PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, nazwa gabinetu ma znaczenie (cz. 4)

ms
23-02-2022, 10:28
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, nazwa gabinetu ma znaczenie (cz. 4) Internet definiuje gabinet stomatologiczny Fot. Pexels
Każdy detal ma ogromny wpływ na postrzeganie gabinetu przez pacjentów. W tej części Poradnika poznasz tajniki i wskazówki potrzebne do przyciągnięcia i zatrzymania pacjenta.

W odcinku 3 naszego Poradnika, poznałeś siłę tak zwanego pierwszego wrażenia, teraz czas na… utrzymanie tego doznania.

Nazwa gabinetu stomatologicznego: domena ma znaczenie

Zacznijmy od strony internetowej. W dzisiejszych czasach jest to niewyobrażalne, aby jej nie mieć. To jest pewnego rodzaju witryna sklepowa przyciągająca uwagę i służąca do zaproszenia do wejścia w świat Twojej stomatologii. Reprezentuje Ciebie i Twój zespół.

Od czego zacząć? Od całościowego spojrzenia.

Jeśli myślisz o stronie to, czy jednocześnie myślisz o nazwie gabinetu, logo, usługach, które  będziesz oferował, innych lekarzach oprócz dentystów, dostępności domeny www, czy może także o tym, czy będziesz chciał sprzedać gabinet w przyszłości? Weź pod uwagę wszystkie możliwe scenariusze.

Wybranie nazwy gabinetu oraz domeny to dwie czynności, które warto zrobić równocześnie. Kiedy wybierałem nazwę dla mojej przychodni, zajęło mi to około dwóch tygodni. Myślałem nad wieloma aspektami, ale później okazało się, że popełniłem jeden błąd… Ten błąd po 2 latach kosztował mnie 15 tys. funtów. Gdy zaczynałem biznes w Londynie byłem nastawiony na polskich pacjentów. Moja nazwa była krótka, łatwa do zapamiętania i rozpoznawalna na rynku polskim. Nie przewidziałem jednak, że po 2 latach będę podbijać rynek angielskojęzyczny. Moja błyskotliwa polska nazwa stała się kłopotem. Zatrudniłem eksperta od marketingu, i z jego pomocą transformowałem mój polski brand na rynek angielski.

Nazwa gabinetu stomatologicznego: unikatowość ma znaczenie

Nazwę gabinetu możesz stworzyć sam, zlecić firmie, która się w tym specjalizuje lub wybrać trzecią drogę, którą polecam:

Wymyśl nazwę, najlepiej miej kilka propozycji i daj je ekspertom, którzy stworzą nazwę finalną. Wymyślenie nazwy samemu ma duże znaczenie psychologiczne. Chcesz czuć, że to jest Twoje dziecko, coś do czego doszedłeś dzięki ciężkiej pracy w szkole, na studiach, stażu, w pracy w innym gabinecie. Chcesz, aby nazwa reprezentowała Ciebie, i żeby ludzie, których zatrudnisz byli dumni, że są częścią tego wyjątkowego miejsca.

Czym się kierować przy wyborze nazwy?

1. Długością. Krótka, najłatwiejsza do zapamiętania np. Moreno, Qdent, HappyDent.
2. Unikatowością. Nazwa powinna się wyróżniać i nie być zajęta przez inny lokalny gabinet.
3. Neutralnością. Gdy chcesz sprzedać w przyszłości gabinet. Nazwy używające nazwiska będą mniej atrakcyjne, bo wiążą się z całkowitym rebrandingiem. Nazwa gabinetu np. Nowak&Kowalski, nie będzie łatwa do sprzedaży.  Jeżeli znajdzie się potencjalny kupiec, czy będzie chciał się utożsamiać z innym nazwiskiem niż własne? Raczej, nie.
4. Dostępnością. Domeny www, np. wybierając nazwę należy sprawdzić w serwisie domen, czy mamy opcje kupna rozszerzenia: .pl,  .com,  .com.pl
5. Czy nazwa nie jest zastrzeżona.
6. Czy nazwa brzmi i wygląda atrakcyjnie.
7. Czy nazwa ma wskazywać na specjalizację gabinetu, np. Implantdent, Ortholife, Endodent
8. Czy nazwa ma łatwą pisownię. Uwaga, pamiętaj, że domena będzie pozbawiona polskich znaków, np. Świat Zębów będzie prezentować się jako: swiatzebow.pl
9. Czy nazwa nie będzie powodować wykluczenia innej oferty gabinetu, np. medycyny estetycznej, lekarzy innych specjalizacji. Przykład: pod nazwą Medicus możemy ukryć wszystkie rodzaje działalności medycznej, natomiast nazwa np. Stomatologia Bielany wyklucza w świadomości pacjentów, że może tam pracować np. fizjoterapeuta, czy ginekolog.
10. Czy nazwa nie jest powszechnie używanym słowem, czyli np. stomatolog w Legionowie nazywa się Stomatolog Legionów. Można to porównać do nazwania sklepu: „Sklep”.
11. Czy nazwa podoba się twojej rodzinie, znajomym, obcym ludziom. Jeśli masz kilka różnych nazw, ogranicz je do trzech wersji i zrób test wśród znajomych, co im się najbardziej podoba i zapytaj dlaczego tak uważają?

