
- Utrata pacjentów w każdej sytuacji jest nieprzyjemna dla lekarza dentysty. Jeśli następuje to w okresie pandemii to problem jest wyjątkowo duży.
- Pacjenci, którzy się boją zakażenia będą wizytę odwlekać, inni którzy obawiają się o bezpieczeństwo finansowe, będą zrezygnować z mniej pilnych wizyt u dentysty do czasu ożywienia gospodarki.
- W tym okresie lekarz dentysta powinien szczególnie dużo wysiłku włożyć w zdobywanie nowych pacjentów.
Według dr. Rogera P. Levina, to co sprawdza się w praktyce funkcjonowania gabinetu stomatologicznego, to szczególna dbałość o pozyskiwanie nowych pacjentów.
Pacjent pierwszorazowy powinien odbyć wizytę w gabinecie stomatologicznym tydzień do 10 dni od pierwszego telefonu, który wykonał, by zorientować się w ofercie usług świadczonych przez dentystę.
W ocenie dr Levina nowi pacjenci gabinetu w ciągu pierwszych 12 miesięcy, mają od 200 do 300 proc. wyższą wartość finansową niż stali pacjenci odbywający regularne wizyty.
Co zatem zrobić, by już podczas pierwszej rozmowy telefonicznej z pacjentem doprowadzić do wyznaczenia terminu wizyty?
Ważne są trzy zasady:
- budowanie relacji
- zadawanie pytań
- entuzjastyczne pożegnanie.
Dr. Roger P. Levin to właściciel amerykańskiej firmy konsultingowej w branży stomatologicznej -Levin Group.
Komentarze