PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Medicover Stomatologia: szansa na stabilną pracę i równie duża - na rozwój

ms
24-02-2022, 09:40
Medicover Stomatologia: szansa na stabilną pracę i równie duża - na rozwój Medicover Stomatologia ważnym partnerem w rozwoju zawodowym Fot. Medicover Stomatologia
Stabilne i wysokie zarobki, elastyczne warunki zatrudnienia, zapewniony rozwój zawodowy w oparciu o najnowocześniejsze technologie, stała opieka ze strony ekspertów - mentorów. To tylko kilka faktów, przemawiających za pracą w Medicover Stomatologia. O tych, ale także o innych - równie ważnych - wskazaniach rozmawiamy z dyrektor Marią Michalską.

infoDENT24.pl: Agencje headhunterskie przyznają, że koszt pozyskania lekarza dentysty, specjalisty z doświadczeniem zawodowym, sięga kilkudziesięciu tysięcy złotych. Taka sytuacja w oczywisty sposób pokazuje, jak głęboki jest deficyt wykwalifikowanej kadry medycznej. Zły to czas dla rozwijania ambitnych planów budowy ultranowoczesnych centrów stomatologicznych, angażujących nie tylko niebagatelne środki finansowe, ale wymagających zatrudnienia fachowców z najwyższej półki.


Maria Michalska dyrektor operacyjny Medicover Stomatologia

Dyrektor Maria Michalska: Jesteśmy absolutnie świadomi wyzwań rynkowych i właśnie dlatego teraz decydujemy się na inwestycję w rozwój. Rozwój rozumiany szeroko, jako wzrost liczby centrów, ale również jako wspieranie członków naszych zespołów w ich indywidualnych ścieżkach. Ważne, żeby w tym procesie uwzględnić wszystkie ograniczenia i szanse oraz dostosować do nich podejmowane działania.

Wiemy, że w branży stomatologicznej nie ma nadpodaży doświadczonych zawodowo lekarzy dentystów. Dlatego Medicover Stomatologia podejmuje współpracę z osobami, które nie tylko mogą pochwalić się sukcesami zawodowymi, ale także z osobami, które mają na siebie pomysł, mają wizję swojej przyszłości, a my im możemy pomóc odkryć ich potencjał. Zależy nam na osobach, dla których potrzeby pacjenta są najważniejsze i które potrafią nawiązać partnerską, długotrwałą relację z pacjentem. To wartości szczególnie doceniane w naszych centrach, ponieważ szybko przynoszą satysfakcję związaną zarówno z finansami, jak i z atmosferą pracy dla każdego, kto łączy swoje zawodowe losy z potencjałem Medicover Stomatologia.

Mamy jasno określoną strategię opartą na doświadczeniach, w której centrum jest zarówno pacjent, jak i lekarz.

Każdego aktywnego zawodowo lekarza dentystę, zainteresowanego współpracą z Medicover Stomatologia, zapraszamy do naszego działu rekrutacji lub do kontaktu z menedżerami poszczególnych centrów stomatologicznych: rozwiejemy wątpliwości, pomożemy w podjęciu racjonalnej decyzji, pokażemy nowe oblicze pracy w Medicover Stomatologia.

Każdego lekarza dentystę? Czy zatem Medicover Stomatologia ma także propozycje dla osób stawiających dopiero pierwsze kroki w branży stomatologicznej?

Oczywiście. Wspomnę chociażby o tym, że dysponowaliśmy szeregiem miejsc stażowych dla absolwentów studiów stomatologicznych. Praca w Medicover Stomatologia to możliwość i szansa, aby stopniowo zdobywać kolejne umiejętności na każdym poziomie doświadczenia zawodowego. Dlaczego szansa? Podam przykład mojej ostatniej rozmowy z lekarzem z jednego z warszawskich centrów. Młoda pani doktor podzieliła się swoim doświadczeniem w zakresie współpracy z lekarzami w naszych centrach. Powiedziała, że atmosfera i chęć pomocy są wyjątkowe. Nie zdarza się często, że od pierwszych dni spotyka się podejście, w którym kilka osób pyta, czy w czymś pomóc lub deklaruje otwartość w dzieleniu się doświadczeniem.

