DentalTree: rzetelność w internecie

ms
03-07-2018, 08:59
Firma DentalTree zaledwie w ciągu kilku lat zdobyła mocną pozycję w sprzedaży internetowej szerokiej gamy materiałów dla gabinetów dentystycznych, wśród nich oczywiście królują materiały i narzędzia stomatologiczne. Osiągnięcie takiego celu byłoby niezmiernie trudne, a w zasadzie wręcz niemożliwe, gdyby nie prowadzenie aktywności biznesowej opartej o żelazne zasady rzetelności.

Wchodząc na stronę sklepu internetowego dentaltree.pl zauważamy dwa certyfikaty wskazujące na zasady, które dla DentalTree są ważne w kontaktach z klientami. Są to certyfikaty Rzetelna Firma oraz Firma Godna Zaufania. Nie zagłębiając się w szczegóły - logami tymi mogą posługiwać się firmy, które nie są wpisane do Krajowego Rejestru Długów, firmy, co do których nie zanotowano negatywnych konotacji w internecie.

To jest widoczna, ale z pewnością nie najważniejsza charakterystyka firmy internetowej, która działa rzetelnie. Klienci, a w tym przypadku są nimi właściciele gabinetów stomatologicznych, obdarzają kontrahentów zaufaniem dopiero wówczas gdy bezpośrednie kontakty takie postrzeganie uprawniają.

Joanna Krawczyk DentalTree: W przypadku zamówień internetowych zaufanie pomiędzy sprzedawcą a klientem jest sprawą absolutnie kluczową. Informacje jakimi dysponuje nabywca są takie, jakie zostaną mu dostarczone za pośrednictwem strony internetowej. Otrzymane wyróżnienia są bardzo ważne zarówno dla nas, bo świadczą o wielkiej staranności, jaką przykładamy do wykonywanej pracy oraz dla klienta, który ma pewność, że znajduje się dobrych rękach.


Rzetelność spedytora
Częścią udanej transakcji, zawartej w sklepie internetowym, jest jego jak najszybsza ekspedycja do klienta. To ważne, gdyż często lekarz dentysta orientuje się w niedoborach nazbyt późno. Żadna firma nie ma magazynów w każdym województwie, czy mieście – ale to nie może przeszkadzać w szybkiej dostawie. Rzetelna firma musi jednak utrzymywać wysokie standardy dostawy, w tym przede wszystkim minimalizować czas od zamówienia do otrzymania produktu.

Czy istnieje konkretny schemat realizowania dostaw, aby dochować najwyższej staranności?

Joanna Krawczyk DentalTree: Firmy kurierskie, które dostarczają nasz asortyment działają sprawnie na terenie całego kraju. Z naszej strony dokładamy wszelkich starań, aby towar został dostarczony w przeciągu 24 godzin.

Rzetelność firmy internetowej
Funkcjonowanie w sieci obciążone jest ryzykiem związanym z transferem pieniędzy w obszarze internetowych przelewów. W jaki sposób DentalTree weryfikuje firmy za pośrednictwem, których dokonywane są transfery pieniężne finansujące mniejsze i większe kontrakty. W jaki sposób zapewniane jest bezpieczeństwo tego typu transakcje?

Joanna Krawczyk DentalTree: Nasza firma oferuje dwie opcje dostawy, a ich wybór należy do klienta. Można wybrać przesyłkę za pobraniem, wtedy za towar płaci się kurierowi dopiero w momencie, kiedy paczka dojdzie do nabywcy. Drugą formą płatności jest przelew internetowy – protokół SSL jest zabezpieczeniem dla tego typu transakcji. Można także skorzystać z płatności za pośrednictwem serwisu Dotpay, którego rzetelność i wiarygodność sprawdziły już setki klientów.


Rzetelność dystrybutora
DentalTree ma w ofercie kilka tysięcy produktów, które na co dzień użytkują lekarze dentyści. Znają je doskonale, zatem każde uchybienie jakości nie ujdzie uwadze klienta. W takiej masie produktów zawsze może zdarzyć się wadliwy towar, który oczywiście został wyprodukowany poza DentalTree, jednak w odczuciu zamawiającego to właśnie dostawca jest odpowiedzialny za towar. Czy faktycznie jest to problemem?

Joanna Krawczyk DentalTree: Nie dopuszczamy do sprzedaży artykułów, które są wadliwe. Czysto hipotetycznie można założyć, że zdarzy się sytuacja, w której towar zamawiany bezpośrednio od dostawcy jest wadliwy, trzeba jednak wskazać tutaj na kwestie organizacyjne – każda dostawa zostaje rzetelnie sprawdzona przez naszych pracowników. Jeśli istnieją jakiekolwiek nieprawidłowości, natychmiast cała dostawa zostaje zwrócona do dostawcy.

Rzetelność administratora danych osobowych
Przepisy RODO wprawiają w niemały kłopot wszystkich właścicieli gabinetów stomatologicznych, szczególnie w kontekście relacji lekarz dentysta - pacjent. Firma, taka jak DentalTree, budująca relacje z klientami w dużej mierze w oparciu o internet, także musi mieć na bacznej uwadze dość enigmatyczne przepisy traktujące o ochronie danych osobowych.

Jak rozwiązane jest bezpieczeństwo danych w internecie, jak archiwizowane są dane klientów, czy istnieją regulaminy określające obieg danych osobowych? 

Joanna Krawczyk DentalTree: Oczywiście nowe przepisy RODO nie ominęły nikogo. Nas także zmusiły do wprowadzenia pewnych korekt, raczej natury formalnej. Procedury ochrony danych osobowych w DentalTree od zawsze były priorytetem, dlatego nie jesteśmy zaskoczeni nowymi wymogami. Nie musieliśmy zatem tworzyć i wdrażać nowych procedur dotyczących zasad przetwarzania danych osobowych. Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo rekordów z danymi klientów firmy. Zasady ich przetwarzania, przede wszystkim zaś dostęp do tej bazy, są ściśle unormowane i oczywiście przestrzegane. RODO nie stanowi zatem dla nas szczególnego wyzwania, które zaburzyłoby w jakikolwiek sposób codzienną pracę DentalTree.

Materiał partnerski