PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, zaprzyjaźnij się z Linkedln (cz. 12)

ms
31-03-2022, 08:31
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, zaprzyjaźnij się z Linkedln (cz. 12) Jak-zdobyć-utrzymać-pacjentów-czyli-skuteczny-marketing-stomatologiczny-Michael-Strachanowski-czesc-12.jpg
Linkedln jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania pacjentów o wyższym statusie finansowym i biznesowym. Pomyśl o Linkedln jako o Facebooku dla profesjonalistów.

Linkedln skuteczne narzędzie marketingowe dla gabinetu stomatologicznego 

Co oznacza bycie aktywnym na Linkedln dla Twojego gabinetu? Potencjalnie łatwy dostęp do osób zajmujących stanowiska kierownicze i prowadzące działalność gospodarczą. Niestety wiele nowych osób tworzy profil na Linkedln i go dosłownie porzuca, ponieważ nie wie jak go wykorzystać do rozwoju swojego biznesu.

W tej części artykułu pokażę Ci kilka sposobów wykorzystania Linkedln jako narzędzia marketingowego dla Twojego gabinetu.
Podobnie jak Facebook, Instagram czy TikTok, LinkedIn jest darmową platformą na której każdy dentysta może zbudować swoja markę i połączyć się z potencjalnymi pacjentami.

W przeciwieństwie do Facebooka, ten portal działa w środowisku profesjonalistów, z mniejszą presją na ciągłe publikowanie i większym naciskiem na jakość połączeń, przekazywanie informacji i rozwój biznesu.

Serwis został założony w grudniu 2002 r. i uruchomiony w maju 2003 r. W lutym 2021 r. portal LinkedIn miał ponad 740 mln użytkowników w 200 krajach i nadal się rozwija.

Dlatego 2022 r. to najlepszy czas aby dołączyć do społeczności na LinkedIn. Zwłaszcza, że większość dentystów w Polsce jeszcze tego nie zrobiła. Zatrudnianie pracowników, kontakty z liderami branży na całym świecie, publikowanie wpisów - istnieją nieograniczone możliwości marketingowe dla gabinetów dentystycznych. Tak jak w przypadku innych social mediów Twój pierwszy krok na LinkedIn zaczyna się od stworzenia atrakcyjnego i aktywnego profilu.

Twój atrakcyjny profil na LinkedIn zapracuje na trzy ważne rzeczy:
Da ci profesjonalną wiarygodność
Zostaniesz liderem w branży
Połączy Ciebie z potencjalnymi pacjentami

Jak zacząć?

Linkedln: : stwórz idealny profil

Podobnie jak w przypadku Twojego profilu na Facebook, Instagram czy TikTok zrób dobre pierwsze wrażenie na swoich potencjalnych pacjentach i innych profesjonalistach. Zawsze się to opłaca.
Pierwszym krokiem będzie utworzenie konta z podstawowymi informacjami. Proces dodawania danych jest bardzo prosty i dostaniesz dużo podpowiedzi od LinkedIn. Jeśli już wcześniej miałeś swój profil i połączenia z innymi członkami to warto na czas nowej konfiguracji konta zmienić ustawienia powiadamiania innych członków o wprowadzanych zmianach.

Jeśli tworzysz całkowicie nowe konto to pomiń ten krok. Aby wyłączyć, wybierz ikonę „Ja” w prawym górnym rogu, przejdź do „Ustawienia prywatności” i w sekcji „Widoczność” wejdź w „Widoczność Twojej aktywności na LinkedIn” oraz „Udostępniaj aktualizacje profilu swojej sieci” i zmień ustawienia na NIE. Jak zakończysz konfigurację konta to zmień to ustawienie na TAK.

Linkedln: dodawaj zdjęcia 

Wysokiej jakości zdjęcie ma ogromne znaczenie. Według LinkedIn, dodanie zdjęcia profilowego może zwiększyć liczbę wyświetleń profilu 14-krotnie. Ludzie po prostu chcą zobaczyć, z kim się łączą i dlaczego warto z Toba się połączyć. Pamiętaj, bycie dentystą daje ci pewną przewagę i ułatwia nawiązywanie kontaktów. Dodatkowo dodaj też zdjęcie – banner w tle Twojego zdjęcia profilowego. Banner możesz stworzyć w darmowym programie Canva.com – wersja płatna ma większe możliwości.