My wszyscy dbając o markę Medicover Stomatologia, nie dopuszczamy do sytuacji, w których młodsze koleżanki i koledzy podejmują leczenie pacjentów bez weryfikacji ich umiejętności. Musimy mieć stuprocentową pewność, że świadczenia wykonane będą poprawnie i bezpiecznie. Tak więc nikt nie jest pozostawiony w pracy sobie samemu.

Krok po kroku dążymy do osiągnięcia przez młodych lekarzy samodzielności w leczeniu pacjentów. Z tego względu mniej doświadczonego lekarza dentystę wspiera menedżer centrum stomatologicznego, a przede wszystkim szef medyczny centrum, tzw. lider medyczny. To doświadczona osoba, która otacza opieką merytoryczną osobę rozpoczynającą u nas pracę. Lider jest w stanie niezawodnie rozpoznać zarówno umiejętności, jak i potencjał na przyszłość. Wiele wskazówek uzyskuje nie tylko z obserwacji pracy przy fotelu, ale także z dokumentacji medycznej, która jest weryfikowana przez naszych lekarzy w celu zapewnienia najwyższej jakości opieki i bezpieczeństwa pacjenta.

Każdy lekarz dentysta rozpoczynający współpracę z Medicover Stomatologia jest wdrażany w naszą strategię i podejście do obsługi oraz komunikacji z pacjentem. Od każdego oczekujemy pracy z pacjentem opartej na planach leczenia i współpracy z innymi specjalistami. To taki elementarz, bez którego trudno byłoby czuć się swobodnie.

Dużym ułatwieniem dla lekarzy dentystów są przypisani pacjentom opiekunowie. Osoby te, nie będące lekarzami, są kimś w rodzaju powierników, konsjerżów, dzięki wsparciu których pacjent czuje się szczególnie zaopiekowany i dzięki którym plan leczenia realizowany może być bez jakichkolwiek niespodzianek, oczywiście w najkrótszym możliwym czasie. Taki opiekun pacjenta jest często wsparciem dla lekarza w zakresie organizacji wizyt czy komunikacji z pacjentem.

Wszystkim, którzy wykazują nie tylko talent w leczeniu, ale także zaangażowanie w pracę i identyfikowanie się z miejscem, w którym pracują, proponujemy coraz szerszą współpracę na coraz lepszych warunkach.

Dużą wagę przykładamy do realizowania przemyślanej strategii rozwojowo-szkoleniowej, wspierającej zarówno obrane przez nas kierunki strategiczne, takie jak digitalizacja w stomatologii oraz indywidualne plany, skrojone pod preferencje każdego ze stomatologów. Lider medyczny, w porozumieniu z menedżerem i - oczywiście - z samym zainteresowanym - ustala kierunek i plan rozwoju zawodowego lekarza.

Zapewniam, że nie są to deklaracje bez pokrycia. Plan zdobywania kolejnych umiejętności jest ściśle nakreślony i monitorowany. Liczymy na realizowanie ambitnych celów i udostępniamy narzędzia do ich urzeczywistnienia. Szkolenia, warsztaty, konferencje, konsultacje, a przede wszystkim codzienne wsparcie opiekuna, kogoś, kto pełni rolę zawodowego mentora – sprawdzają się. Lista oferowanego przez nas wsparcia jest naprawdę imponująca.

To pożądana sytuacja, bo kształcenie ustawiczne przypisane jest lekarzom i lekarzom dentystom, jednak sieć centrów stomatologicznych to nie CMKP i nie taka jest rola podmiotów leczniczych. Narzuca się dość odległe, ale pewnie trafne porównanie ze świata sportu. Chwalebne jest prowadzenie przez kluby piłkarskie własnych akademii piłkarskich, ale zdecydowanie bardziej spektakularne efekty przynoszą transfery doświadczonych zawodników, potrafiących pokierować grą.

