Polska zagłębiem denturystycznym

Jak informuje Dzienniki Zachodni ten raport to pierwsza próba kompleksowego ujęcia potencjału turystyki medycznej w Polsce. Daleko jeszcze polskim placówkom do Bumrungrad International Hospital w Tajlandii, który zatrudnia dla zagranicznych pacjentów grubo ponad stu tłumaczy, ale eksperci nie mają wątpliwości, że i u nas turystyka medyczna stanie się ważną gałęzią gospodarki.
Powstał, zaplanowany na trzy lata, Program Promocji Usług Prozdrowotnych realizowany przez POT na podstawie wytycznych Ministerstwa Rozwoju. - Naszym głównym celem są rynki pozaunijne, bo tak został sformatowany program. Chodzi więc i o Norwegię, i o Rosję, Ukrainę oraz bardzo obiecujące możliwości związane z kontaktami ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi - wyjaśnił w rozmowie z Dziennikiem Zachodnim Piotr Tatara dyrektor biura projektów unijnych w POT.
Skuteczność działań w tej branży jest uzależniona nie tylko od stabilności przepisów w ochronie zdrowia, ale też cierpliwości i rozważnego wyboru placówek, wytypowanych do przyjmowania zagranicznych pacjentów.
Najszybciej korzyści wynikające z możliwości leczenia obcokrajowców odkryli stomatolodzy. Głównym źródłem informacji o tańszych, ale fachowych usługach dentystycznych byli Polacy pracujący w Wielkiej Brytanii, ale też tzw. polscy Niemcy.
Do polskich i w bardzo dużej mierze śląskich klinik dentystycznych pacjenci przyjeżdżają po implanty, mosty, korony. Ceny za usługi są od kilkunastu do kilkudziesięciu proc. niższe niż w zachodnich gabinetach. Wzorcowym przykładem prowadzenia usług dla cudzoziemców jest katowicka klinika stomatologiczna Dentim Europe, która opracowała i wdrożyła program leczenia działając niemal jak biuro podróży. Każdy pacjent ma swojego koordynatora, z którym układa plan leczenia, ma zorganizowany przelot, hotel, zapewnione atrakcje, z których może skorzystać w czasie wolnym.
Podstawą sukcesu jest znajomość języka angielskiego i niemieckiego przez personel. Zawsze są dostępne recepcjonistki mówiące w tych językach. W czasie tych „dental holidays”, szczególnie Brytyjczycy bardzo chętnie zwiedzają kopalnię soli w Wieliczce. Stałym punktem programu jest Nikiszowiec oraz obóz w Auschwitz. Jak podkreśla Piotr Tatara, w kampanii promocyjnej bardzo ważne jest odpowiednie komunikowanie, zwłaszcza w internecie, bo jest on głównym źródłem informacji.
Więcej: slaskplus.pl

-
Studia w formie zdalnej do 30 września
eduDENT -
COVID-19 spotęgował bruksizm
techDENT -
Śląski PTS organizuje webinar ze stomatologii cyfrowej
eduDENT -
Chirurg stomatolog prof. dr hab. Hanna Gerber z nominacją profesorską
eduDENT -
NRL domaga się od MZ działań ws ograniczenia palenia tytoniu
newsDENT -
Dodatki covidowe dla rezydentów i stażystów
bizDENT -
Tylko 1/3 krajów zezwala dentystom na wykonywanie szczepień przeciwko COVID-19
newsDENT -
Stomatolog Patrycja Chowańska z wielkim sercem
newsDENT
-
Trwa nierówna walka o wsparcie gabinetów stomatologicznych
lexDENT -
Walka o ochronę gabinetów stomatologicznych przed upadkiem
lexDENT -
Sprzeciw wobec pomysłu ustanowienia zawodu: specjalista techniki dentystycznej
lexDENT -
Koronawirus 22 lutego 2021 r.: 17 zgonów przy 3 890 zakażeniach
newsDENT -
Studenci stomatologii powtórzą rok
bizDENT -
Alignery mogą utrudniać zajście w ciążę?
techDENT -
Co czeka stomatologię w 2021 r.?
bizDENT -
Kompetencje specjalistów do spraw techniki dentystycznej
lexDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Polanica, dolnośląskie -
lekarz dentysta
Myślenice, małopolskie -
asystent/ka stomatologiczna
Wrocław, dolnośląskie -
asystent/ka stomatologiczna
Polanica, dolnośląskie