PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: postaw na zdjęcia gabinetu stomatologicznego (cz. 6)

ms
25-02-2022, 09:43
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: postaw na zdjęcia gabinetu stomatologicznego (cz. 6) Zdjęcia gabinetu stomatologicznego ważniejsze niż tysiąc słów Fot. Pexels
Masz tylko kilka sekund na to, aby Twój gabinet stomatologiczny zrobił tzw. dobre pierwsze wrażenie . W tym czasie potencjalni pacjenci zobaczą zdjęcia i podejmą decyzję, czy pozostaną na stronie Twojego gabinetu, czy ją opuszczą.
  • Na stronie gabinetu obrazy rejestrują się w pamięci szybciej niż słowa. Nie oznacza to, że trzeba rezygnować z tekstów!
  • Zleć zrobienie zdjęć osobie z zewnątrz. Nawet jeżeli znasz się na fotografii i jest to Twoja pasja.
  • Jak zaangażować dobrego fotografa?

Prezentacja gabinetu stomatologicznego: najważniejsze pierwsze wrażenie

Zainwestuj w dobre zdjęcia. Żyjemy w epoce wizualnej. Ludzie mają tendencję najpierw do patrzenia, a później do zadawania pytań. Procesy poznawcze u człowieka już od momentu narodzin oscylują wokół obrazu. Dziecko rozumie i rozpoznaje obraz matki zanim zrozumie pojęcie słowa matka. Obrazy, które są nieodłączną sferą życia, rozumie się od razu.

Nasze mózgi najpierw koncentrują się na przedstawionych obrazach zanim przeczytają treści na stronie internetowej. To dotyczy także Twoich pacjentów. Patrząc na to od strony biologii, obraz przechowywany jest w pamięci długoterminowej, a tekst w pamięci krótkotrwałej.

Na stronie gabinetu obrazy rejestrują się w pamięci szybciej niż słowa. Nie oznacza to, że trzeba rezygnować z tekstów!  Słowa są niezbędne, aby pomóc pacjentom poznać Twoje usługi stomatologiczne, a także pomóc w pozycjonowaniu strony w przeglądarce Google.

Masz tylko kilka sekund na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. W tym czasie potencjalni pacjenci zobaczą zdjęcia i podejmą decyzję, czy pozostaną na stronie, czy ją opuszczą. 

Prezentacja gabinetu stomatologicznego: do czego wykorzystać fotografię?

Dobra fotografia może być wykorzystana do wielu celów. Może prezentować Twoją pracę, pomóc rozwiązać problem lub wywołać emocje. Jedną z popularnych opcji jest pokazanie zdjęcia zespołu w waszej siedzibie. To świetny sposób na komunikowanie tzw. ludzkiej strony Twojego gabinetu, pomaga budować zaufanie.

Zleć zrobienie zdjęć osobie z zewnątrz. Nawet jeżeli znasz się na fotografii i jest to Twoja pasja. Osoba trzecia ma inne spojrzenie i emocje. Z drugiej strony pomagasz komuś zrealizować swoją pasję i zrobić profesjonalne zdjęcia. W rewanżu taka osoba będzie Cię polecać swojej grupie odbiorców, chwalić się, że zrobiła fotografie na Twoją stronę www. Czy widzisz teraz różnicę? Rozumiesz, co mam na myśli? Wszystkie działania mają na celu kreowanie połączeń, siatki ludzi, biznesów, które prowadzą do Twojego gabinetu.

Jeśli Twoja strona internetowa ma wyglądać super, zdecydowanie zalecam zlecenie prac profesjonalnemu fotografowi. Podejdź do tego w taki sam sposób jak do zdjęć ze ślubu, komunii, urodzin i innych ważnych wydarzeń w Twoim życiu. Początkowe koszty będą wysokie, postrzegaj to jednak jako inwestycję w marketing stomatologiczny, ponieważ zdjęcia, które otrzymasz będziesz wykorzystywał na stronie internetowej, blogu, w social media, materiałach drukowanych, bannerach, ogłoszeniach, czy też w  Google maps.

Prezentacja gabinetu stomatologicznego: jak znaleźć dobrego fotografa?

Poszukując fotografa wykorzystujmy:
- Rekomendacje biznesowe, znajomi, pacjenci.
- Inne gabinety, salony beauty/spa – jeśli podobają Ci się zdjęcia na wybranych stronach, zapytaj albo sprawdź: kto je zrobił?
- Facebook i Instagram – zwłaszcza ten drugi, to znakomite źródło znalezienia dobrego fotografa. Instagram to również miejsce, gdzie można znaleźć fotografa za rozsądną cenę, gdy dysponujesz mniejszym budżetem.

