PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Pocztówki - skutecznym zabiegiem marketingowym lecznicy stomatologicznej

ms
12-11-2020, 11:04
Wysyłka materiałów reklamowych pocztą okazała się skutecznym sposobem na zwiększenie przychodów lecznic stomatologicznych i to z kilkuset procentową stopą wzrostów z akcji promocyjnych. To dobra wiadomość dla dentystów, szkoda tylko, że dentyści ci funkcjonują w Stanach Zjednoczonych.

Zwrot na inwestycji: ok. 9 tys. proc. z kampanii i bieżącego marketingu

Dr Amit Khanna z Patuxent Dental odniósł sukces już podczas pierwszej akcji promocyjnej z 2015 r., wówczas zwiększył liczbę nowych pacjentów o 500 proc. i ponownie w 2018 r., kiedy uruchomił drugą lecznicę. Wciąż nie przestał się rozwijać i niedawno poinformował, że roczne przychody przekroczyły 4 mln USD - o 3,5 miliona więcej niż wtedy, gdy zaczął wysyłać pocztówki w 2009 r., kiedy jego praktyka zbierała nieco ponad 500 tys. dolarów rocznie.

***

W przypadku wysyłek pocztowych każda sytuacja wymaga innego podejścia, aby odnieść sukces. To, co sprawdza się w większej aglomeracji na Florydzie, prawdopodobnie zawiedzie w wiejskim miasteczku w północno-zachodnim rejonie Stanów Zjednoczonych. Przykład: kampania nr 2 na rzecz Yelm Prairie Dental w stanie Waszyngton, mieście o populacji poniżej 7 tys. mieszkańców.

W mieście z tak małą zbiorowością może być trudno sprowadzić nowych pacjentów. Kampania była skierowana do dwóch odbiorców - nowych osób przeprowadzających się i mieszkańców mieszkających na szlaku pocztowym z medianą dochodów w wysokości 50 tys. USD. W małym mieście promień wysyłania prawdopodobnie będzie większy niż w większej aglomeracji. W tym przypadku lista nowo przybyłych rozszerzyła się na 15 km od lokalizacji gabinetu.

Aby zwiększyć widoczność praktyki stomatologicznej wśród stosunkowo niewielkiej populacji, zintegrowano bezpośrednią kampanię pocztową ze skoordynowanymi reklamami w Google, Facebooku i Instagramie, za pomocą programu Everywhere Small Business . Taki poziom nasycenia pomógł Yelm Prairie Dental wyróżnić się na mniejszym rynku.

Przed przystąpieniem do kampanii ważne, aby dokładnie zbadać okolicę i konkurencję.

***

Najskuteczniejsze kampanie nie pojawiają się w pierwszym, drugim, a nawet szóstym miesiącu wysyłki. Chociaż direct mail jest niezwykle skuteczny, bo ściśle ukierunkowany, to potrzeba spójności i długookresowych działań, aby osiągnąć optymalny wpływ.

Autor materiału, Joy Gendusa jest prezesem firmy PostcardMania, która obsługuje 94 562 klientów, w tym 6585 dentystów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.