PARTNER PORTALU
partner portalu

Pocztówki - skutecznym zabiegiem marketingowym lecznicy stomatologicznej

ms
12-11-2020, 11:04
Pocztówki - skutecznym zabiegiem marketingowym lecznicy stomatologicznej Pocztówka marketingowa (foto: pixabay)
Wysyłka materiałów reklamowych pocztą okazała się skutecznym sposobem na zwiększenie przychodów lecznic stomatologicznych i to z kilkuset procentową stopą wzrostów z akcji promocyjnych. To dobra wiadomość dla dentystów, szkoda tylko, że dentyści ci funkcjonują w Stanach Zjednoczonych.

W wielu gabinetach dentystycznych w tej chwili brakuje pieniędzy. Właściciel jednej z lecznic stomatologicznych i zarazem klient firmy PostcardMania, w zasadzie nie miał żadnych dochodów w okresie wiosennego lockdownu. W I półroczu właściciel gabinetu stracił 35 proc. przychodów. Ostatecznie jednak dentysta był w stanie to zmienić i zanotował 41 proc. więcej nowych pacjentów od marca do września tego roku (w porównaniu z takim samym okresem 2019 r.). 

Szybką zmianę trendu przypisuje się konsekwentnemu wprowadzaniu na rynek w okresie pandemii reklam typu direct mail. Zgadza się – chodzi o pocztówki!

Kampania nr 1: 44768 USD wygenerowane dla dentysty ogólnego, mającego praktykę na przedmieściach Florydy 

Lista wysyłkowa: wszyscy mieszkający w promieniu 2 km od gabinetu

Harmonogram wysyłek: łącznie 10 tys. kart wysyłanych po 3 tys. szt. (trzy razy) i 1 tys. szt. wysłanych jednorazowo.

Koszt promocji: 4781 USD wraz z przesyłką pocztową, a zarobiła na niej 44 786 USD

Zwrot z inwestycji: 836 proc.

Praktyka Providence Dental znajduje się w Deltona na Florydzie (85 tys. miasteczku, położonym w środkowej Florydzie, ok. 40 km od Orlando). W porównaniu do znacznie większego Orlando, Deltonę zamieszkują osoby z klasy średniej. Ze względu na fakt, że wysyłka obejmowała 3 tys. adresów w promieniu 2 km od gabinetu i kolejnych 3 tys. osób w promieniu od 2 do 3 km - nie było konieczności korzystania z usług pocztowych.

Kampania nr 2: 115 tys. USD przychodów w wyniku akcji marketingowej, uruchomionej przez gabinet stomatologiczny z małego miasteczka w wiejskim rejonie stanu Waszyngton.

Grupa docelowa: wszyscy mieszkańcy w promieniu 10 km od przychodni oraz druga lista, skierowana do mieszkańców, którzy przenieśli się do tego obszaru w ciągu ostatnich 30 dni.

Harmonogram wysyłek: 6 tys. miesięcznie przez pięć miesięcy
Dodatkowo skoordynowane reklamy Google, Facebook i Instagram
Reklamy Google - 245 kliknięć prowadzących do witryny gabinetu i 718 810 wyświetleń.
Reklamy na Facebooku i Instagramie - 197 kliknięć prowadzących do witryny gabinetu i 29 306 wyświetleń

Wynik: 92 nowych pacjentów i dochody w wys. 115 tys. USD

Kampania nr 3: lista wysyłkowa: mieszkańcy według kodów pocztowych, a także druga lista wysyłkowa kierowana do nowych mieszkańców

Harmonogram: comiesięczne wysyłki pocztówek po 12 tys. od 2012 r.

Wyniki: Praktyka zwiększyła roczne obroty z 0,5 do 4 mln USD i podwoiła liczbą pracowników w tym czasie. 

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.