Jak to zrobić? Wpisz np. hasztag #fotografwnetrz — znajdziesz ponad 11 tysięcy zdjęć. Przeglądaj w 3 kategoriach: najpopularniejsze, ostatnie oraz rolki. Jeśli spodobało Ci się wybrane zdjęcie, wejdź na profil autora i zobacz jego portfolio. Napisz, zadzwoń do tej osoby i sprawdź warunki współpracy.

Ja skorzystałem z polecenia jednej z grup biznesowych, do których należałem i wybrałem francuskiego fotografa Sylvain Deleu. Sylvain specjalizuje się w fotografii wnętrz oraz przedmiotów, wygrał wiele prestiżowych nagród, a jego dzień pracy w 2009 r. wynosił 1100 GBP czyli prawie 6 tys. złotych. Nie żałowałem wydania tych pieniędzy, ponieważ była to dobra inwestycja — a celem było  pozyskanie nowych pacjentów. Dowiedziałem się też, na co zwracać uwagę w wystroju wnętrz gabinetu, bezcenne gdy to się słyszy od osoby, która obraca się w środowisku wyższego statusu finansowego– o tym wspomnę w następnych częściach przewodnika.

Jest jeszcze kilka ważnych rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy robieniu zdjęć do strony.

Prezentacja gabinetu stomatologicznego: kategorie zdjęć

Są trzy główne kategorie zdjęć przedstawiających gabinet stomatologiczny:

- wewnątrz lokalu/lokal na zewnątrz - bez ludzi;
- wnętrze z ludźmi – zdjęcia tzw. niepozowane,  pokazujące prace, rozmowy z pacjentami itp.;
- portretowe – cały zespól, główny zespół, każdy z osobna.

Ze względu na to, że ludzie przychodzą do pracy i odchodzą, trzeba być przygotowanym na tego typu sytuacje, także i mieć wiele różnych wariantów zdjęć.

Inna ważną rzeczą przy zlecaniu zrobienia zdjęć jest zamówienie ich w różnych formatach. Oprócz zdjęć do strony internetowej, również zdjęcia w formatach do Instagram, Facebook Cover, Facebook Post, Instagram Story.

Prezentacja gabinetu stomatologicznego: czego unikać?

Czego unikać? Oszczędności na zdjęciach i kupowania ich na iStock i w innych serwisach ze zdjęciami. Pacjenci doceniają autentyczność, jakakolwiek ona jest.

Pro Tip: Gdy jest robiona profesjonalna sesja zdjęciowa, jedna z osób z zespołu powinna robić zdjęcia, tak żeby było widać na nich, że jest robiona sesja —. czyli takie zdjęcia z planu,  druga osoba powinna w tym samym czasie kręcić video. Pod rożnym kątem, z różnych części pomieszczenia, tak aby obraz był ciekawy i dynamiczny. Użyjesz tych zdjęć do postów oraz story. Każdy z zespołu poczuje się jak celebryta.

Na koniec: pamiętaj o pierwszych myślach tego poradnika: zainwestuj w dobre zdjęcia jeśli chcesz, aby Twoja strona robiła świetne pierwsze wrażenie. Zdjęcia odegrają znaczącą rolę w osiągnięciu sukcesu.

Czytaj także: 
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów i ... po co to robić? (cz. 1)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, omijając rafy? (cz. 2)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: błędy, których trzeba uniknąć (cz. 3)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, internet decyduje o sukcesie (cz. 4)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, logo definiuje gabinet (cz. 5)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, trudno przecenić wagę strony www (cz. 7)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, krytyczne błędy strony internetowej gabinetu (cz. 8) 
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, blog może przynieść wiele dobrego (cz. 9)

Michael T.  Strachanowski: ekspert marketingu stomatologicznego, założyciel najbardziej wyróżnionej przychodni medycznej w Londynie. Aktywnie zapełnia poczekalnie klinik w Polsce oraz Wielkiej Brytanii. Wspiera rozwój stomatologii cyfrowej. 

Michael T. Strachanowski: kontakt na Instagramie:@michaelstrachanowski
Masz pytanie, wątpliwość, uwagi? Napisz
michael@strachanowski.com lub zostaw komentarz poniżej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.