PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Jaki rytuał pielęgnują w Medicover Stomatologii?

Mirosław Stańczyk
13-10-2021, 08:15
Jaki rytuał pielęgnują w Medicover Stomatologii? Rytuał Uśmiechu w Medicover Stomatologia
Czym jest Rytuał Uśmiechu, o którym tak wiele mówi się ostatnio w Medicover Stomatologia? Filozofią, mapą drogową, algorytmem postępowania, a może postawą? Jaką wartość nieść może rytuał w branży stomatologicznej osadzonej na pragmatyzmie i twardych dowodach naukowych?
  • Rytuał Uśmiechu w Medicover Stomatologia nie tylko w wyglądzie centrów stomatologicznych.

  • Zadania przypisane komuś, kto w nomenklaturze najwyższej klasy hoteli nazywany jest concierge - w Medicover Stomatologia spełnia opiekun pacjenta.

  • W jaki sposób Medicover Stomatologia realizuje politykę systematycznego podnoszenia standardów opieki medycznej i ciągłego kształcenia się lekarzy dentystów.

Rytuał Uśmiechu w Medicover Stomatologii

Francuski filozof, psycholog i socjolog Jean Maisonneuve dowodzi, że rytuałem może być nawet kibicowanie klubowi sportowemu lub chodzenie na zakupy – ważne, żeby uczestnictwo w rytuale przynosiło satysfakcję. Komu taką satysfakcję miałby przynieść Rytuał Uśmiechu, który od ponad roku dominuje w przestrzeni centrów Medicover Stomatologii?

O tym, że Rytuał Uśmiechu nie jest pojęciem, które należałoby wiązać z sacrum, obrządkiem czy tabu, wprost przeciwnie istnieją liczne dowody na to, iż mamy do czynienia z jak najbardziej pragmatycznymi działaniami - przekonaliśmy się rozmawiając z Wiolettą Januszczyk dyrektor zarządzającą Medicover Stomatologia.

Co oznacza Rytuał Uśmiechu dla pacjentów? 

Mirosław Stańczyk: Co Medicover Stomatologia uczyniła, aby Rytuał Uśmiechu nie był odbierany jako chwytliwy, ale jednak slogan. Kto ma skorzystać z Rytuału Uśmiechu w Medicover Stomatologia?
Wioletta Januszczyk:  Zapewnienia, że jest to przemyślany w najdrobniejszych szczegółach program, realizowany z żelazną konsekwencją i przynoszący już zamierzone rezultaty, nie są najlepszym sposobem przekonywania do naszych racji.

Najprostszym procesem dowodowym byłoby zaproszenie pacjentów do centrów Medicover Stomatologia, które jedno po drugim zmieniają swój wygląd na miejsca w niczym nie przypominające współczesnych wnętrz gabinetów stomatologicznych. Pacjent po przekroczeniu progu centrum stomatologicznego, funkcjonującego pod szyldem Medicover, otoczony zostaje atmosferą relaksu, wyciszenia w czym pomóc ma perfekcyjna aranżacja wnętrz, które bardziej przypominają czytelnię, czy kawiarnię. Przemyślany w najdrobniejszych detalach wystrój recepcji i poczekalni jest istotny, chociażby dlatego, że oddziałując na zmysł wzroku, przykuwa uwagę gości.

Nie jest to jednak jedyny wyznacznik miejsca, w którym znajdują się pacjenci. Dyskretny zapach kawy, połączony z równie dyskretną muzyką z gatunku smooth jazz sprawiają, że u osób przybyłych na leczenie górę biorą łagodne emocje połączone z nastrojem relaksu.

Mirosław Stańczyk: To ważne, ale w przypadku leczenia stomatologicznego jest jeszcze kilka - z pewnością istotniejszych elementów, które powinny być brane pod uwagę przy ocenie standardu opieki medycznej. 
Wioletta Januszczyk: Zgoda, ale dlaczego o potrzebach, możliwościach i oczekiwaniach w leczeniu stomatologicznym nie rozmawiać w możliwie komfortowych warunkach? Chcemy, aby właśnie ta rozmowa przebiegała w standardach Rytuału Uśmiechu. Pacjent Medicover Stomatologia musi wiedzieć to, że zależy nam - tak samo jak jemu - na najlepszym efekcie leczenia, musi czuć, że każde jego życzenie, pytanie lub uwaga nie pozostaną bez życzliwej i fachowej odpowiedzi.