 Nazwa gabinetu stomatologicznego: social media mają znaczenie

Na końcu super ważna czynność, która może wyeliminować lub wpłynąć na modyfikacje nazwy. Sprawdź wybraną nazwę gabinetu w social media. Jeżeli chcesz mieć nazwę np. MagnificoSmile,  sprawdź czy  jest dostępna domena: magnificosmile.pl, następnie czy jest dostępna na najważniejszych portalach społecznościowych:
www.facebook.com/magnificosmile
www.instagram.com/magnificosmile
www.tiktok.com/@magnificosmile
https://www.linkedin.com/company/magnificosmile

W momencie gdy to piszę, ta nazwa przeszła test. Jeśli okazałoby się, że na jednym lub dwóch najważniejszych portalach służących do promocji – Facebook oraz Instagram, wybrana nazwa jest zajęta, należy sprawdzić, czy można zrobić jej modyfikację „pod” portale społecznościowe. W tym celu, dodajemy np.słowo „moja” tworząc nazwę: mojamagnificosmile lub „pl” magnificosmilepl.

Ważne: Pewnie zastanawiasz się: po co, to robić? Dla estetyki, dla spójności, łatwości zapamiętania. Na materiałach drukowanych, wizytówkach, papierze firmowym, ulotkach, stronie www, zdjęciach podasz:
www.magnificosmile.pl
Facebook: mojamagnificosmile
Instagram: mojamagnificosmile
TikTok: mojamagnificosmile

Co zrobić w sytuacji, gdy mamy już nazwę, która istnieje, prowadzisz gabinet od lat lub kupiłeś biznes od innego dentysty?

Gdy zmieniałem nazwę ze „starej” na nową w 2010 r., nastąpiła ogromna przemiana w postrzeganiu mojego gabinetu w oczach polskich oraz angielskojęzycznych pacjentów. W efekcie staliśmy się jeszcze bardziej popularni i polecani.

Możesz zmienić nazwę, jeżeli „stara” niekoniecznie się sprawdza, jeżeli nie ma przepływu, a Ty potrzebujesz rześkiej nowej energii. Każda zmiana nazwy pociągnie za sobą kolejne i będzie okazją do odświeżenia wizerunku, ekscytacji wśród pracowników i stanie się źródłem nowych pacjentów.

Warto działać, a dobre zmiany są źródłem sukcesu.

Czytaj także: 
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów i ... po co to robić? (cz. 1)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, omijając rafy? (cz. 2)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: błędy, których trzeba uniknąć (cz. 3) 

Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, logo definiuje gabinet (cz. 5)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: postaw na zdjęcia gabinetu stomatologicznego (cz. 6)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, trudno przecenić wagę strony www (cz. 7)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, krytyczne błędy strony internetowej gabinetu (cz. 8)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, blog może przynieść wiele dobrego (cz. 9)

     Michael T.  Strachanowski: ekspert marketingu stomatologicznego, założyciel najbardziej wyróżnionej przychodni medycznej w Londynie. Aktywnie zapełnia poczekalnie klinik w Polsce oraz Wielkiej Brytanii. Wspiera rozwój stomatologii cyfrowej. 

Michael T. Strachanowski: kontakt na Instagramie: @michaelstrachanowski
Masz pytanie, wątpliwość, uwagi? Napisz
michael@strachanowski.com lub zostaw komentarz poniżej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH