PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: ważna aktywność na YouTube (cz. 13)

Autor: miro • Źródło: ms
07-04-2022, 11:00
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: ważna aktywność na YouTube (cz. 13) YouTube ma znaczenie w promocji praktyki stomatologicznej Fot. Pexels
YouTube to niesamowite źródło pozyskiwania potencjalnych pacjentów dla gabinetu stomatologicznego. Dzięki sile wideo możesz dotrzeć i wzmocnić swój autorytet u tysięcy lokalnych pacjentów.

Kiedy myślisz o YouTube, jaka jest pierwsza rzecz, która przychodzi Ci na myśl? Czy kiedykolwiek rozważałbyś YouTube jako sposób na promowanie swojego gabinetu? YouTube to nie tylko muzyka, filmy, video blogi czy samouczki. 

Większość dentystów omija YouTube jako narzędzie promocji, koncentrując się na Facebooku lub Instagramie. Jeśli zaczniesz myśleć w sposób „Out of the Box” i zaczniesz robić coś innego niż Twoja lokalna konkurencja to gwarantuję, że przyciągniesz nowych pacjentów i staniesz się bardziej widoczny w Google.

Siła rażenia YouTube

YouTube to miejsce, w którym każdy może opublikować film na praktycznie każdy temat. Największą grupę widzów w Polsce, którzy codziennie oglądają YouTube, stanowią osoby w wieku od 24 do 44 lat. Takie osoby stanowią ponad 10 mln użytkowników YouTube w Polsce. Wraz z pozostałymi widzami, tworzą grupę liczącą ponad 24,6 mln osób, które oglądają YouTube średnio 40 minut dziennie. Niesamowite! Pomyśl przez chwilę jak możesz dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych pacjentów, którzy są zainteresowani dodatkowymi informacjami na temat higieny jamy ustnej i problemów dentystycznych.

Kluczem do sukcesu na YouTube jest po prostu regularne publikowanie treści. Przede wszystkim musisz stworzyć kanał dla swojego gabinetu stomatologicznego. Jest to proces łatwy i bezpłatny. Następnym krokiem jest regularne tworzenie i publikowanie filmów na tym kanale. Podkreślam słowo „regularnie” ponieważ nic nie działa jeśli się coś robi raz na jakiś czas albo w ogóle. Tak, jak z myciem zębów – trzeba o nie dbać codziennie.

Załóż konto firmowe

Pierwszym krokiem jest utworzenie konta firmowego dla swojego kanału YouTube. Zamiast konta osobistego wybierz biznesowy rodzaj konta: „Do zarządzania moją firmą”.  W ten sposób wiele osób może zarządzać tym samym kontem. Wybrane przez Ciebie osoby będą publikować filmy i aktualizować informacje o Twoim gabinecie. Następnie skonfiguruj swój profil, dodaj grafikę kanału – tło , dodaj opis i link do swojej strony internetowej oraz do swoich kanałów w social media.

Nagraj reklamę gabinetu

Zleć zrobienie krótkiego profesjonalnego filmu, który będzie pokazywał najlepsze ujęcia z Twojego gabinetu. Wchodząc na Twój kanał YouTube potencjalny pacjent zobaczy zwiastun (Trailer). Jego rolą jest zatrzymanie uwagi osoby odwiedzającej profil i zbudowanie natychmiastowego zaufania. Zwiastun powinien mieć maksymalnie dwie minuty i jego pierwsze 10-15 sekund musi mieć mocny wstęp, aby przyciągnąć uwagę. Nie oznacza to, że masz pokazywać krwawe procedury na samym początku.

Tworząc treści do swojego kanału YouTube, Twoim głównym celem powinno być informowanie i edukowanie swoich odbiorców. Unikaj branżowego stomatologicznego żargonu, używając terminów zrozumiałych dla każdego. Wejdź w „buty” pacjenta i mów jego językiem.

Twoje filmy powinny być interesujące i trafne, bez koncentrowania się zbytnio na technicznych aspektach procedur. Długość filmu dopasuj do treści.

Wybierz temat, który Twoim zdaniem pacjenci chcieliby poznać. Może masz już jakieś stałe pytania, które słyszysz regularnie od pacjentów. Może pojawił się jakiś trend w stomatologii, mity czy produkty, które uważasz za nieodpowiednie dla pacjentów, mów o wszystkim co jest interesujące.

Następnie postaraj się wyjaśnić temat Twojego filmu w zabawny i łatwy do zrozumienia sposób. Dobrze jest zacząć od krótkich 2-4 minutowych wideo. Gdy poczujesz się pewniej i oswoisz z kamerą to będziesz mógł eksperymentować z formatem i długością. Zobaczysz pomysły przyjdą same.

