
- Istnieje ponad 200 sposobów na zwiększenie liczby pacjentów – zapewnia Roger P..Levin szef firmy konsultingowej Levin Group
- Duży potencjał w zwiększeniu skali przyjęć pacjentów jest "odzyskanie" osób, które bez wyraźnej przyczyny zrezygnowały z usług stomatologicznych w danym gabinecie
- Nieodzownym elementem funkcjonowania praktyki stomatologicznej jest efektywne przypominanie pacjentom o zbliżającym się terminie wizyty
Podnieść ceny
Taka decyzja jest z pewnością najtrudniejsza dla właścicieli gabinetów stomatologicznych. Według Levin Group modyfikacja cennika może być jednak jak najbardziej uzasadnionym krokiem. W realiach polskich część świadczeniodawców związanych warunkami kontraktu z NFZ. Publiczny ubezpieczyciel niechętnie podwyższa stawki, szczególnie w przypadku usług stomatologicznych.
Podobne problemy mają jednak także amerykańscy dentyści, którzy uzależnieni są w mniejszym lub większym stopniu od umów podpisanych z firmami ubezpieczeniowymi.
Zwiększyć skalę świadczonych usług
Istnieje ponad 200 sposobów na zwiększenie liczby pacjentów – zapewnia Levin Group, zwracając uwagę na ponowne dotarcie do osób, które pojawiły się raz lub dwa w gabinecie i bez uzasadnionych przyczyn przestały korzystać z usług stomatologicznych w konkretnym gabinecie.
Duże możliwości kryją się w organizacji pracy gabinetu, szczególnie gdy w grę chodzi stała kooperacja pomiędzy lekarzami a personelem pomocniczym. Czas pomiędzy przyjęciem kolejnych pacjentów nie musi być liczony w długich minutach, nawet jeśli w grę wchodzi dbałość o minimalizowanie niebezpieczeństwa związanego z ryzykiem zakażeń.
Obniżyć wydatki
W zmniejszaniu cen materiałów stomatologicznych trzeba być wyjątkowo ostrożnym, aby w pogoni za oszczędnościami nie obniżyć jakości świadczonych usług. Levin Group zapewnia jednak, że w większości przypadków można zastąpić od lat stosowane materiały, tymi które, być może od niedawna pojawiły się na rynku, ale są równie dobre jakościowo, a przy tym zdecydowanie tańsze.
Tam gdzie nie jest to bezwzględnie konieczne warto odłożyć większe zakupy i zrealizować je za odkładaną gotówkę zamiast posiłkować się drogim kredytem.
Zmniejszyć skalę nieuprzedzonych nieobecności pacjenta
Wciąż duży potencjał kryje w sobie program eliminowania nieobecności pacjentów, którzy nie uprzedzają o swojej absencji. Nie chodzi o to, aby eliminować takie osoby z kręgu zainteresowania.
Bez trudu można skorzystać z wielu programów, które bez konieczności angażowania dodatkowych sił, przypominają niesubordynowanym pacjentom o mającej nastąpić wizycie u dentysty.
Ci, którzy mogą sobie na to pozwolić, powinni wzmóc kontakty z pacjentami, które realizowaliby pracownicy lecznicy. Rozmowa z żywą osobą bardziej mobilizuje pacjentów do działania, sprawia że czują się szczególnie docenieni - o ile przy okazji przypomnienia o terminie wizyty zapytani zostaną o stan zdrowia i szczególne oczekiwania co do przebiegu zbliżającej się obecności w gabinecie stomatologicznym.
Komentarze