• Lepsze wyniki marketingu uzyskiwane przy pomocy zdjęć na stronie internetowej. Zasady doboru fotografii zgodnie z zasadą - jedno zdjęcie mówi więcej niż tysiąc słów
  • Strona internetowa praktyki stomatologicznej powinna przybliżać, zwłaszcza potencjalnym pacjentom i samo miejsce, i osoby w nim pracujące
  • Lepiej zrezygnować ze zdjęć agencyjnych i skupić się na zdjęciach robionych na zamówienie konkretnego gabinetu

Zdjęcia stockowe. Wbrew pozorom nie są najlepsze

Zdobywanie nowych pacjentów to ważna część aktywności każdego lekarza dentysty. Część osób pojawia się dzięki rekomendacjom zadowolonych ze świadczeń stałych pacjentów, ale zawsze warto poprawiać swoją strategię marketingową on-line. 

Zgodnie z zasadą - jedno zdjęcie mówi więcej niż tysiąc słów - należy starannie dobrać zdjęcia umieszczone na internetowej stronie praktyki.  Powinny dobrze pokazywać odbiorcy informacje o gabinecie stomatologicznym.

Teoretycznie zdjęcia stockowe mogą się wydawać dobrym wyborem. Robione przez profesjonalistów mają zawsze świetną jakość i są bez zarzutu pod względem estetyki i kompozycji. Tyle że są zbyt ogólne i powtarzalne.
Dużo lepiej w marketingu sprawdzają się fotografie robione na zamówienie, mimo że droższe i bardziej czasochłonne, to zawsze są tego warte, podkreśla portal DrBicuspid.com.

Zdjęcia na zamówienie. Co powinno się na nich znaleźć

Dobra kampania marketingowa wymaga planowania z wyprzedzeniem. Warto zrobić listę tematów, które mają być przedstawione na zdjęciach. Co zatem najskuteczniej działa?

  • Zdjęcie  budynku z zewnątrz: pomoże pacjentom rozpoznać miejsce, w którym jest gabinet stomatologiczny. Na zdjęciu dobrze jest uwidocznić drzwi wejściowe  i wszelkie oznaczenia zewnętrzne.
  •  Wnętrze gabinetu: dzięki takim zdjęciom potencjalny pacjent szukający w Internecie nowego lekarza dentysty, zapozna się z wyglądem  gabinetu. Dobrze umieścić wiele różnych ujęć wnętrza. Sprawdzają się panoramicznego zdjęcia, także recepcji.
  • Sprzęt stomatologiczny: jeśli gabinet dysponuje aparatem rentgenowskim  czy  skanerem wewnątrzustnym, warto je pokazać.
  • Cechy i szczegóły charakteryzujące gabinet: na przykład akwarium w poczekalni
  • Pracownicy:  potrzebne są indywidualne zdjęcia  całego personelu, najlepiej zbliżenia twarzy. Można także wykonać zdjęcia pracowników w trakcie wykonywania zawodowych czynności, czyli higienistkę stomatologiczną przeprowadzającą zabieg higienizacji czy  recepcjonistkę rozmawiającą przez telefon.