PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, omijając rafy? (cz. 2)

ms
16-02-2022, 08:00
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, omijając rafy? (cz. 2) Michael T. Strachanowski: jak zdobyć i utrzymać pacjentów - rady nietuzinkowego praktyka
W jaki sposób można stworzyć plan marketingowy dla gabinetu stomatologicznego, który pomoże dotrzeć do nowych pacjentów.

Po przeczytaniu pierwszego artykułu zrozumiałeś, że sukces działania zależy od nastawienia Twojego zespołu. I każda osoba jest ważna! Nie, nie przesłyszałeś się, bo każdy z osobna jest potrzebny do stworzenia idealnej atmosfery i obsługi klienta. To podstawa sukcesu. Nie ma nic gorszego niż przereklamowanie danego miejsca i pozostawienie pacjenta z uczuciem, że istnieje niezgodność usługi z opisem. Pacjent ma poczuć, że trafił w najlepsze miejsce i że usługa, za którą zapłacił, była warta wydania pieniędzy.

W moim przewodniku, krok po kroku, omówię w jaki sposób możesz stworzyć  plan marketingowy dla swojego gabinetu, który pomoże dotrzeć do nowych pacjentów.

To prosta czynność. Nie musisz robić skomplikowanych analiz rynku. Plan powinien obejmować okres 6 kolejnych miesięcy.

Krok 1 - zacznij od własnego osobistego brandingu

Zadaj sobie pytanie, co sprawia, że Ty i Twój gabinet jest wyjątkowy? Co możesz zaoferować, czego nie oferuje Twoja konkurencja? Co sprawia, że jako dentysta pracujesz zawodowo? Jak wpływa to, na Twoich pacjentów? Czy działasz inaczej niż konkurencja lub masz technologie, które Cię wyróżniają?

Krok 2 - kto jest Twoją grupą docelową?

Stomatolodzy, specjalizujący się w kosztownych metamorfozach uśmiechu, będą chcieli dotrzeć do osób z wyższymi dochodami. Gabinety specjalizujące się w leczeniu dzieci będą chciały zachęcić matki dzieci do odwiedzenia kliniki. Dentyści, z podejściem holistycznym będą trafiać ze swoim przekazem do niszowej grupy. Dla każdej z tych grup przygotujesz osobną kampanię.

Krok 3 - sprawdź konkurencję

Jakie ceny i usługi oferuje? Jak się reklamują? Czy mają konta w social mediach? W jaki sposób prowadzą portale społecznościowe? Co możesz zrobić inaczej? Jak możesz być bardziej konkurencyjny?

Pamiętaj - nie walcz ceną usług - najlepsze gabinety nie dają żadnych rabatów i nie mają niskich cen!

Krok 4 - stwórz unikatową propozycję wartości

Są to wszystkie korzyści, jakie Twoi pacjenci odnoszą korzystając z Twoich usług. Przy czym nie chodzi tylko o oszczędność (cena), okazję (rabat), ale także o poczucie komfortu, o emocje związane z wizytą u dentysty.

Przykład: Stomatolodzy estetyczni oraz ortodonci oferują piękne uśmiechy – czy możesz zaoferować bardziej dostępny cenowo system alignerów, aby pomóc większej liczbie pacjentów? A może inne gabinety mają tanie nakładki, a Ty możesz zaoferować system, który jest jak Rolls-Royce wśród aparatów ortodontycznych?

Krok 5 - ustal budżet

Traktuj marketing swojego gabinetu jak inwestycję w jego ciągły rozwój, nie jako koszt prowadzenia działalności.  Chciałbym, abyś spojrzał na to, od innej strony: Ile wart jest dla Ciebie jeden pacjent, a nie — ile musisz zapłacić za reklamę?

Ustalenie budżetu zależy od kilku czynników: miesięczny obrót w danym gabinecie, rodzaj świadczonych usług, czy lokalizacja. Ważne, aby widzieć pozyskiwanie nowych pacjentów jako inwestycję.

Dla przykładu, jeśli budżet miesięczny przeznaczony na marketing będzie wynosić około 3 tys. zł, to możesz to widzieć jako dodatkową fakturę do zapłacenia albo szansę na pacjenta np. na implant, który wygeneruje kilku kolejnych. Zatrzymaj się w tym miejscu na chwilę i zastanów się, które podejście daje większe rezultaty?

Krok 6 - wybierz metody działania

Weź pod uwagę, do kogo chcesz trafić, co Ciebie wyróżnia i jaki jest Twój miesięczny budżet? Do wyboru masz darmowe platformy w social media: Facebook, Instagram, Linkedin, TikTok, Twitter, YouTube. Możesz budować autorytet poprzez pisanie artykułów, blogów, nagrywanie filmów edukacyjnych, czy też brać udział w programach telewizyjnych.

Tradycyjne metody: ulotki, banery czy wizytówki też mogą działać. Płatna reklama w Google, na Facebooku, czy innych platformach, również będzie pomocna.

Udział w galach i konkursach, niestety przeważnie są płatne, ale mogą dobrze wpłynąć na postrzeganie marki gabinetu.

Wybierz metody działania, które będziesz uważał za najbardziej efektywne i dopasowane do Twojego budżetu.

Krok 7 – monitoruj, ulepsz, powtórz

Sprawdzaj regularnie jak działają wybrane przez Ciebie metody. Tak samo, jak doradzasz swoim pacjentom, aby co 6 miesięcy sprawdzali stan swojego uzębienia, tak samo powinieneś monitorować co działa, a co nie przynosi efektów. Wprowadź zasadę, że każdy pacjent informuje skąd się dowiedział o gabinecie. Proś o precyzyjne odpowiedzi, zamiast ogólnych, np. pacjent podaje, że przyszedł z reklamy w internecie, dopytaj go, czy to był Facebook, Google lub inne źródło.

Jeśli coś działa i przynosi efekty, możesz przeznaczyć większy nakład energii na konkretne źródło. Zrezygnuj lub zminimalizuj działania najmniej efektywne.

Stworzenie silnej strategii marketingowej pozwoli przyciągnąć pacjentów, o jakich marzysz, pokonać konkurencję i w przyszłości zdominować lokalny rynek. To fundament długoterminowego planu, który możesz modyfikować i  maksymalizować rezultaty.

Czytaj także 
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów i ... po co to robić? (cz. 1)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: błędy, których trzeba uniknąć (cz. 3) 
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, internet decyduje o sukcesie (cz. 4)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, logo definiuje gabinet (cz. 5)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: postaw na zdjęcia gabinetu stomatologicznego (cz. 6)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, trudno przecenić wagę strony www (cz. 7)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, krytyczne błędy strony internetowej gabinetu (cz. 8)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, blog może przynieść wiele dobrego (cz. 9)

   Michael T.  Strachanowski: ekspert marketingu stomatologicznego, założyciel najbardziej wyróżnionej przychodni medycznej w Londynie. Aktywnie zapełnia poczekalnie klinik w Polsce oraz Wielkiej Brytanii. Wspiera rozwój stomatologii cyfrowej. 

Kontakt na Instagramie: @michaelstrachanowski 

Masz pytanie, wątpliwość, uwagi? Napisz michael@strachanowski.com lub zostaw komentarz poniżej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.