Pułapki mediów społecznościowych - wpis może być uznany za reklamę

smn
15-03-2019, 11:07
Uwaga na treści umieszczane w mediach społecznościowych. Jeśli rzecznik odpowiedzialności zawodowej uzna, że są one reklamą, lekarz będzie miał kłopoty.

To całkiem nowe zjawisko – media społecznościowe, które do tej pory były narzędziem bezpłatnej reklamy na przykład blogerek modowych czy dietetyczek, zaczynają być wykorzystywane do tego celu także przez lekarzy i lekarzy dentystów. Tymczasem ustawa o działalności leczniczej wyraźnie określa co wolno, a czego nie wolno właścicielowi prywatnej praktyki lekarskiej. W świetle tych przepisów lekarze nie mogą się reklamować, a jedynie informować o swojej działalności.

Informacja na Twitterze, Instagramie czy Facebooku może być uznana za reklamę - wystarczy gdy pojawi się określenie np. „najlepsze zabiegi, najskuteczniejsze leczenie, najtrwalsze efekty leczenia…”. Nawet takie naruszenie zakazu reklamy może być powodem wszczęcia postępowania przeciwko lekarzowi i lekarzowi dentyście przez rzecznika odpowiedzialności zawodowej.

Więcej: prawo.pl