Nie zaniedbujemy żadnej formy zwiększania naszego potencjału kadrowego. Duże znaczenie w tym procesie odgrywają nasi pracownicy. Sprawdzoną formą jest polecenie. Dla tych, którzy zarekomendują pracę w Medicover Stomatologia, przewidujemy znaczące gratyfikacje, o ile z ich polecenia zwiąże z nami przyszłość doświadczony lekarz dentysta.

Oczywiście nasze starania nie są ograniczone do sloganowego namawiania do współpracy. W głównej mierze opieramy się na marce, którą systematycznie budujemy. Najlepszą rekomendacją pracy w Medicover Stomatologia są opinie naszych pracowników, którymi dzielą się w czasie prywatnych rozmów z koleżankami i kolegami po fachu. Porównywane są wówczas wady i zalety pracy w Medicover Stomatologia z tym, co oferują inni. Oczywiście zachęcamy, by każdy jednak sam zweryfikował, jak wygląda atmosfera pracy w Medicover Stomatologia i pozwolił sobie na wyciągnięcie własnych wniosków.

Zdajemy sobie sprawę z różnorodności potrzeb lekarzy, ale jestem spokojna o wyniki tej konfrontacji, tym bardziej, że tylko w grudniu 2021 roku uruchomiliśmy trzy duże centra stomatologiczne w Gdańsku i dwa w Warszawie, a przed nami kolejne otwarcia nowoczesnych centrów w roku 2022.

Na co przede wszystkim zwracają uwagę lekarze dentyści decydujący się na pracę w strukturze, która potocznie odbierana jest jako praca w sieciówce?

Takich elementów jest wiele. Każdy podejmując decyzję o współpracy, ma inne priorytety. Dla jednych może to być perspektywa stabilnego i – co ważne – konkurencyjnego wynagrodzenia. Dla innych będzie to perfekcyjnie przygotowane stanowisko pracy, dzięki czemu odpada wiele pracochłonnych obowiązków, chociażby związanych z myśleniem o dostępności odpowiednich materiałów i narzędzi pracy czy poszukiwaniem na rynku fachowej asysty. Kompetencje oraz szkolenia dla asystentek i higienistek są kolejnym kluczowym etapem rozwoju, nad którym właśnie pracujemy. Wiemy, jak ważna jest współpraca na linii lekarz – asystent.

Dla wielu osób liczy się rozwój zawodowy. Łatwiej jest zdobywać kolejne stopnie wtajemniczenia zawodowego, gdy ma się wsparcie wyspecjalizowanego pionu wyszkolonych pracowników planujących, organizujących i mobilizujących do kształcenia w dziedzinie, w której odnajduje się lekarz dentysta.

Dla jeszcze innych liczy się możliwość przekazania wiedzy młodszym kolegom. Bycie mentorem. I tu też mamy propozycję. Bardzo aktywnie rozwijamy podejście, zgodnie z którym lekarze będą mogli zarówno w ustrukturyzowany sposób korzystać ze swojej wiedzy nawzajem, jak i szkolić innych lekarzy.

Ja ze swojej strony zachęcam do spojrzenia na element sieciowości od strony bezpieczeństwa, stabilności, przewidywalności i ogromu wiedzy w jednym miejscu.

Wszystko jest ważne, ale chyba największe emocje zawsze wzbudzają pieniądze.

W Medicover Stomatologia staraliśmy się wypracować zasady, które byłyby maksymalnie przyjazne dla lekarzy dentystów. Faktem jest, że coraz większa grupa stomatologów pracuje tylko dla nas, duża część jednak dzieli obowiązki pomiędzy kilkoma ośrodkami. Staramy się, poprzez nasz system wynagradzania, motywować do ściślejszej współpracy z nami. To oczywiste chociażby dlatego, że pacjent zgłaszając się do nas, chce maksymalnie skrócić czas leczenia. Zależy mu na możliwości wyboru daty i godziny wizyty w gabinecie stomatologicznym. Takiej możliwości nie zapewni mu lekarz pracujący przez kilka godzin w tygodniu. Czekanie na wizytę kilka tygodni powoduje u pacjenta chęć korzystania z usług innego dentysty, co w efekcie nie wpływa też korzystnie na wynagrodzenie lekarza.

