PARTNER PORTALU
partner portalu

Trzy łatwe sposoby na poprawienie komfortu pacjenta

kan
20-02-2020, 12:23
Trzy łatwe sposoby na poprawienie komfortu pacjenta Węch, wzrok i słuch dostarczają wrażeń, od których zależy to jak pacjent ocenia gabinet i lekarza (fot. pixabay)
Wiadomo, że wrażenia pacjenta z wizyty w gabinecie stomatologicznym są ważne i długofalowe w skutkach. Pozytywne - zaowocują akceptacją planu leczenia, przestrzeganiem terminów wizyt, poleceniami i dobrymi opiniami on-line.

Nikt zatem nie ma zamiaru powodować negatywnych wrażeń, niemniej jednak to one stale pojawiają się w relacjach pacjentów. Jak zatem do tego dochodzi? Dzieje się, gdyż dentyści przestają na te kwestie zwracać uwagę.

I bynajmniej nie chodzi tu o szkolenia dla personelu z kompetencji miękkich, czy doskonalenie techniki pracy i zakup technologii ułatwiającej wykonanie zabiegu, a zatem podnoszących komfort pacjenta. Chodzi o drobne elementy składające się na ogólne wrażenie, a konkretnie o działanie na zmysły. O to co pacjent w czasie wizyty słyszy, widzi, jakie zapachy czuje?

Zapach zarządza pamięcią
Badania dowodzą, że nasze wspomnienia w dużym stopniu wyzwalane są przez różnego typu aromaty i wonie. Delikatny zapach może przywołać bardzo wyraźne wspomnienia, a u wielu pacjentów zapach gabinetu stomatologicznego uwalnia z pamięci mało przyjemne obrazy z dawnych wizyt u dentysty, jeszcze z czasów dzieciństwa. Ale i teraz często w gabinecie pachnie na przykład środkami dezynfekującymi.

Zatem "dodanie" przyjemnego zapachu z miejsca zmieni sposób w jaki pacjent odbiera gabinet. Jednak należy uważać, by nie przesadzić z aromaterapią, spalanie wonnych świec, kadzidełek czy rozpylanie zapachowych olejków, jeśli są intensywne, w ocenie niektórych osób może przytłaczać i odnosić odwrotny skutek. Najlepszy efekt osiągniemy dodając jedynie niezwykle subtelny zapach, lub inwestując w pochłaniacze zapachu, zamiast prób maskowania woni właściwych dla miejsca, w którym przeprowadzane są zabiegi medyczne.

Głuszenie dźwięków
Dźwięki dochodzące z okolic unitu także mogą niepokoić, Gdy równocześnie pracuje kilka końcówek, autoklaw i odsysacz śliny  to gabinet przestaje być cichym miejscem. Przy obecnej tendencji do wyposażania i wykończenia wnętrz (terakota na podłodze) zachowanie higieny w gabinecie jest łatwiejsze, ale dźwięki są potęgowane.

Podstawowa zatem zasada to szczelnie zamknięte drzwi do pomieszczeń, w których pracują urządzenia generujące hałas. 

Walcz z nieładem
I na koniec to co pacjent widzi, ma olbrzymi wpływ na budowanie zaufania do lekarza i jego zespołu. Nieład w rejestracji to jasne przesłanie - ci ludzie są źle zorganizowani i będą im się przytrafiały pomyłki i błędy.

Nieład w okolicy unitu - miejscu pracy dentysty sprawia, że pacjent odnosi wrażenie, że ten obszar nie jest idealnie czysty, a zatem zaczyna podejrzewać, że narzędzia nie są sterylnie czyste, zwiększa się jego niepokój i lęk. A to ma bezpośredni wpływ na sposób w jaki pacjent odbiera informacje na przykład w trakcie rozmowy o planie leczenia.

 Wrażenie porządku powstaje, gdy blaty w rejestracji są wolne od przedmiotów, czy dokumentów. W samym gabinecie blaty powinny w 90-95 proc. pozostawać puste. Dlatego środki dezynfekcyjne powinny wisieć na ścianie, wszelkie broszury i innego typu materiały muszą być schowane lub usunięte do innego pomieszczenia.

Więcej: DrBicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
gabinet stomatologiczny   pacjent  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.