NFZ zaangażował się w kampanię przeciw nadmiarowi cukru w diecie

en
02-11-2019, 15:23
Dentyści dostają nieoczekiwane wsparcie - ruszyła szeroko zakrojona kampania NFZ o szkodliwości konsumpcji cukru. Działania zaplanowano m.in. na Twitterze, Youtube, ogólnopolskich portalach informacyjnych czy w Google.

Ma to fatalny wpływ na zęby, ale ludzie nie chcą rezygnować z przyjemności, którą daje jedzenie słodyczy. Aż 79 proc. Polaków przyznało, że właśnie dlatego zjada słodycze i przekąski, a 57 proc. robi to dla poprawy nastroju. Kompromisem między przyjemnością a poczuciem winy i stresem wywołanym folgowaniem sobie w czasach mody na zdrowie i bycie fit, staje się kontrola wielkości porcji. 

NFZ planowało kampanię ostrzegającą przed skutkami spożywania cukru od pewnego już czasu. Ogłoszono przetarg na jej przygotowanie i wykonanie - wartość kontraktu Fundusz oszacował na niecałe 1,77 mln zł netto.

Wcześniej, w raporcie NFZ ''Cukier, otyłość - konsekwencje'' (luty 2019) alarmowano, że samo tylko spożycie napojów słodzonych cukrem przedwcześnie odbiera życie ok. 1,4 tys. Polakom rocznie.

W połowie września 2019 r. Jarosław Pinkas, Główny Inspektor Sanitarny, w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną” zdradził, że ''powstał już dokument, który może być podstawą do wprowadzenia podatku od cukru zawartego w napojach słodzonych''. Według słów Pinkasa materiał będzie zaprezentowany nowemu już rządowi.

Wybrana w przetargu agencja zajmie się m.in. kreacją reklam, przygotowaniem scenariusza i produkcją spotu wideo i działaniami w tzw. social mediach.