Wynagrodzenie wyznacza się u nas algorytmem, w którym każda z procedur jest odpowiednio wyceniona do stałej stawki, po to, aby lekarz dentysta nie odczuwał dyskomfortu na przykład z powodu podnoszenia cen w pracowniach czy szybkiego wzrostu kosztów materiałów, z czym teraz mamy do czynienia.

Stawki są różne, zależą przede wszystkim od rodzaju realizowanej procedury, ale także premiują osoby, które decydują się na współpracę z nami w możliwie największym wymiarze czasu pracy. Dla naszej strategii rozwoju ideałem byłaby praca na wyłączność w Medicover Stomatologia. Takich lekarzy dentystów mamy coraz więcej, bo widzą oni duże korzyści w realizowaniu kontraktów tylko w jednym z naszych centrów. Takie podejście cenią nie tylko wcześniej wspomniani pacjenci, ale pozostali członkowie zespołu. Bo żeby ze sobą współpracować, trzeba się dobrze poznać. Atmosfera w takim zespole jest znacznie bardziej pozytywna niż w miejscu, w którym lekarze przysłowiowo „mijają się” na dyżurach.

Lekarze, którzy zaczynali u nas od kilku godzin tygodniowo, a teraz pracują wyłącznie w Medicover Stomatologia, mają pełne listy oczekujących. Kierowani do nich przez znajomych pacjenci pierwszorazowi skłonni są niekiedy czekać dwa, trzy miesiące na wizytę, aby tylko móc być leczonym przez wskazanego lekarza.

To oczywiste, że przychody są między innymi pochodną tempa wdrażanych procedur. Czy nie powstaje zatem presja realizowania leczenia w zbyt – nazwijmy to – ambitnym rytmie?

Idealny model pracy, do którego dążymy, jest oparty na analizach i skrupulatnych obserwacjach pewnych, sprawdzonych przez nas schematów. Wymagają jednak czasami zmiany podejścia do zmieniających się oczekiwań pacjenta. Oczywiście, w każdej sytuacji to lekarz decyduje o kolejnym kroku i o ilości tych kroków w planie leczenia. Pacjenci coraz częściej zauważają to podejście i doceniają je. Wiemy to, ponieważ regularnie pytamy pacjentów o ich zdanie po wizycie.

Nikt jednak nie ustala sztywnych norm, z jednego prostego względu. Nie da się przyspieszyć leczenia, dbając o jego jak najlepszy efekt. Pacjent nie może odczuwać, że nie poświęcamy mu wystarczająco wiele uwagi, bo czas nas goni. Dlatego grono wiernych pacjentów rośnie systematycznie i to jest jeden z powodów podjęcia decyzji o rozbudowie sieci podmiotów funkcjonujących w strukturze Medicover Stomatologia.

W naszym portfolio mamy zarówno pacjentów abonamentowych, którym pakiety zazwyczaj wykupuje pracodawca, jak i pacjentów, którzy w pełni samodzielnie płacą za świadczone przez nas usługi. Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba odwiedzających nas pacjentów, którzy nie posiadają u nas abonamentu.

Nie możemy pozwolić sobie na utratę zaufania żadnego z nich. A to zaufanie zdobywa się głównie przez jakość leczenia. Oczywiście nie tylko, liczą się też inne czynniki, jak atmosfera, podejście lekarza dentysty, dostępność do usług w jednym miejscu. I do tych aspektów przywiązujemy należytą wagę, tworząc pierwszą w Polsce sieć centrów stomatologicznych opartych na koncepcji Rytuał Uśmiechu.