Linkedln: dodaj lokalizację, stanowisko oraz branżę

Lista lokalizacji w których pracujesz i branża pomoże Ci pojawiać się w odpowiednich wyszukiwaniach przez potencjalnych pacjentów lub innych osób z branży stomatologicznej.
W zależności od Twojej specjalizacji, stomatolodzy mogą wybierać między „Szpitale i opieka zdrowotna”, „Praktyka medyczna”, „Kosmetyki” czy „Zdrowie, wellness i fitness”. Jeśli chodzi o stanowisko to możesz wybrać pomiędzy: „Lekarz stomatolog”, „Usługi stomatologiczne”, „Chirurg stomatologiczny”, „Stomatolog dziecięcy”, „Lekarz”, „Dentysta ogólny” lub inne w zależności od możliwych wyborów.

Linkedln: stwórz wyrazisty nagłówek oraz opis

Twój nagłówek to bardzo krótka biografia, która pojawia się pod Twoim zdjęciem profilowym. Domyślnie będzie to tytuł i nazwa gabinetu/firmy, które podałeś podczas procesu rejestracji. Zawsze możesz edytować nagłówek, wybierając małą ikonę ołówka w sekcji wprowadzenia, więc nie zastanawiaj się zbyt długo co tu wpisać. Możesz np. podać: Pomagam ludziom biznesu w uzyskaniu pięknego uśmiechu, Projektuje Uśmiechy, Kreuje Uśmiechy, które pomagają w osiągnieciu sukcesu w biznesie, w poszukiwaniu pracy i życiu prywatnym. Bądź kreatywny, ale daj do zrozumienia co Ciebie wyróżnia. Opis pojawia się u góry Twojego profilu, tuż pod Twoją lokalizacją. Jego celem jest przedstawienie Twojej historii. To świetna okazja, aby opisać co Ciebie wyróżnia w stomatologii i jakie usługi oferujesz, do kogo je kierujesz i dlaczego Twoja klinika jest inna niż wszystkie inne w Twojej lokalizacji.

Linkedln: połącz się z profesjonalistami

Połączenia na LinkedIn są jak znajomi na Facebooku lub obserwujący na Instagram. Na początek LinkedIn zaleca dodanie co najmniej 50 połączeń. Może to brzmi dużo, ale sam LinkedIn ułatwia początkowe łączenie.
Istnieje kilka sposobów znajdowania osób, które możesz znać na LinkedIn:
Zaimportuj kontakty e-mail i zaproś je do nawiązania połączenia. Jeśli masz zgodę od swoich pacjentów to dodaj tych co wiesz, że prowadzą biznes lub uważasz, że mogą być na LinkedIn. Połączenie z nimi doprowadzi Ciebie do ich znajomych.

Linkedln: przejrzyj sekcję Osoby, które możesz znać

Wyświetl stronę Absolwenci, aby zobaczyć osoby, z którymi chodziłeś do szkoły.
Użyj paska wyszukiwania na LinkedIn na stronie głównej.
Wysyłając zaproszenie do połączenia przygotuj wcześniej klika indywidualnych wzorów np. w programie Word lub Google Sheets i używaj/modyfikuj je w zależności do kogo wysyłasz. Oszczędzisz czas. Pamiętaj, że indywidualne zaproszenia są skuteczniejsze. Jeśli kogoś nie znasz osobiście to napisz dlaczego chcesz się z nimi połączyć, np. Kamila, jestem dentystą z Będzina i widzę, że prowadzisz księgowość w Będzinie. Chciałbym dowiedzieć się więcej o tym co robisz i połączyć się na LinkedIn aby poszerzyć grupę lokalnych przedsiębiorców ….
Jak dana osoba zaakceptuje Twoje zaproszenie to podziękuj za połączenie i nawiąż konwersację. Zainteresuj się daną osoba, zapytaj czym się dokładnie zajmuje, gdzie jest jej lokalizacja, co sprzedaje, czym zarządza, jak długo…. Itp. -

