
- Kiedy gabinet stomatologiczny ma szansę na zaistnienie w Google.
- Jak redagować treści na stronie gabinetu stomatologicznego.
- Czego unikać przy tworzeniu strony internetowej gabinetu stomatologicznego
Jak długo użytkownicy pozostają na Twojej stronie? Statystycznie krócej niż 15 sekund. To średni czas, i dlatego do Ciebie należy przyciągnięcie uwagi odbiorcy.
Pamiętaj, że strony internetowe dentystów są często pierwszym miejscem odwiedzanym przez potencjalnych pacjentów. Wyobraź sobie, jak może się zachować pacjent, który szuka gabinetu? Jest kilka możliwych scenariuszy.
Gabinet stomatologiczny - jeden wśród wielu w Google
Sytuacja 1:
Pacjent wpisuje w Google słowo kluczowe np. dentysta, dentysta Katowice, i w ułamku sekundy pojawiają się na ekranie sugestie dotyczące lokalnych ofert stomatologów.
Na ekranie widzi najpierw 3 reklamy lokalnych gabinetów, następnie 4 strony gabinetów na Google Maps z opcją zobaczenia więcej, oraz 13 różnych dentystów. Jak myślisz, co zrobi potencjalny pacjent? Czy będzie przeglądał kilkanaście gabinetów, czy ma na to czas? Zapewniam Cię, że sprawdzi pierwszych 5 - 7 gabinetów, aż któryś zwróci jego uwagę.
Gabinet stomatologiczny - niewidoczny w Google
Sytuacja 2
Pacjent dostał od znajomego imię i nazwisko rekomendowanego dentysty. Drugi kolega polecił mu jednak kogoś innego. Zastanawia się, kogo wybrać? Wpisuje w Google nazwiska… Znajduje jeden z gabinetów. Drugiego niestety, nie może znaleźć. Wchodzi na stronę tego pierwszego i umawia się na wizytę.
Gabinet stomatologiczny - rywalizuje w Google
Sytuacja 3
Pacjent był już w gabinecie na konsultacji. Chce jeszcze zadzwonić na recepcję, ale zgubił gdzieś wizytówkę i nie pamięta nazwy. Wpisuje w Google słowa: dentysta Ligota (dzielnica Katowic). Pokazuje mu się kilkanaście wyników. Klika na linki. Jedna ze stron zainteresowała go ciekawą propozycją. Pacjent poczuł, że zanim skorzysta z usługi w pierwszym gabinecie, warto żeby zrobił konsultację w tym drugim, i porównał oferty.
Każdą z trzech przedstawionych sytuacji łączy jedna rzecz – coś zwróciło uwagę pacjenta i zatrzymało go na dłużej na jednej ze stron. Ciężko jest jednoznacznie stwierdzić, co dokładnie wpłynęło na jego decyzję, bo należałoby w tym celu zrobić badania.
Wnioski jednak nasuwają się same. Aby przyciągnąć uwagę pacjenta powinieneś stworzyć stronę internetowa, która zwiększy prawdopodobieństwo Twojego sukcesu. To przecież Twój gabinet pomaga w poprawie uśmiechu. Prawda?
Treści na stronie gabinetu stomatologicznego
W poprzednich częściach poradnika dowiedziałeś się jak ważne są trzy elementy, jeśli chodzi o stronę internetową: domenę, logo oraz zdjęcia. Podkreślam, że zdjęcia są najważniejsze, bo przyciągają uwagę i budują zaufanie. Teraz odkryjesz kilka innych elementów wpływających na decyzję pacjenta przy wyborze gabinetu.
Dobrej jakości treści. Treść materiałów na stronie powinna bezpośrednio oddziaływać na potencjalnych pacjentów dostarczając informacji, których szukają. Nieprzemyślane treści pisane w stylu „my” a nie „ty” źle wpływają na wizerunek gabinetu dentystycznego i powodują, że odwiedzający stronę szybko tracą zainteresowanie i przeskakują na stronę gabinetu konkurencyjnego.
Style „My” i „Ty” w prezentacji gabinetu stomatologicznego
Styl „My” oznacza, że mówimy tylko o sobie, jacy jesteśmy świetni, dobrze wyposażeni, nowocześni, doświadczeni, profesjonalni.