Daj się znaleźć

YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką w internecie - drugą po swojej macierzystej firmie Google. To odróżnia zamieszczanie filmów na Facebook czy Instagram od tych na YouTube. Filmy na platformie Googla przyciągają odbiorców przez lata. Wystarczy tylko wpisać odpowiednia frazę. Dlatego osoby, które nigdy nie słyszały o Twojej klinice stomatologicznej, mogą dowiedzieć się o Tobie poprzez proste wyszukiwanie. Możesz to też zrobić za pomocą reklam.

Połącz się z lokalną społecznością

Słowa kluczowe pomogą Ci w dotarciu do lokalnej społeczności. Używaj je w tytule i w treści opisu filmu. Jakie słowa możesz użyć? Dentysta Warszawa, Implanty Wrocław …

Postaw na edukacje pacjentów

Odpowiedz na często zadawane pytania. Twoje filmy edukacyjne mogą zmniejszyć obawy i zbudować większe zaufanie. Pomóż pacjentom zrozumieć proces leczenia, jakie jest ryzyko i co można osiągnąć.  Bądź szczery. Mów o możliwościach, pokazuj przykłady, opowiadaj historie.

Zoptymalizuj swój profil firmowy na stronie Google

Zawsze dodawaj swoje filmy z YouTube do swojej wizytówki w Profilu Firmowym na Google. To pomaga w szerszym pokazywaniu Twojego profilu do lokalnej społeczności. Daje to również możliwość przedstawienia Twojego gabinetu stomatologicznego zanim pacjent tam jeszcze się znajdzie. To rozładuje strach i stres przed wizytą.

Zastosuj strategię mieszaną

Najlepszym sposobem na promowanie swojego gabinetu w YouTube jest nagrywanie i puszczanie różnego rodzaju filmów. Chodzi o to, aby nie koncentrować się tylko na filmach o procedurach stomatologicznych. Twój kanał stałby się mało interesujący.

Spróbuj dodawać także następującą mieszankę filmów:
Pytania i odpowiedzi
Opinie pacjentów
Przed i po zabiegach
Wirtualne podróże po gabinecie
Za kulisami
Webinaria
Wywiady z lekarzami, asystentkami, higienistkami ….

Używaj krótkich form shorts – czyli odpowiednik Rolek na Instagram

Angażująca miniaturka

Ludzie oceniają książki po okładce. To samo robią osoby odwiedzające kanały na YouTube. Pierwsza rzecz, która im się rzuca w oczy to Miniaturka (Thumbnail). Aby się wyróżnić, zaprojektuj niepowtarzalną miniaturkę np. w programie Canva. Poszperaj w YouTube i zobacz co przyciąga Twoją uwagę i stwórz własny projekt z informacją co osoba może znaleźć w tym filmie.

Reklamuj się na YouTube

YouTube wykorzystuje te same dane do prowadzenia kampanii reklamowych co Google Ads. To może być niesamowite narzędzie, które pomoże dotrzeć Ci do jeszcze większej społeczności w krótszym czasie. Wszystko zależy od budżetu jaki przeznaczysz na reklamę. Jeśli jesteś osobą poczatkującą w reklamie najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług osoby/firmy która ma duże doświadczenie w tworzeniu płatnych kampanii.

Prowadzenie kanału, kręcenie filmów na samym początku nie będzie łatwe. Będzie to wymagało dużo determinacji i zaangażowania. Jednak warto mieć tę satysfakcję, że przekazuje się jakieś wartości, wiedzę, informacje do potencjalnych pacjentów. Zobaczysz jak łatwo będzie polecać swoim pacjentom filmy , które nakręciłeś na temat jakiejś procedury. To samo może robić recepcja, gdy pacjent pyta się lub ma jakieś wątpliwości na temat danej usługi. Poczuj się reżyserem sukcesu własnego gabinetu! 

Czytaj także:
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów i ... po co to robić? (cz. 1)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, omijając rafy? (cz. 2)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: błędy, których trzeba uniknąć (cz. 3)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, internet decyduje o sukcesie (cz. 4)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, logo definiuje gabinet (cz. 5)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: postaw na zdjęcia gabinetu stomatologicznego (cz. 6)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, trudno przecenić wagę strony www (cz. 7)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, krytyczne błędy strony internetowej gabinetu (cz. 8)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, blog może przynieść wiele dobrego (cz. 9)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, bez FB jak bez ręki (cz. 10)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, Instagram - narzędzie strategiczne (cz. 11) 
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, zaprzyjaźnij się z Linkedln (cz. 12) 

  Michael T.  Strachanowski: ekspert marketingu stomatologicznego, założyciel najbardziej wyróżnionej przychodni medycznej w Londynie. Aktywnie zapełnia poczekalnie klinik w Polsce oraz Wielkiej Brytanii. Wspiera rozwój stomatologii cyfrowej. 

Michael T. Strachanowski: kontakt na Instagramie:@michaelstrachanowski
Masz pytanie, wątpliwość, uwagi? Napisz
michael@strachanowski.com lub zostaw komentarz poniżej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH