PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Pacjent z dentofobią – atrakcyjna opcja biznesowa?

Autor: miro • Źródło: ms
04-06-2021, 11:19
Pacjent z dentofobią – atrakcyjna opcja biznesowa? Pacjent z dentofobią, pacjentem lojalnym (fot. shutterstock)
- Usługi dentystyczne dla niektórych są traumą trudną do racjonalnego zdefiniowania, a zatem w konsekwencji do łatwego pokonania. Czas to pieniądz, a liczne ograniczenia, z jakimi mamy do czynienia wykonując zawód medyczny ale i realizując - jakby nie było - biznes, nie sprzyjają budowaniu relacji i zaufania z pacjentem – przyznaje Niall Neeson z Boyne Dental w Navan.
  • Osoby owładnięte strachem przed dentystą to w zasadzie najbardziej lojalna grupa pacjentów.
  • Dobrze zaopiekowani "dentofobiści" przyślą do zaprzyjaźnionego dentysty członków swojej rodziny i wielu znajomych.
  • Pacjenci z dentofobią wymagają z reguły kompleksowego leczenia.

- Dla niektórych pacjentów ukończenie leczenia stomatologicznego zmienia ich życie – i moim zdaniem jest to najbardziej satysfakcjonująca część roboty, jaką wykonujemy. Takie sytuacje sprawiają, że  wracam do domu po pracy z uśmiechem – przekonuje Niall Neeson z Boyne Dental w Navan.

Pacjent z dentofobią jest pacjentem lojalnym 

Niall Neeson uważa, że osoby owładnięte strachem przed dentystą to w zasadzie najbardziej lojalna grupa pacjentów, jaka kiedykolwiek pojawia się w gabinetach stomatologicznych. Co więcej – o ile uzyskają oni skuteczne wsparcie w pokonaniu strachu - to z pewnością przyślą do „zaprzyjaźnionego” dentysty członków swojej rodziny i wielu znajomych.

Strach przed leczeniem stomatologicznym wiąże się niestety z wieloma zaniedbaniami, a więc pomoc dentystyczna będzie miała z reguły szeroki zakres. Z biznesowego punktu widzenia ma to sens. Zajęcie się zatem pacjentem z dentofobią to nie tylko wypełnienie lekarskich obowiązków, ale w dużej mierze inwestycja, która przyniesie wymierne korzyści finansowe.

Formularze wypełniane przez pacjentów pierwszorazowych 

Niall Neeson  tłumaczy: Podstawowym wymogiem roztoczenia opieki nad pacjentem z dentofobią jest otwarta i szczera komunikacja. Musimy wysłuchać jego historii. Kiedy po raz pierwszy spotykamy taką osobę, zwykle mówi nam, co się wydarzyło wcześniej w trakcie leczenia stomatologicznego i czego nie chce, aby się powtórzyło. To niezwykle cenna informacja. Równie ważne jest, abyśmy przekazali im, że zostali uważnie wysłuchani. Skuteczna komunikacja pozwala nam budować relacje, zaufanie i kontrolę. 

- Musimy przekazać wszystkie opcje leczenia, aby umożliwić pacjentom podjęcie świadomej decyzji dotyczącej zdrowia ich jamy ustnej. Musimy uważnie pracować z pacjentami, aby znaleźć indywidualne rozwiązania – twierdzi Niall Neeson. Dodaje on: nie można porzucać pacjentów z dentofobią, bo pomoc psychologa niewiele pomoże, bez współpracy z empatycznym stomatologiem.

W Boyne Dental, w ramach usługi „Dental Fear Solutions”, wysyłamy kwestionariusz do każdego nowego pacjenta. Oprócz skal lęku dentystycznego zawiera on pytania otwarte, takie jak „jakie są twoje cele?” i „jak możemy Ci pomóc?”. Łatwej jest wówczas   ustalić konkretne priorytety. Wspólnie pracujemy nad wytyczaniem właściwej mapy drogowej – mówi Niall Neeson.

Znieczulenie, ale jakie?

SŁOWA KLUCZOWE
dentofobia   pacjent   znieczulenie komputerowe  

POLECAMY W SERWISACH