Linkedln: buduj relacje, nie tylko same połączenia

Ustaw swój profil jako łatwy do znalezienia
Wybierz ikonę „Ja” w prawym górnym rogu, przejdź do „Ustawienia prywatności” i w sekcji „Widoczność” wejdź w „Widoczność Twojego profilu i sieci” i ustaw „Opcje wyświetlania profilu” na pełną widoczność, „Kto może zobaczyć lub pobrać Twój adres e-mail” na kontakty 1 i 2 stopnia, „Kto może zobaczyć Twoje nazwisko” na pełny, „Reprezentowanie Twojej organizacji i zainteresowań” na Tak, „Odnajdywanie profilu i widoczność poza LinkedIn” na Tak, „Odnajdywanie profilu przy użyciu adres e-mail” na Wszyscy, „Odnajdywanie profilu przy użyciu numeru telefonu” na Wszyscy.
Następnie ustaw „Widoczność Twojej aktywności na LinkedIn” wszystko na Tak.
Stwórz unikalny adres URL na LinkedIn
Stworzenie niestandardowego adresu URL profilu LinkedIn z Twoim imieniem i nazwiskiem oraz nazwą Twojego gabinetu uważam za obowiązkowe. Zgodnie z Twoją strategią marketingową. Dlaczego warto to robić pisałem w artykule xxx.
Kiedy zakładasz konto po raz pierwszy, Twój adres URL wygląda mniej więcej tak: www.linkedin.com/in/nazwa-konta-cx2222222. Np. mój adres na LinkedIn to https://www.linkedin.com/in/michaelstrachanowski

Aby stworzyć niestandardowy adres URL, przejdź do swojego profilu i wybierz „Edytuj profil publiczny i adres URL” z prawej strony. Wejdź w zakładkę „Edytuj niestandardowy adres URL”, wprowadź i zapisz zmiany.

Linkedln: dołącz się do grup

Jest wiele międzynarodowych grup dentystów. Możesz do nich dołączyć i poszerzyć znajomości, sprawdzić najnowsze trendy, zadawać pytania czy służyć radą. W momencie gdy piszę ten poradnik to nie znalazłem żadnej polskiej grupy stomatologów. Może będziesz pierwszą osobą, która taką stworzy?
Dołącz na początek maksymalnie do 2-3 grup. Przedstaw się członkom. Pamiętaj, aby dostarczać wartości – swoją wiedzę, doświadczenie - podczas dołączania do grup — są to miejsca, w których można się uczyć i nawiązywać kontakty, a nie sprzedawać usługi swojego gabinetu.
Grupy można znaleźć, wyszukując słowa kluczowe i wybierając „Grupy” z rozwijanej karty u góry strony wyników.

Linkedln: stwórz profil firmowy

Gdy masz już własny prywatny profil, nadszedł czas, aby założyć stronę firmową dla Twojego gabinetu stomatologicznego. To działa w podobny sposób jak strona firmowa na Facebook. Pomyśl o swojej stronie firmowej jako o narzędziu do promowania swojego gabinetu. To będzie Twoja firmowa wizytówka. Zwróć uwagę, że jest jedna ważna rzecz: strony firmowe na LinkedIn są statyczne i nie mogą nawiązywać połączeń z innymi użytkownikami.
Aby założyć stronę firmową, przejdź do zakładki „Praca” w prawym górnym rogu strony głównej i wybierz „Stwórz stronę firmową”. Konfiguracja strony firmowej zajmuje tylko kilka minut. Wystarczy zdjęcie, opis firmy, adres www Twojego gabinetu, wielkość firmy, branża i rodzaj firmy. Skup się na brandingu i ustaw logo swojego gabinetu.

Linkedln: publikuj wpisy i buduj swoją sieć połączeń

Strategia jest podobna do strategii na Facebook. Regularnie publikuj intersujące wpisy, linki do swojego bloga, zdjęcia, porady – wszystko co uważasz, że będzie pomocne potencjalnym pacjentom w zrozumieniu czym się zajmujesz. Pomaga to zwiększyć ruch do Twojej strony www, poprawić SEO i zwiększyć zaufanie u potencjalnych pacjentów.

