PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Katarzyna Świtalska: Jak rozpoznać dentofoba i z nim pracować (cz. IV)

Autor: Pozostałe źródła
09-07-2013, 00:01
Efekt częstości kontaktów to zjawisko polegające na tym, że im częściej widzimy i kontaktujemy  się z dentofobem, tym większe szanse, że zostanie on naszym przyjacielem. 

Praca u podstaw - rozmowa

Umiejętność wyrażania uczuć to pewna ogólna właściwość osobowości człowieka, która jest dla profesji stomatologa elementem podstawowym. Dentysta powinien być otwarty wobec innych ludzi, szczery, uczciwy, autentyczny. Otwartość definiujemy jako ujawnianie tego, jak człowiek reaguje na bieżącą sytuację. Być otwartym, to znaczy dzielić się z innymi tym, co się czuje. Dla budowania znaczących relacji stomatolog musi być otwarty także na pacjentów, co oznacza umiejętność aktywnego słuchania pacjentów, poznawania ich emocji, poznawania reakcji pacjentów na zachowania. Ważną cechą jest także tzw. ciepło emocjonalne. Pewny niedefiniowalny psychologicznie wymiar, który na gruncie wiedzy potocznej należy rozumieć jako dawanie ludziom uśmiechu, radości, unikania oceniania innych, widzenie i werbalizowanie pozytywnych cech u drugiego człowieka, bycie dla kogoś, a nie jedynie z kimś lub obok kogoś.

To już ostatnia część cyklu. Wszystkie odcinki znajdziesz tutaj:

Katarzyna Świtalska: Jak rozpoznać dentofoba i z nim pracować (cz. I)

Katarzyna Świtalska: Jak rozpoznać dentofoba i z nim pracować (cz. II)

Katarzyna Świtalska: Jak rozpoznać dentofoba i z nim pracować (cz. III)

 

mgr Katarzyna Świtalska. Absolwe
Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   dentofobia   Katarzyna Świtalska   Zarządzanie  

POLECAMY W SERWISACH