Zadania te przypisane są komuś, kto w nomenklaturze najwyższej klasy hoteli nazywany jest concierge. W Medicover Stomatologia jest to opiekun pacjenta.

Każdy kto do nas trafia z myślą o leczeniu otrzyma dyskretne, indywidualne wsparcie od osoby, która wstępnie zdiagnozuje potrzeby medyczne, zaproponuje sposoby leczenia i pokieruje do odpowiedniego specjalisty.

Uprzedzam pytania nie jest to pracownik recepcji, przypisany do tak zwanej rejestracji, ani lekarz dentysta, który docelowo - samodzielnie lub w zespole - roztoczy opiekę stomatologiczną nad pacjentem. Opiekun pacjenta to wykwalifikowany pracownik pełniący bardzo odpowiedzialną rolę w strukturze Medicover Stomatologia.

Mirosław Stańczyk: Należy się domyślać, że pacjent zrelaksowany otoczeniem oraz należycie zaopiekowany przez fachowo przygotowaną do tego osobę pozostanie w atmosferze Rytuału Uśmiechu także na etapie leczenia.
Wioletta Januszczyk: To oczywiste, fakt - dotychczas niewiele mówiliśmy o etapach leczenia stomatologicznego. Ostatecznie to lekarz dentysta, w oparciu o wstępne ustalenia, przedstawia koncepcję leczenia uzupełnioną o uzgodnione aspekty estetyczne. Często bywa tak, chociaż nie jest to regułą, że pacjent, który odwiedza nas, bo ma konkretny problem medyczny, decyduje się także na typowo estetyczne procedury wieńczące rezultat zrealizowanych terapii.

Wielu pacjentów ma dość nieprecyzyjne oczekiwania co do wyglądu swojego uśmiechu, chociaż z pozoru cel jest łatwy do zdefiniowania: proste, śnieżnobiałe uzębienie. Ścieżek prowadzących do pożądanego rezultatu jest jednak bardzo dużo a wybór konkretnej zależy przede wszystkim od stanu uzębienia pacjenta.

Medicover Stomatologia wdrożył precyzyjne procedury, które praktycznie eliminują ryzyko niepowodzeń nawet przy realizacji najbardziej skomplikowanych procedur medycznych. Pracują z nami lekarze dentyści, którzy zdobywają doświadczenie i wiedzę podczas specjalistycznych szkoleń, wykładów, warsztatów. W zasadzie każda chęć podnoszenia kwalifikacji nie zostaje bez odpowiedzi. Najwartościowszy jest oczywiście bagaż doświadczeń zdobyty w codziennej pracy zespołowej z udziałem najlepszych specjalistów.

Szkolenia to jedno, a sprzęt stomatologiczny – drugie. Tutaj także nie występują bariery, które można napotkać w mniejszych centrach stomatologicznych. Najnowocześniejszy, światowej klasy sprzęt służący do diagnostyki, najnowsze rozwiązania w zakresie stomatologii cyfrowej – jeśli się sprawdzą na etapie badań i wdrożeń, jeśli uzyskują pozytywne oceny praktyków– niemal natychmiast pojawiają się w naszych gabinetach.

Jednym z elementów Rytuału Uśmiechu jest to, że każdy pacjent, niezależnie do którego z naszych centrów trafi - uzyska życzliwą poradę i poddany zostanie kompleksowej, najlepszej z możliwych terapii. Chcemy, aby każda leczona u nas osoba stała się niejako naturalnym, honorowym ambasadorem naszych usług.

Co oznacza Rytuał Uśmiechu dla lekarzy dentystów?