Linkedln: ważne wskazówki marketingowe 

Sposób, w jaki przedstawiasz siebie i reklamujesz swój gabinet na LinkedIn, będzie zależeć od Twoich celów. Zobacz wcześniejszy artykuł na temat jak wyznaczyć dobrze cele : xxxxxxx
Algorytm LinkedIn, podobnie jak w innych platformach, ma na celu pokazanie użytkownikowi więcej tego co chce on zobaczyć, a mniej tego co go nie interesuje. Trafność jest ważniejsza niż aktualność na LinkedIn.
Oto 10 kluczowych sposobów optymalizacji treści:
Zawsze dołączaj zdjęcie lub film do wpisów. Posty z elementami wizualnymi otrzymują o 98 proc. więcej komentarzy niż posty zawierające tylko tekst. Filmy wideo otrzymują pięciokrotnie większe zaangażowanie niż inne rodzaje wpisów.
Używaj krótkich tekstów. Jeśli chcesz dodać cały artykuł to dodaj tylko streszczenie artykułu razem z linkiem do Twojej strony gdzie jest cała publikacja.
Zawsze dołączaj wyraźne Call To Action, czyli wezwanie do działania. Np. Dowiedz się więcej, Zadaj pytanie itp.

Kieruj wpisy do odbiorców, do których chcesz dotrzeć np. Czy Twoje dzieci mają problem z zębami?, Czy stanowisko recepcjonistki wymaga posiadanie prostych zębów?, Czy polscy biznesmeni zwracają uwagę na kolor zębów?, Ile kosztuje metamorfoza zębów menadżerów firm z branży IT?
Jeśli o kimś wspominasz to oznacz wymienione osoby i strony – jak na Facebook czy Instagram.

Linkedln: zadawaj pytania, aby uzyskać odpowiedzi

Twórz ankiety LinkedIn w celu uzyskania opinii i większego zaangażowania.
Dodawaj 2-3 hasztagi odpowiadające treści wpisu.
Pisz nagłówki artykułów zwracające uwagę. Weź za przykład nagłówki w gazetach, portalach informacyjnych.

Linkedln: szybko odpowiadaj na komentarze

Posiadanie profilu na LinkedIn przez dentystę i gabinet stomatologiczny to tak naprawdę element całościowej strategii marketingowej. Nie służy on już wyłącznie do prezentacji swojego dorobku zawodowego i poszukiwania ofert pracy – jak to było przez wiele lat. Dzięki LinkedIn poznajemy nowe osoby, budujemy swój profesjonalny wizerunek w sieci, a także, mówiąc wprost, sprzedajemy usługi stomatologiczne. W styczniu 2021 w Polsce było zarejestrowanych ponad 4 miliony kont na LinkedIn. Zobacz jaki to jest ogromny potencjał i szansa na zdominowanie swojego lokalnego rynku. Wykorzystaj to już dziś!

Czytaj także:
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów i ... po co to robić? (cz. 1)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, omijając rafy? (cz. 2)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: błędy, których trzeba uniknąć (cz. 3)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, internet decyduje o sukcesie (cz. 4)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, logo definiuje gabinet (cz. 5)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: postaw na zdjęcia gabinetu stomatologicznego (cz. 6)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, trudno przecenić wagę strony www (cz. 7)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, krytyczne błędy strony internetowej gabinetu (cz. 8)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, blog może przynieść wiele dobrego (cz. 9)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, bez FB jak bez ręki (cz. 10)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, Instagram - narzędzie strategiczne (cz. 11) 

    Michael T.  Strachanowski: ekspert marketingu stomatologicznego, założyciel najbardziej wyróżnionej przychodni medycznej w Londynie. Aktywnie zapełnia poczekalnie klinik w Polsce oraz Wielkiej Brytanii. Wspiera rozwój stomatologii cyfrowej. 

Michael T. Strachanowski: kontakt na Instagramie:@michaelstrachanowski
Masz pytanie, wątpliwość, uwagi? Napisz
michael@strachanowski.com lub zostaw komentarz poniżej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH