PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Obcokrajowiec na fotelu dentystycznym

Autor: Łukasz Sowa
24-10-2012, 04:44
Turystyka stomatologiczna ma podobny charakter co unijne fundusze. Wszyscy mówią o korzyściach, ale mało kto bezpośrednio uczestniczy w tego typu przedsięwzięciach.

Meksyk jest popularny zwłaszcza wśród Amerykanów, a to ze względu na położenie geograficzne.

Natomiast wśród krajów Europy Środkowo - Wschodniej to Węgry są prawdziwym eldorado dla turystów preferujących tanie usługi dentystyczne. W takich kalkulacjach celują Amerykanie. Implanty w USA kosztują od 1,25 do 3 tys. USD, cała procedura to koszt 30 tys. USD. Wyjazd na Węgry pozwala Amerykanom na oszczędności rzędu 75 proc.

Warto wiedzieć jakie przyczyny, oprócz pieniędzy, sprawiają, że coraz więcej ludzi wyrusza w daleką podróż w poszukiwaniu najbardziej odpowiedniego lekarza dentysty.

Analizę rynku turystyki medycznej systematycznie prowadzi Center for Medical Tourism Research. W analizach CMTR powołuje się na opracowania Frost & Sullivan oraz ExHealth.

CMTR podaje, że 4 proc. mieszkańców UE otrzymuje pomoc medyczną w innych krajach członkowskich (bez przypadków losowych). Ponad 1 mln Amerykanów wyjeżdża każdego roku z USA na leczenie. Globalny rynek usług medycznych oferowanych obcokrajowcom osiągnąć ma w 2012 r. wartość 100 mld USD.

Pacjenci wyjeżdżają poza granice kraju głównie ze względu na fakt, iż:

- na miejscu usługi dentystyczne są zbyt drogie 88 proc. respondentów;

- czas dostępu do usług jest zbyt długi 66 proc.;

- poza krajem usługi są lepszej jakości 57 proc.;

- poszukiwany rodzaj zabiegu nie jest dostępny w kraju 46 proc.;

- poza krajem oferowana jest lepsza opieka medyczna 38 proc.;

- ciekawa oferta dodatkowych usług (np. turystyczna) 36 proc.;

- zapewnienie warunków intymności, które są trudne do osiągnięcia w środowisku 30 proc.

Skąd turyści szukający gabinetów stomatologicznych poza ojczyzną czerpią wiedzę o ofercie? W 41 proc. przypadków z internetu (internauci robią to jeszcze częściej w 55 proc. przypadków). Udział ten systematycznie rośnie od 47 proc. w 2008 r.

 

Skąd turyści medyczni czerpią wiedzę na temat oferty:

- ogłoszenia reklamowe 7,2 proc.;

- książki 7,3 proc.;

- współpracownicy 10,5 proc.;

- lekarze 14,2 proc.;

- rodzina 16,3 proc.;

- przyjaciele 24,8 proc.;

- internet 75,3 proc;

- artykuły w magazynach 1,8 proc.;

- przypadkowo poznani uczestnicy tego typu ofert 6,7 proc.;

- artykuły w gazetach 2,0 proc.

 

W jaki sposób turyści medyczni oceniają wizytę w zagranicznej klinice:

- głęboko niesatysfakcjonująca 8,3 proc.;

- niesatysfakcjonująca 2,8 proc.;

- bez wyraźnych konotacji 2,8 proc.;

- satysfakcjonująca 61,1 proc.;

- bardzo satysfakcjonująca 25 proc.

 

Czy pacjenci są zainteresowani wyjazdem poza ojczyznę w celu podjęcia leczenia?

- zdecydowanie nie 5,5 proc.;

- raczej nie 5,7 proc.;

- nie wiem 11,1 proc.;

- prawdopodobnie tak 50 proc.;

- bardzo prawdopodobne 27,8 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   turystyka medyczna   Finanse  

POLECAMY W SERWISACH