Polacy nie reklamują, ale lekarze dentyści powinni być czujni

Jak się okazuje, tylko 11 proc. ankietowanych zadeklarowało, że gdy są niezadowoleni z zakupu zawsze składają reklamację. 50 proc. odpowiedziało, że "raczej" ją zgłasza, zaś 23 proc. - "czasem", 6 proc. - "raczej nie", a 10 proc. przyznało, że rezygnuje z usług danej firmy.
Prawie połowa respondentów (43 proc.) wskazała, że reklamacja usług w polskich przedsiębiorstwach to procedura nieprzyjemna. Dla blisko co czwartego (22 proc.) jest ona trudna, a dla 17 proc. - łatwa. Jako niedostępną oceniło ją 9 proc.
Reklamacja usług stomatologicznych
O tym, że Polacy zgłaszają uwagi do usług stomatologicznych, na łamach portalu infoDENT24.pl pisaliśmy wielokrotnie. W ostatnich tygodniach przytaczaliśmy historię pewnego klienta, który miał uwagi do jakości materiału mostów złożonych licowanych porcelaną. Reklamacja została uwzględniona, lecz tak naprawdę do poprawki nie doszło, doszło natomiast do sądowych rozpraw i żądania pacjenta zapłaty przez lekarkę dentystkę 79 tys. zł tytułem odszkodowania oraz zadośćuczynienia. O tym jak zakończyły się spór można przeczytać tutaj.
Przypomnijmy przy okazji, iż kwestia odpowiedzialności za źle wykonane usługi stomatologiczne nie jest uregulowana przepisami szczególnymi. W przypadku usług stomatologicznych strony zawierają umowę (w większości przypadków w formie ustnej) wykonania określonego zabiegu, w ramach której jedna strona zobowiązuje się do wykonania zabiegu, zaś druga - do zapłaty wynagrodzenia. A te kwestie reguluje Kodeks cywilny.
I tak, w myśl art. 627 Kodeksu cywilnego przez umowę o dzieło lekarz dentysta przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do wykonania oznaczonego dzieła, a pacjent - do zapłaty wynagrodzenia. Podstawowym obowiązkiem stomatologa jest więc wykonanie dzieła. Sposób wykonania pozostawiony jest jego uznaniu, byleby dzieło miało przymioty ustalone w umowie lub wynikające zwyczajowo z charakteru danego dzieła.
Co więc z reklamacją pacjenta za nasze usługi? Przy umowie o dzieło występuje szczególna ochrona strony dotkniętej wadami świadczenia w ramach rękojmi za wady dzieła, czyli naszej usługi stomatologicznej.
Jeżeli wady dają się usunąć, zamawiający może zgłosić stosowne żądanie, wyznaczając w tym celu odpowiedni termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym jego upływie nie przyjmie naprawy dzieła.
Strona: 1 z 2
- 1
- 2
- następna »

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Konsultanci krajowi w stomatologii. W czym mogą pomóc?
newsDENT -
Pacjentka chciała 100 tys. zł za nieudane leczenie protetyczne. Ile przyznał jej sąd?
lexDENT -
Co się stanie gdy koronawirus napotka na wirus małpiej ospy
techDENT -
Senior u dentysty. Tych problemów można uniknąć
techDENT -
Pacjent nie przychodzi na wizytę. Jak ograniczyć zjawisko
bizDENT -
Pacjentka połknęła klucz u dentysty. Szybka akcja ratunkowa
lifeDENT -
Zaświadczenia unijne dla lekarzy. Potrzebne wzorce
lexDENT -
Najlepiej płatne zawody w Niemczech. Jak wycenione profesje medyczne?
bizDENT
-
Białe plomby na NFZ dla wszystkich. Co jeszcze za darmo u dentysty?
newsDENT -
Minister Niedzielski o leczeniu zębów na NFZ. Tłumaczy, dlaczego NFZ płaci tak mało
newsDENT -
Białe plomby na NFZ na wszystkie zęby. Ministerstwo Zdrowia i NFZ skreślają amalgamat
newsDENT -
Mężczyzna zmarł po wizycie u dentysty. Trwa ustalanie przyczyn
newsDENT -
Lekarz odmawia przyjęcia pacjenta z bólem zęba. To niedopuszczalne
lexDENT -
Nieudane leczenie ortodontyczne. Pozew o 30 tys. zł. Sąd ocenia winę ortodontki
lexDENT -
Minimalne wynagrodzenia: higienistki dentystycznej i asystentki stomatologicznej. Tak mają być liczone
lexDENT -
Czy dentysta na NFZ może pobierać opłaty? Stanowisko Funduszu nie pozostawia wątpliwości
lexDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Wodzisław Śląski, śląskie -
lekarz dentysta
Rybnik, śląskie -
lekarz dentysta
Bielsko-Biała, śląskie -
lekarz dentysta
Warszawa, mazowieckie