5 rzeczy, które dentysta robić powinien

en
19-09-2019, 08:33
Czasami drobne sprawy w życiu mają największe znaczenie. Może się to wydawać truizmem, ale w świecie stomatologii, właśnie szczegóły są szczególnie istotne, chociaż oczywiście mało kto zdaje sobie z tego sprawę.

Niewielkie codzienne gesty, według Rogera Levina założyciela  organizacji Dental Business Study Clubs, bardzo wzmacniają pozycję praktyki stomatologicznej na rynku usług dentystycznych.

Wybierz trzech pacjentów i wyślij im odręczną notatkę
Do trzech z pacjentów przyjmowanych każdego dnia dobrze jest wysłać napisany ręcznie komentarz odnoszący się do tego co wydarzyło się lub zostało powiedziane podczas wizyty. To prosty sposób, aby dać do zrozumienia tym osobom, że dobrze się nimi opiekujemy.

Zadzwoń do pacjenta wieczorem
W najlepszych klinikach stomatologicznych dzwoni się do pacjentów wieczorową porą, co jest jasnym dowodem na to, że ich dentysta o nich dba, myśli o nich i dobrze ich rozumie. Takie zachowanie zwiększa lojalność pacjentów, sprawia że czują się związani z praktyką.  W części przypadków dentysta łączy się z automatyczną sekretarką, a gdy uda mu się  już porozmawiać z pacjentem, wystarczy że zapyta, jak on się czuje. Najczęściej odpowiada wtedy, że dobrze, zatem rozmowa nie zajmuje dużo czasu, a gest jest bardzo dobrze odbierany. 

SMS po wizycie
Dental Business Study Clubs rekomenduje by praktyka wysyłała do nowych pacjentow sms-y tuż po zakończonej wizycie. Treść wiadomości ma przekazywać nadzieję, że wizyta była pozytywnym doświadczeniem, a personel gabinetu gotów jest w każdej chwili odpowiedzieć na każde pytanie. To właśnie jedna z tych drobnych spraw powodujących duże różnice - pacjent nie przyzwyczajony do otrzymywania tego typu sygnałów świadczących o opiece i uwadze jaką mu się poświęca, utwierdzi się w przekonaniu, że wybrał dobre miejsce do leczenia zębów.

Proś o ocenę wizyty
Każdy pacjent, który trafi do gabinetu powinien zostać poproszony o wystawienie oceny. W czasie przekazywania tej prośby, należy wręczyć wizytówkę. A na niej poza danymi kontaktowymi gabinetu powinno być podziękowanie za bycie pacjentem właśnie tej praktyki, prośba o ocenę i instrukcja jak ją zrobić. Dla wielu osób taka wizytówka skutecznie przypomina i wystawiają ocenę w ciągu dwóch-trzech dni po wizycie.

Podziękowanie za referencje
Każdy pacjent, który zachęcił inną osobę do umówienia się na wizytę w twoim gabinecie powinien otrzymać podziękowanie.  Taka forma kontaktu zwiększa szansę, że dentysta zostanie ponownie polecony. 

Więcej: DrBicuspid.com