PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Trudna sztuka zapisywania pacjentów do dentysty

Autor: nieck • Źródło: kan
07-06-2019, 10:00
Trudna sztuka zapisywania pacjentów do dentysty Fot. Adobe Stock. Data Dodania: 16 grudnia 2022
Zasady zapisywania pacjentów na higienizację jamy ustnej - omawia Sally McKenzie, amerykańska konsultantka stomatologiczna, właścicielka firmy konsultingowej McKenzie Management.

Liczba zabiegów higienizacji zmniejsza się, a na inne świadczenia pacjenci rezerwują terminy z wielotygodniowym wyprzedzeniem? Jak zmienić tę frustrującą sytuację?

Usprawnić system przypominania pacjentom o wizycie
Pacjenci często ignorują zbliżający się termin wizyty, zwłaszcza jeśli jest to "tylko" termin zabiegu higienizacji jamy ustnej. Przyda się zatem większe zaangażowanie osoby odpowiedzialnej za koordynację - do niej powinno należeć edukowanie pacjentów na temat znaczenia zabiegu profesjonalnego czyszczenia zębów oraz przypominanie im o wizycie. Może warto zatrudnić dodatkową osobę, która przejmie te obowiązki od rejestratorki?

Pułapka zapisów z dużym wyprzedzeniem
Wielu dentystów prowadzi zapisy nawet na kilka miesięcy do przodu, niemniej jednak może to być powód braku wolnych terminów, grafik wydaje się trzeszczeć w szwach, podczas gdy w rzeczywistości tak nie jest. Pacjent, który na higienizację zapisuje się pół roku wcześniej nie wie czy będzie w stanie przyjść do gabinetu w tym terminie. Obowiązki rodzinne, czy obowiązki zawodowe dynamicznie się pojawiają i wizyta, zwłaszcza jeśli dotyczyć ma czyszczenia zębów, spada na sam koniec listy spraw do załatwienia. Pacjent odwołuje wizytę w ostatniej chwili, albo nawet bez takiego uprzedzenia, po prostu się nie pojawia.

Jest jeszcze jeden minus takiej sytuacji, jeśli grafik jest wypełniony, pacjenci którzy chcieliby się umówić "z dnia na dzień" muszą czekać tygodniami na wizytę. Kończy się to tak, że szukają innego gabinetu, w którym znajdą dogodny dla siebie termin, a jeśli im się to uda, to raczej na 100 proc. już nie wrócą.

Rozwiązaniem może być połączenie dwóch systemów zapisów, radzi Sally McKenzie. Należy umawiać z dużym wyprzedzeniem dobrze znanych pacjentów, którzy dotrzymują terminów. Ci którzy w opinii dentysty z dużym prawdopodobieństwem opuszczą wizytę, powinni być zapisywani z niewielkim wyprzedzeniem, gdy będą lepiej orientowali się czy uda im się przyjść na zabieg danego dnia. Taka strategia pozwoli zmniejszyć liczbę niedotrzymanych terminów wizyt.

 Wdrożenie programu "perio"
Nowy pacjent tuż przed wizytą, poza tym że otrzymuje broszurę edukacyjną na temat paradontozy, proszony jest o wypełnienie formularza na temat zdrowia jamy ustnej i ewentualnej choroby przyzębia. Jasno z niej będzie wynikać, o czym z tą osobą dentysta może rozmawiać gdy będzie już siedziała w fotelu stomatologicznym, na jakie aspekty higieny jamy ustnej kłaść szczególny nacisk. Taka elastyczność pozwoli pacjentowi lepiej zrozumieć z jakim problemem musi się uporać, lub będzie musiał się uporać wkrótce i sprawi, że poważnie potraktuje potrzebne zabiegi.

 Więcej: DrBicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH