie
To nieunikniona konieczność – funkcjonowanie on-line wymaga stałej uwagi i inwestycji, nauczenie się i stosowanie nowych technologii także jest się niezbędne.

Ludzie się rozwijają także dzięki tym z którymi pracują. Dlatego tak wielki znaczenie mają dobrzy  współpracownicy, którzy będą się dzielić nie tylko sukcesami ale i niepowodzeniami. Warto  szukać najlepszych doradców i mentorów. Nie każde drzwi należy wyważać indywidualnie, nigdy nie jest tak, że ktoś już tej drogi nie przebył, ktoś kto chętnie podzieli się swoim doświadczeniem.

Czego trzeba się oduczyć

Awersji do ubezpieczycieli
Ubezpieczenie to tylko kolejna pozycja w marketingu. Lekarz powinien zaadaptować system i technologie pozwalające na wykonywanie zabiegów w szybszy i bardziej wydajny sposób. W ten sposób tylko można powiększyć zyski.

Płacenia sobie pensji na końcu
Jeśli sam leczysz musisz odpowiednio dobrze sobie płacić, a nie wypłacać jedynie to, co zostało po uregulowaniu wszystkich rachunków i wypłaceniu należności wszystkim pracownikom. Bywa że przy takim podejściu pensja dentysty to mało satysfakcjonująca suma, by nie powiedzieć nędzne resztki.

Pracy w typowych godzinach 
Praktyki obecnie coraz częściej działają późnym wieczorem i wcześnie rano, przyjmują pacjentów nawet w soboty i niedziele. Wymaga to poświęceń, ale wszystko po to, by dać szansę pacjentom, którzy nie mogą zrobić przerwy w pracy na wizytę u dentysty. Poza tym pacjenci szukają wygody i... powinni móc ją znaleźć.

Awersji do rachunków
Stomatologia to biznes i powinieneś rozumieć ten biznes równie dobrze jak twój księgowy, o ile nie lepiej. Wyznaczanie celów, prognozy i planowanie roczne oraz porównywanie kosztów są kluczowe dla sukcesu.

Oczekiwania, że pacjent będzie cenił stomatologię w równym stopniu jak dentysta
Do rzadkości należy pacjent, który rozumie znaczenie zdrowia jamy ustnej oraz różnego typu opcje jakie stomatologia ma mu do zaoferowania. Nie obawiaj się zostać „dobrym sprzedawcą”. Perswazja w dobrym celu jest dobrą rzeczą.

A na koniec jeszcze jedna rada: nie warto czekać, czas by wdrożyć te zmiany, im szybciej zaczniesz działać tym lepiej, podkreślają amerykańscy eksperci. 

Więcej: DrBicuspid.com