PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Pacjent z dentofobią – atrakcyjna opcja biznesowa?

ms
04-06-2021, 11:19
Pacjent z dentofobią – atrakcyjna opcja biznesowa? Pacjent z dentofobią, pacjentem lojalnym (fot. shutterstock)
- Usługi dentystyczne dla niektórych są traumą trudną do racjonalnego zdefiniowania, a zatem w konsekwencji do łatwego pokonania. Czas to pieniądz, a liczne ograniczenia, z jakimi mamy do czynienia wykonując zawód medyczny ale i realizując - jakby nie było - biznes, nie sprzyjają budowaniu relacji i zaufania z pacjentem – przyznaje Niall Neeson z Boyne Dental w Navan.
  • Osoby owładnięte strachem przed dentystą to w zasadzie najbardziej lojalna grupa pacjentów.
  • Dobrze zaopiekowani "dentofobiści" przyślą do zaprzyjaźnionego dentysty członków swojej rodziny i wielu znajomych.
  • Pacjenci z dentofobią wymagają z reguły kompleksowego leczenia.

- Dla niektórych pacjentów ukończenie leczenia stomatologicznego zmienia ich życie – i moim zdaniem jest to najbardziej satysfakcjonująca część roboty, jaką wykonujemy. Takie sytuacje sprawiają, że  wracam do domu po pracy z uśmiechem – przekonuje Niall Neeson z Boyne Dental w Navan.

Pacjent z dentofobią jest pacjentem lojalnym 

Niall Neeson uważa, że osoby owładnięte strachem przed dentystą to w zasadzie najbardziej lojalna grupa pacjentów, jaka kiedykolwiek pojawia się w gabinetach stomatologicznych. Co więcej – o ile uzyskają oni skuteczne wsparcie w pokonaniu strachu - to z pewnością przyślą do „zaprzyjaźnionego” dentysty członków swojej rodziny i wielu znajomych.

Strach przed leczeniem stomatologicznym wiąże się niestety z wieloma zaniedbaniami, a więc pomoc dentystyczna będzie miała z reguły szeroki zakres. Z biznesowego punktu widzenia ma to sens. Zajęcie się zatem pacjentem z dentofobią to nie tylko wypełnienie lekarskich obowiązków, ale w dużej mierze inwestycja, która przyniesie wymierne korzyści finansowe.

Formularze wypełniane przez pacjentów pierwszorazowych 

Niall Neeson  tłumaczy: Podstawowym wymogiem roztoczenia opieki nad pacjentem z dentofobią jest otwarta i szczera komunikacja. Musimy wysłuchać jego historii. Kiedy po raz pierwszy spotykamy taką osobę, zwykle mówi nam, co się wydarzyło wcześniej w trakcie leczenia stomatologicznego i czego nie chce, aby się powtórzyło. To niezwykle cenna informacja. Równie ważne jest, abyśmy przekazali im, że zostali uważnie wysłuchani. Skuteczna komunikacja pozwala nam budować relacje, zaufanie i kontrolę. 

- Musimy przekazać wszystkie opcje leczenia, aby umożliwić pacjentom podjęcie świadomej decyzji dotyczącej zdrowia ich jamy ustnej. Musimy uważnie pracować z pacjentami, aby znaleźć indywidualne rozwiązania – twierdzi Niall Neeson. Dodaje on: nie można porzucać pacjentów z dentofobią, bo pomoc psychologa niewiele pomoże, bez współpracy z empatycznym stomatologiem.

W Boyne Dental, w ramach usługi „Dental Fear Solutions”, wysyłamy kwestionariusz do każdego nowego pacjenta. Oprócz skal lęku dentystycznego zawiera on pytania otwarte, takie jak „jakie są twoje cele?” i „jak możemy Ci pomóc?”. Łatwej jest wówczas   ustalić konkretne priorytety. Wspólnie pracujemy nad wytyczaniem właściwej mapy drogowej – mówi Niall Neeson.

Znieczulenie, ale jakie?

SŁOWA KLUCZOWE
dentofobia   pacjent   znieczulenie komputerowe  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.