Bez reklamy słodzonych napojów

ms
22-10-2019, 09:25
A jednak można. Władze Singapuru zadecydowały o wprowadzeniu zakazu reklamowania napojów o wysokiej zawartości cukru. Przepis ma wejść w życie w 2020 r.

Próchnica, ale także: otyłość, cukrzyca, nowotwory, choroby serca, osteoporoza – lista zagrożeń wynikających ze spożywania napojów o wysokiej zawartości cukru jest długa. Mało który rząd odważył się jednak na drastyczny krok zakazujący reklamowania tego typu produktów. Decyzję w tym względzie podjęły władze Singapuru. Restrykcje objąć mają przekaz w: prasie, telewizji, radiu i internecie.

Co więcej napoje wysokosłodzone mają posiadać kolorystykę pozwalającą na szybkie ich zidentyfikowanie na sklepowych półkach.

Decyzja zapadła po konsultacji ze społeczeństwem.

Przypomnijmy, że PTS apelowało o tego typu rozwiązanie na gruncie polskim, sygnalizowało także zasadność wprowadzenia podatku od zawartości cukru w produktach spożywczych.