
Środek do wybielania zębów, reklamowany przez celebrytki jako pełnowartościowy, markowy produkt, był bezwartościowym towarem, kupowanym za grosze na chińskim rynku. Dostawcy takich produktów uzyskują ze sprzedaży niepełnowartościowego towaru (pojawiają się głosy, że nawet uszkadzają szkliwo) co najmniej kilkuset procentową cenową przebitkę.
Sylwester Wardęga udowodnił oszustwo i żąda od gwiazd YT przyznania się do uczestnictwa (świadomego lub nie) w nielegalnym procederze.
Według Wardęgi zdawkowe przyznanie się do „pomyłki” nie załatwia sprawy, gdyż nie idą za nim działania, które mogłyby zrekompensować straty osobom oszukanym.
Postawa influencerów nie wróży nic dobrego na przyszłość. Trudno przypuszczać, że osoby reklamujące bezwartościowe produkty w internecie i przedstawiające je jako ofertę najwyższej jakości zrezygnują z tego typu działań, bo to oznaczałoby dla nich utratę stałego zarobku.
Film na YT Sylwester Wardęga oczywiście nie dotyczy tylko produktów do wybielania zębów, chociaż te zajmują w przekazie poczesne miejsce.
Komentarze