Mirosław Stańczyk: Z przedstawionych racji wynika, że Rytuał Uśmiechu skoncentrowany jest na pacjentach. Czy, a jeżeli tak - to jakie benefity uzyskać mogą z jego realizacji sami lekarze dentyści, którzy przecież swoją pracą sygnują ten program. 
Wioletta Januszczyk:  Zdajemy sobie sprawę z tego, że bez wiedzy lekarzy dentystów, bez ich zaangażowania i chęci doskonalenia - Rytuał Uśmiechu nie znaczyłby nic. Staramy się zatem wspierać naszych stomatologów w podnoszeniu standardów opieki medycznej. Jednym z elementów tego projektu są wydarzenia takie jak to (rozmowa prowadzona była 9 października 2021 r. w trakcie „Rytuał uśmiechu. Konferencji stomatologicznej 2021. Współpraca standardem nowoczesnej stomatologii” – przyp. red.).

To nasze doroczne spotkanie jest pomyślane tak, aby pracujący u nas stomatolodzy mogli zasięgnąć wiedzy z pierwszej ręki, a dokładniej z ust uznanych autorytetów w zakresie nowoczesnych terapii. Wspomnę tylko o tegorocznym wykładzie dr. n. med. Bartosza Cerkaskiego na temat rutyny i sztuki strategii DSD Smile Journey, czy o brawurowym wystąpieniu dr. Paulo Malo i jego znanej szeroko metodzie leczenia implantologicznego All-on-4.

Myśląc poważnie o Rytuale Uśmiechu nie możemy zaniedbywać także tak zwanych umiejętności miękkich stąd wykład guru wśród psychologów biznesu dr. Jacka Santorskiego mówiącego na temat anatomii zaangażowania pacjenta i zespołu stomatologicznego.

Konferencja Rytuał Uśmiechu ma nieco odmienny charakter niż standardowe szkolenia, nastawione na podwyższanie konkretnych, wąskich  umiejętności. Ważne jest podnoszenie kwalifikacji  a możliwości szkolenia się w Medicover Stomatologia są wprost nieograniczone.

Mirosław Stańczyk: Na rynku pracy doświadczeni stomatolodzy są na wagę złota. Łatwiej pozyskać jest do pracy osoby bezpośrednio po skończonych studiach. Te jednak mają zapewne małe szanse na przynależność do rodziny Medicover Stomatologia. 
Wioletta Januszczyk:  To oczywiste, że musimy mieć pewność co do umiejętności zatrudnionego stomatologa, ale nie jest tak, że stawiamy wyłącznie na specjalistów z pokaźnym zawodowym CV. Jeśli widzimy potencjał w kandydacie na pracownika obejmujemy go fachową opieką, pozostaje on wówczas pod pieczą doświadczonych koleżanek i kolegów. Krok po kroku otrzymuje coraz bardziej odpowiedzialne zadania.

Mogę podać szereg przykładów na to, że ścieżka kariery zawodowej w Medicover Stomatologii jest dla chętnych szeroko otwarta. Są osoby, które startowały u nas w zawodowe życie , a teraz odpowiadają za kształcenie innych.

Mamy wiele atutów, które wyróżniają nas wśród innych pracodawców. Stabilne warunki pracy, dostosowane do indywidualnych preferencji sprawiają, że część stomatologów nie myśli o pracy poza Medicover Stomatologia,

Możliwości zatrudnienia jest wiele. Grupa skupia centra dentystyczne o uznanej renomie i ciągle przybywają nowe. Wspomnę chociażby o dwuletniej już współpracy z kliniką Śmigiel Implant Master Clinic z Katowic. Z początkiem września tego roku dołączyła do nas prestiżowa klinika – Impladent – warszawski lider implantologii.

Ostatnio dokonaliśmy akwizycji 15 podmiotów. Współpracujemy z 650 stomatologami zatrudnionymi w niemal 60 centrach w całym kraju, a na dorocznej konferencji honorujemy grupę najlepszych z nich. Uznanie dla liderów to także jest część Rytuału Uśmiechu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.