Przykład jednej z praktyk:
„Co wyróżnia naszą klinikę? Konsultacja lekarzy wielu specjalizacji. W cenie konsultacji w naszej klinice Pacjenci mają zapewnione konsylium lekarzy różnych specjalności oraz ewentualne ponowne konsultacje. Wszystkie badania i leczenie przeprowadzane są na miejscu”.
Styl „Ty” pokazuje, że osoba czytająca może skorzystać z atutów, doświadczenia, czy innowacyjności gabinetu.
Przykład jednej z praktyk:
„Na czym skorzystasz odwiedzając naszą klinikę? Lekarze wielu specjalizacji zapewnią Ci odpowiednio dobrane leczenie. Za konsultację zapłacisz tylko raz, a dodatkowo pomożemy Ci zredukować ilość wymaganych wizyt”.
Prezentacja treści na stronie gabinetu stomatologicznego
Przy projektowaniu strony trzeba wziąć pod uwagę fakt, że większość osób korzystających z internetu używa urządzeń mobilnych. Takie osoby mają tendencję do przeglądania tekstu bardziej niż do jego czytania. Pod ich kontem warto stworzyć czytelną zwięzłą treść. Statystyki sugerują, że tylko 16 proc. osób czyta strony internetowe słowo w słowo.
Jak przyciągnąć pacjenta? Używaj chwytliwych nagłówków. Większość użytkowników internetu skanuje wzrokowo stronę i czyta tylko część tekstu, dlatego bardzo ważne jest, abyś używał w swoich tekstach błyskotliwych nagłówków.
Pisz zrozumiałym językiem
Pisanie prostych i użytecznych treści wymaga wbrew pozorom dużej wprawy, zarezerwowanej często dla doświadczonych specjalistów tzw. copywriterów. Przekaz musi być jasny. Wielu stomatologów popełnia błąd i używa na stronie języka stomatologicznego, którego pacjenci nie rozumieją. Nie traktuj potencjalnych pacjentów jak naukowców, którzy uwielbiają czytać skomplikowane teksty. Większość osób trafiających do gabinetów, to ludzie bez wyższego wyksztalcenia. Postaraj się zrobić wszystko, aby treść była zrozumiała.
Powierz zadanie fachowcom
Uważam, że powinno się zlecać pisanie materiałów specjaliście, jako inwestycję w sukces. Zanim skorzystasz z usług kogoś takiego, poproś tę osobę o pokazanie swoich dokonań. Sprawdź, czy podoba Ci się jej styl. Czy z Tobą rezonuje?
Największa wyszukiwarka na świecie, Google, definiuje dobrą stronę internetową jako „wyjątkową, konkretną i wysokiej jakości”. Google lubi strony, które posiadają atrakcyjną i użyteczną treść, dzięki temu zwiększa się jej widoczność. Użyteczne treści zwiększą świadomość marki gabinetu stomatologicznego i pomogą budować wizerunek eksperta. Dzięki nim nawiążesz pozytywne relacje z pacjentami.
W następnej części poradnika dowiesz się jakie kolejne elementy powinny się znajdować na Twojej przyjaznej stronie internetowej.
Czytaj także:
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów i ... po co to robić? (cz. 1)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, omijając rafy? (cz. 2)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: błędy, których trzeba uniknąć (cz. 3)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, internet decyduje o sukcesie (cz. 4)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, logo definiuje gabinet (cz. 5)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: postaw na zdjęcia gabinetu stomatologicznego (cz. 6)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, krytyczne błędy strony internetowej gabinetu (cz. 8)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, blog może przynieść wiele dobrego (cz. 9)
Michael T. Strachanowski: ekspert marketingu stomatologicznego, założyciel najbardziej wyróżnionej przychodni medycznej w Londynie. Aktywnie zapełnia poczekalnie klinik w Polsce oraz Wielkiej Brytanii. Wspiera rozwój stomatologii cyfrowej.
Michael T. Strachanowski: kontakt na Instagramie:@michaelstrachanowski
Masz pytanie, wątpliwość, uwagi? Napisz
michael@strachanowski.com lub zostaw komentarz poniżej.
Komentarze