Nie bądź anonimowym dentystą

ms
24-07-2018, 11:04
- 40 proc. dentystów nie stosuje żadnej formy reklamy swojej praktyki, to niedorzeczność - uważa Joy Gendusa założycielka i dyrektor generalny PostcardMania (USA).

Joy Gendusa od 19 lat doradza właścicielom praktyk dentystycznych jak zaistnieć na konkurencyjnym rynku usług stomatologicznych, ma ona zatem doskonałe rozeznanie jak jej klienci realizują politykę marketingową.

Okazuje się, że duża grupa właścicieli praktyk dentystycznych (26,7 proc.) korzysta z GoogleAdwords, 26,2 proc. promuje się w publikacjach adresowych, 21,6 proc. realizuje wysyłkę informacji pocztą, 7,8 proc. korzysta z przekazu radiowego, 4,2 proc. - telewizyjnego, reszta w tym względzie (ok. 40 proc.) nie robi nic (suma przekracza 100 proc, gdyż różne formy promocji często realizowane są równolegle. 

Joy Gendusa  najwięcej informacji posiada o rezultatach wysyłek pocztowych realizowanych przez jej 659 klientów stomatologicznych. Okazuje się, że 18 proc. z nich tylko raz wysłało pocztę, 21 proc. realizowało wysyłkę systematycznie co miesiąc lub co drugi miesiąc. Duży odsetek (61 proc.) - to dentyści, którzy co prawda - realizowali mailing więcej niż raz, ale nie czynili to konsekwentnie.

Według Joy Gendusa  wielokrotne przesyłki mają zasadnicze znaczenie dla udanej kampanii. - Za każdym razem, gdy wysyłasz pocztę, korzystając z tej samej listy, stajesz się bardziej znany i wiarygodny dla potencjalnych pacjentów, a więc większa ich liczba prędzej, czy później zadzwoni.

Nie oznacza to, że jednorazowa wysyłka nie działa. - Spośród naszych klientów dentystycznych, którzy zgłosili skuteczne wyniki swoich kampanii wysyłali pocztę wielokrotnie (76 proc.). Oznacza to jednak, że 24 proc. tego nie robi. Oczywiście można osiągnąć sukces za pomocą tylko jednej wiadomości, ale to nie jest normą - informuje Joy Gendusa.

- Spośród 659 dentystów, tylko 138 (21 proc.) wysyłało co miesiąc lub co drugi miesiąc informacje. To oni wiedzą, że konsekwentny marketing jest najlepszym sposobem generowania dużych, przewidywalnych wyników. Są to także ci, którzy przyjmują nowych pacjentów - zapewnia Joy Gendusa.