PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Lojalny klient. Jak go pozyskać?

17-05-2013, 00:01
Lojalny klient. Jak go pozyskać? MonikA Jaśkiewicz , reprezentant handlowy programu lojalnościowego dla branży stomatologicznej Dental&You (foto: archiwum)
Lojalny klient. Jak go pozyskać? MonikA Jaśkiewicz , reprezentant handlowy programu lojalnościowego dla branży stomatologicznej Dental&You (foto: archiwum)
Zaskarbienie sobie życzliwości kolejnego klienta kosztuje gabinet dentystyczny z reguły pięciokrotnie więcej niż utrzymanie na dłużej zadowolonego pacjenta. Tak przynajmniej wynika z podręczników traktujących o zasadach marketingu w branży stomatologicznej. Samodzielne stworzenie programu lojalnościowego przez właściciela praktyki stomatologicznej jest możliwe, jednak efekty wdrożenia takiego projektu z reguły nie odpowiadają oczekiwaniom. Dlaczego? Pytamy o to Monikę Jaśkiewicz, reprezentanta handlowego programu lojalnościowego dla branży stomatologicznej Dental&You.

Mirosław Stańczyk, infoDENT24.pl: Program lojalnościowy wciąż kojarzony jest z kilkuprocentową zniżką podczas zakupu kolejnych usług dentystycznych dla posiadaczy kart rabatowych. Profesjonalnie skrojony projekt przez wyspecjalizowaną firmą to jednak zupełnie coś innego.

Monika Jaśkiewicz, reprezentant handlowy programu Dental&You: W pierwszej kolejności rozpoznajemy potrzeby kliniki stomatologicznej, oceniamy do jakiej grupy pacjentów należy trafić z ofertą. Ewentualna współpraca jest kolejnym krokiem specjalistycznych analiz.

W ramach podpisanej umowy udostępniamy licencję do korzystania z aplikacji, która jest instalowana wyłącznie na komputerach lub na serwerze w danej praktyce stomatologicznej. Takie rozwiązanie jest najbezpieczniejsze pod kątem ochrony danych osobowych. Dostęp do aplikacji mają tylko osoby, które otrzymają loginy od właściciela praktyki.

Kształt programu lojalnościowego ustala właściciel praktyki stomatologicznej. Nasza aplikacja pozwala dowolnie określić system wynagradzania pacjentów. Do wyboru są dwa algorytmy - procentowy lub punktowy. Na przykład za usługi protetyczne może być naliczany 1 procent rabatu i 100 punktów, a za zakup produktów stomatologicznych  5 procent rabatu i 500 punktów. Dzięki takim rozwiązaniom program lojalnościowy można optymalizować pod kątem rentowności gabinetu. To w jaki sposób pacjent wykorzysta punkty, zależy od regulaminu programu, może to być rabat lub ustalone nagrody.

Jedynym stałym kosztem dla właściciela kliniki stomatologicznej jest stosunkowo niski abonament miesięczny oraz koszt druku kart i materiałów reklamowych. Nie ma żadnych dodatkowych kosztów obsługi pacjentów związanych z naliczaniem punktów. To rozwiązanie jest wymierną korzyścią finansową dla gabinetu i nie uzależnia gratyfikowania pacjentów od decyzji firmy zewnętrznej.

W ramach umowy przygotowujemy projekty kart podarunkowych i lojalnościowych - Family i Junior, gdyż także najmniejsi pacjenci mogą mieć swoją kartę, aby zbierać punkty. Właściciel gabinetu otrzyma również aplikację do zamawiania kart. Obsługą zamówień zajmują się pracownicy Dental&You.

Mirosław Stańczyk: Program lojalny klient - jakie korzyści uzyskuje właściciel gabinetu dentystycznego, oprócz spodziewanego zwiększenia skali obrotów?

Monika Jaśkiewicz: Aplikacja, która służy do naliczania punktów może być również programem kasowym służącym do rejestrowania wszystkich transakcji lub do administrowania danymi pacjentów zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.

Jest to program, który oferuje wiele innowacyjnych funkcjonalności pomagających zarządzać praktyką stomatologiczną.

Wymieńmy kilka z nich. Są to:

- rozliczanie prowizji przynależnych poszczególnym lekarzom istnieje możliwość ustawienia różnych stawek prowizji na różne usługi lub różne dni tygodnia;

- generowanie raportów pacjentów w rozbiciu na każdego lekarza, na przykład ilu pacjentów pierwszorazowych umówiło się na kolejną wizytę, ilu  leczyło się pacjentów bólowych, ilu pacjentów zakończyło leczenie, ilu wykonało zdjęcia pantomograficzne, a ilu pacjentów lekarz skierował na profilaktykę;

SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   marketing   reklama   Zarządzanie  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.