PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Praca dla dentysty. Kogo poszukują pracodawcy?

Autor: miro • Źródło: infoDENT24.pl
19-08-2022, 10:41
Praca dla dentysty. Kogo poszukują pracodawcy? Praca czeka na dentystę, ale nie na każdego Fot. AdobeStock
Kompetencje i kwalifikacje pracowników wysoko oceniane przez pracodawców funkcjonujących w branży stomatologicznej. Czego oczekują od kandydatów właściciele lecznic stomatologicznych - pytamy Annę Krasnodębską-Cićkiewicz, współzałożycielkę i współwłaścicielkę Cićkiewicz Clinic, koordynatora ds. marketingu i pr oraz Michała Szymaniaka, konsultanta systemu 3Shape TRIOS, RS-Team.
  • Do gabinetów stomatologicznych poszukiwani są dentyści, którzy mają chęci do podnoszenia kwalifikacji i szybko się uczą. Jedną z zasadniczych cech idealnych kandydatów jest umiejętność dostosowania się do zmian i szybkie ich wdrażanie
  • Odbycie nawet kilku podstawowych szkoleń związanych z pracą cyfrową, np. ze skanerem wewnętrzustnym, stanowi ogromną wartość w oczach rekrutera
  • Poza doświadczeniem i umiejętnościami, które definiują tzw. twarde kompetencje, coraz ważniejsze są kompetencje miękkie
  • Istotne jest także postawa kandydata związana z jego społeczną aktywnością

Łatwość przyswajania nowych technologii

Studenci kierunków stomatologicznych oraz młodzi lekarze dentyści, którzy rozpoczynają pracę zawodową, muszą zdawać sobie sprawę, że znajomość narzędzi pracy cyfrowej oraz otwartość na nowe technologie jest coraz ważniejszymi czynnikami, na które zwraca się w procesie rekrutacji.

- Do gabinetów stomatologicznych poszukiwane są osoby, które mają chęci do podnoszenia kwalifikacji i szybko się uczą. Jedną z zasadniczych cech idealnych kandydatów  jest umiejętność dostosowania się do zmian i szybkie ich wdrażanie. Rozwój technologii jest bardzo szybki i rozpoczynając współpracę z lekarzem, chcemy mieć pewność, że zadba on o rozwój warsztatu pracy, że będzie otwarty na innowacje – wyjaśnia w rozmowie z infoDENT24.pl Anna Krasnodębska-Cićkiewicz.

Dentysta - programista?

Współczesna stomatologia to w coraz większym stopniu także praca przy komputerze, z nieraz dość skomplikowanymi programami komputerowymi, z całym zestawem urządzeń elektronicznych, nie tylko diagnostycznych. Należy spodziewać się, że rola informatyki w życiu zawodowym lekarza dentysty będzie coraz większa.

- Odbycie nawet kilku podstawowych szkoleń związanych z pracą cyfrową, np. ze skanerem wewnętrzustnym, stanowi ogromną wartość w oczach rekrutera, bo pokazuje to otwartość lekarza i gotowość do dalszego rozwoju – dopowiada Michał Szymaniak, RS-Team.

-  Na szczęście nie są to wymagania wyjątkowo trudne do spełnienia. Współczesne rozwiązania są niezwykle intuicyjne – z ich obsługą nie będzie miała trudności żadna osoba, która kiedykolwiek korzystała np. ze smartfona, dlatego niezależenie od etapu kariery zawodowej: zawsze warto takie szkolenie z pracy cyfrowej odbyć - zapewnia Michał Szymaniak.

Kompetencje miękkie. Duże znaczenie przy ocenie kandydatów 

Poza doświadczeniem i umiejętnościami, które definiują tzw. twarde kompetencje, ważne są także kompetencje miękkie.

Rekruterzy analizują soft skills kandydatów już od pierwszego kontaktu i starają się stworzyć ich profile w trakcie procesu rekrutacji. Rekruterzy chcą mieć pewność, że nowa osoba wpisze się w kulturę organizacyjną gabinetu, że będzie współtworzyła atmosferę, w której każdy pracownik będzie czuł się dobrze, niezależnie od zajmowanego stanowiska.

Atmosfera w miejscu pracy i to czy pracownicy potrafią się ze sobą porozumieć odgrywa istotną rolę w procesie budowy marki eksperckiej gabinetu. Dlatego tak ważne dla rekrutera są m.in. pytania o zainteresowania kandydata. Choć pozornie nie mają one związku z umiejętnościami zawodowymi, odpowiedzi na nie mogą pokazać, czy dany kandydat będzie w stanie utrzymać odpowiedni work-life balance i inspirować współpracowników do działania.

Jak spełnić oczekiwania pacjenta?

Rekruter analizuje też, jak kandydat sprawdzi się w kontakcie z pacjentem. Technologie odmieniły relacje na linii lekarz-pacjent i coraz więcej pacjentów oczekuje, że lekarz potraktuje ich jak równorzędnych partnerów w dyskusji.

-  Pacjent który przychodzi do lecznicy ma swoje wyobrażenie o tym, jak powinno wyglądać jego leczenie. To poniekąd wina internetu, gdzie każdy dokonuje autodiagnozy. Dlatego tak szczególnie ważne jest, aby lekarz potrafił budować z pacjentem relację, opartą na dialogu i wzajemnym zaufaniu – wskazuje Anna Krasnodębska-Cićkiewicz.

– Oczywiście pomocą służą m.in. nowoczesne skanery wewnątrzustne, które mogą obrazować jamę ustną w wymiarach 2D oraz 3D. Wizualizacje to ogromna pomoc, ale nie zastąpią empatii lekarza - dodaje Anna Krasnodębska-Cićkiewicz.

Dentysta influencer. Mocna karta przetargowa 

Istotne jest także doświadczenie kandydata związane z social mediami. To właśnie social media są coraz istotniejszym źródłem, z którego pozyskiwani są nowi pacjenci kliniki.

Lekarz-influencer, budujący wokół siebie społeczność, z którą dzieli się wiedzą, bez wątpienia wzbudzi zainteresowanie podczas rozmowy rekrutacyjnej.



 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   praca dla dentysty   stomatologia cyfrowa  

POLECAMY W SERWISACH