PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Obcokrajowiec na fotelu dentystycznym

24-10-2012, 04:44
Turystyka stomatologiczna ma podobny charakter co unijne fundusze. Wszyscy mówią o korzyściach, ale mało kto bezpośrednio uczestniczy w tego typu przedsięwzięciach.

Meksyk jest popularny zwłaszcza wśród Amerykanów, a to ze względu na położenie geograficzne.

Natomiast wśród krajów Europy Środkowo - Wschodniej to Węgry są prawdziwym eldorado dla turystów preferujących tanie usługi dentystyczne. W takich kalkulacjach celują Amerykanie. Implanty w USA kosztują od 1,25 do 3 tys. USD, cała procedura to koszt 30 tys. USD. Wyjazd na Węgry pozwala Amerykanom na oszczędności rzędu 75 proc.

Warto wiedzieć jakie przyczyny, oprócz pieniędzy, sprawiają, że coraz więcej ludzi wyrusza w daleką podróż w poszukiwaniu najbardziej odpowiedniego lekarza dentysty.

Analizę rynku turystyki medycznej systematycznie prowadzi Center for Medical Tourism Research. W analizach CMTR powołuje się na opracowania Frost & Sullivan oraz ExHealth.

CMTR podaje, że 4 proc. mieszkańców UE otrzymuje pomoc medyczną w innych krajach członkowskich (bez przypadków losowych). Ponad 1 mln Amerykanów wyjeżdża każdego roku z USA na leczenie. Globalny rynek usług medycznych oferowanych obcokrajowcom osiągnąć ma w 2012 r. wartość 100 mld USD.

Pacjenci wyjeżdżają poza granice kraju głównie ze względu na fakt, iż:

- na miejscu usługi dentystyczne są zbyt drogie 88 proc. respondentów;

- czas dostępu do usług jest zbyt długi 66 proc.;

- poza krajem usługi są lepszej jakości 57 proc.;

- poszukiwany rodzaj zabiegu nie jest dostępny w kraju 46 proc.;

- poza krajem oferowana jest lepsza opieka medyczna 38 proc.;

- ciekawa oferta dodatkowych usług (np. turystyczna) 36 proc.;

- zapewnienie warunków intymności, które są trudne do osiągnięcia w środowisku 30 proc.

Skąd turyści szukający gabinetów stomatologicznych poza ojczyzną czerpią wiedzę o ofercie? W 41 proc. przypadków z internetu (internauci robią to jeszcze częściej w 55 proc. przypadków). Udział ten systematycznie rośnie od 47 proc. w 2008 r.

 

Skąd turyści medyczni czerpią wiedzę na temat oferty:

- ogłoszenia reklamowe 7,2 proc.;

- książki 7,3 proc.;

- współpracownicy 10,5 proc.;

- lekarze 14,2 proc.;

- rodzina 16,3 proc.;

- przyjaciele 24,8 proc.;

- internet 75,3 proc;

- artykuły w magazynach 1,8 proc.;

- przypadkowo poznani uczestnicy tego typu ofert 6,7 proc.;

- artykuły w gazetach 2,0 proc.

 

W jaki sposób turyści medyczni oceniają wizytę w zagranicznej klinice:

- głęboko niesatysfakcjonująca 8,3 proc.;

- niesatysfakcjonująca 2,8 proc.;

- bez wyraźnych konotacji 2,8 proc.;

- satysfakcjonująca 61,1 proc.;

- bardzo satysfakcjonująca 25 proc.

 

Czy pacjenci są zainteresowani wyjazdem poza ojczyznę w celu podjęcia leczenia?

- zdecydowanie nie 5,5 proc.;

- raczej nie 5,7 proc.;

- nie wiem 11,1 proc.;

- prawdopodobnie tak 50 proc.;

- bardzo prawdopodobne 27,8 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   turystyka medyczna   Finanse  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.