PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Pocztówki - skutecznym zabiegiem marketingowym lecznicy stomatologicznej

Autor: miro • Źródło: ms
12-11-2020, 11:04
Pocztówki - skutecznym zabiegiem marketingowym lecznicy stomatologicznej Pocztówka marketingowa (foto: pixabay)
Wysyłka materiałów reklamowych pocztą okazała się skutecznym sposobem na zwiększenie przychodów lecznic stomatologicznych i to z kilkuset procentową stopą wzrostów z akcji promocyjnych. To dobra wiadomość dla dentystów, szkoda tylko, że dentyści ci funkcjonują w Stanach Zjednoczonych.

W wielu gabinetach dentystycznych w tej chwili brakuje pieniędzy. Właściciel jednej z lecznic stomatologicznych i zarazem klient firmy PostcardMania, w zasadzie nie miał żadnych dochodów w okresie wiosennego lockdownu. W I półroczu właściciel gabinetu stracił 35 proc. przychodów. Ostatecznie jednak dentysta był w stanie to zmienić i zanotował 41 proc. więcej nowych pacjentów od marca do września tego roku (w porównaniu z takim samym okresem 2019 r.). 

Szybką zmianę trendu przypisuje się konsekwentnemu wprowadzaniu na rynek w okresie pandemii reklam typu direct mail. Zgadza się – chodzi o pocztówki!

Kampania nr 1: 44768 USD wygenerowane dla dentysty ogólnego, mającego praktykę na przedmieściach Florydy 

Lista wysyłkowa: wszyscy mieszkający w promieniu 2 km od gabinetu

Harmonogram wysyłek: łącznie 10 tys. kart wysyłanych po 3 tys. szt. (trzy razy) i 1 tys. szt. wysłanych jednorazowo.

Koszt promocji: 4781 USD wraz z przesyłką pocztową, a zarobiła na niej 44 786 USD

Zwrot z inwestycji: 836 proc.

Praktyka Providence Dental znajduje się w Deltona na Florydzie (85 tys. miasteczku, położonym w środkowej Florydzie, ok. 40 km od Orlando). W porównaniu do znacznie większego Orlando, Deltonę zamieszkują osoby z klasy średniej. Ze względu na fakt, że wysyłka obejmowała 3 tys. adresów w promieniu 2 km od gabinetu i kolejnych 3 tys. osób w promieniu od 2 do 3 km - nie było konieczności korzystania z usług pocztowych.

Kampania nr 2: 115 tys. USD przychodów w wyniku akcji marketingowej, uruchomionej przez gabinet stomatologiczny z małego miasteczka w wiejskim rejonie stanu Waszyngton.

Grupa docelowa: wszyscy mieszkańcy w promieniu 10 km od przychodni oraz druga lista, skierowana do mieszkańców, którzy przenieśli się do tego obszaru w ciągu ostatnich 30 dni.

Harmonogram wysyłek: 6 tys. miesięcznie przez pięć miesięcy
Dodatkowo skoordynowane reklamy Google, Facebook i Instagram
Reklamy Google - 245 kliknięć prowadzących do witryny gabinetu i 718 810 wyświetleń.
Reklamy na Facebooku i Instagramie - 197 kliknięć prowadzących do witryny gabinetu i 29 306 wyświetleń

Wynik: 92 nowych pacjentów i dochody w wys. 115 tys. USD

Kampania nr 3: lista wysyłkowa: mieszkańcy według kodów pocztowych, a także druga lista wysyłkowa kierowana do nowych mieszkańców

Harmonogram: comiesięczne wysyłki pocztówek po 12 tys. od 2012 r.

Wyniki: Praktyka zwiększyła roczne obroty z 0,5 do 4 mln USD i podwoiła liczbą pracowników w tym czasie. 

POLECAMY W SERWISACH