Niejednokrotnie opisywaliśmy uruchamianie kolejnych centrów Medicover Stomatologia. Ośrodków funkcjonujących według zasady, w której każdy szczegół organizacji kompleksowej diagnostyki i leczenia łączy się z aranżacją wnętrza niczym nieprzypominającego standardowych przestrzeni, w jakich sytuowane są współczesne gabinety stomatologiczne. Ten odważny krok sugeruje, że Medicover Stomatologia czuje się na siłach w wyznaczaniu standardów w branży stomatologicznej.

Krok odważny, ale nie jest tak, że ruszyliśmy bez gruntownego przygotowania. Wszystko jest przemyślane w najdrobniejszych detalach. Działania opieramy na wiedzy, doświadczeniu i drobiazgowej ocenie rynku usług stomatologicznych. Współczesna stomatologia rozwija się w zawrotnym tempie. Mamy ambicje to tempo dyktować. Wszystko jednak z myślą o satysfakcji naszych pacjentów, którzy muszą wiedzieć, że w Medicover Stomatologia znajdą rozwiązanie każdego medycznego problemu.

No właśnie: czy wizerunek stomatologii cyfrowej i cała wiedza, którą trzeba sobie w tej sferze przyswoić, nie odstrasza chętnych do podjęcia współpracy z Medicover Stomatologia? Zajęcia w tym kierunku na studiach medycznych wciąż nie należą do standardowych. O zdobycie doświadczenia w tym względzie we własnym zakresie jest jeszcze trudniej.

Faktem jest, że – pomijając indywidualne preferencje lekarza dentysty – podstawowym kierunkiem naszego rozwoju jest stomatologia cyfrowa. Nie jest jeszcze tak, że wymagamy biegłości w tym względzie. Krok po kroku wprowadzamy w naszych centrach nasz autorski program Complete Smile Check z rozbudowaną diagnostyką, z precyzyjnym określeniem oczekiwań ze strony pacjentów. Do realizacji celu używamy między innymi skanerów wewnątrzustnych, rozbudowanej diagnostyki obrazowej, wizualizacji zamierzonych efektów leczenia. W tym celu powstają w naszych centrach gabinety foto. Nie jest to jednak wiedza tajemna, której nie da się posiąść w krótkim czasie, korzystając ze wsparcia fachowców. Oczywiście w pełni wspieramy lekarzy w zdobywaniu umiejętności w tym zakresie.

Medicover Stomatologia postawił na nowy jakościowo benchmark. Jednym z jego aspektów jest nowoczesne podejście do diagnostyki przedzabiegowej, która obejmuje nie tylko RTG pantomograficzne, ale także między innymi skanowanie 3D jamy ustnej, dokumentację fotograficzną czy konsultacje ekspertów z różnych dziedzin stomatologii.

Podchodzimy kompleksowo do leczenia jamy ustnej. W razie potrzeby oferujemy dostęp do usług nie tylko stomatologicznych, ale na przykład fizjoterapii – kluczowej m.in. w leczeniu bruksizmu i schorzeń stawów skroniowo-żuchwowych. W każdym z centrów Medicover Stomatologia pacjent będzie mógł przejść pełną metamorfozę uśmiechu, mając do dyspozycji specjalistów ze wszystkich dziedzin współczesnej dentystyki.

Nie koniec na tym. Uznaliśmy, że przestrzeń, do której zapraszamy pacjentów, musi pomagać w przełamywaniu oporu przed leczeniem. Nowo otwierane centra przypominają bardziej ciekawe kawiarnie czy zacisze domowe niż tradycyjne gabinety. We wnętrzach celowo stonowaliśmy kolory, dodaliśmy wiele rozpraszaczy uwagi, a także wyeliminowaliśmy dwa główne czynniki drażniące pacjenta: zapach gabinetu i ciszę.

Zapraszamy do współpracy lekarzy dentystów mogących być pewnymi, że rozpoczynając zawodową przygodę z Medicover Stomatologia, dołączają do lidera rynku stomatologicznego, którego ambicją jest wpływ na rozwój i zmianę rynku stomatologicznego w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH