PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, Instagram - narzędzie strategiczne (cz. 11)

Autor: miro • Źródło: ms
21-03-2022, 07:45
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, Instagram - narzędzie strategiczne (cz. 11) Instagram w praktyce gabinetu stomatologicznego Fot. Pexels
Dlaczego Instagram jest najlepszą platformą dla gabinetów stomatologicznych do kontaktowania się z potencjalnymi pacjentami?

1,386 mld ludzi używa aplikację Instagram, aby się łączyć, poznawać i czerpać codzienną inspirację. Miliony osób codziennie kreują relacje, wpisy oraz rolki. Wszystko oparte jest na zdjęciach oraz krótkich filmach wideo.

Dobrze dobrany obraz lub film, potrafi przekazać więcej niż sam tekst. To wywołuje emocje. Właśnie te emocjonalne więzi sprawiają, że Instagram jest nadal najlepszą platformą dla gabinetów stomatologicznych do łączenia się z potencjalnymi pacjentami.

Pomyśl, dlaczego tzw. influencerzy kochają Instagram? Status, sława i pieniądze. Piękne, proste, białe zęby są wszechobecne na Instagramie.

Jeśli masz już profil na Instagram lub zamierzasz dopiero takie konto stworzyć poznaj sekrety sukcesu gabinetu stomatologicznego na tej platformie.

1. Praca w zespole

Jeśli chcesz mieć spektakularny wzrost konta w 2022 r. (liczby osób podążających za profilem) oraz efekty w postaci umówionych wizyt to musisz działać zespołowo. Użytkownicy tej platformy stali się bardzo selektywni, jeśli chodzi o obserwowanie nowych kont.

Dodatkowo sam Instagram ograniczył zasięgi wpisów i od czasu do czasu zmienia algorytm. Cały Twój zespół, czyli wszystkie osoby związane z gabinetem plus Twoja rodzina powinna wspierać promocje głównego konta firmowego na tym profilu. To oznacza, że każdy powinien polubić wpisy poprzez własne prywatne konto, dzielić się relacjami, oznaczać we własnych wpisach, komentować, robić własne relacje…

Brzmi to pewnie dla Ciebie jak dużo pracy. Tak, to jest duże zaangażowanie, ale bez tego nie osiągniesz sukcesu. Jeśli nawet będziesz korzystał z usług osób lub firm zajmujących się Social Media to nie zmienia to faktu, że to samo trzeba robić, co napisałem powyżej. Firmy obsługujące Social Media koncentrują się przeważnie tylko na biernym wyręczeniu Ciebie od czynności kreowania wpisów i puszczania ich w określonych godzinach często za pomocą automatycznych programów.

2. Dwa zamiast jednego

Powinieneś założyć dwa konta na Instagram. Jedno prywatne, a drugie firmowe gabinetu do którego będzie miało dostęp więcej osób. Jeśli nie masz własnego gabinetu to możesz się skoncentrować na jednym koncie lub też stworzyć dwa konta, gdzie konto biznesowe będzie pokazywało głównie Twoją pracę w gabinecie.

Dlaczego dwa profile na Instagram? Ponieważ o wiele łatwiej jest budować konta osób prywatnych niż przedstawiających firmy. Twoje konto prywatne będzie furtką do Twojego gabinetu. Od czasu do czasu będziesz zachęcał swoich obserwujących do odwiedzenia profilu gabinetu. O tym co dokładnie puszczać, kiedy i jak często będę pisał w następnych częściach poradnika.

3. Bio - Opis profilu

 Przygotowanie dobrego opisu może wydawać się proste, ale w rzeczywistości wymaga pewnej strategii i kreatywności. W ciągu zaledwie kilku sekund osoby odwiedzające Twój profil prywatny lub gabinetu będą wiedzieli kim jesteś i czy warto zostać na dłużej. Wiec warto zrobić dobre pierwsze wrażenie. Jak to zrobić?

Przede wszystkim zmodeluj inne konta, które maja dobrze zrobione profile. Przeglądnij konta konkurencji, popularnych osób, Influencerów, zagranicznych lekarzy. Zobacz co w nich Ci się podoba i zwróciło Twoja uwagę. Zobacz konta @drbilldorfman, @doctorapa, @singingdentist, @dentist.camera, @drrhonaeskander @michaelstrachanowski  - poszperaj na IG wpisując hashtagi #dentysta #dentist

6 wskazówek dotyczących tworzenia dobrego opisu na Instagramie

#1 Optymalizacja nazwy

Pracując w branży stomatologicznej podaj swoje pełne imię i nazwisko oraz słowo/słowa pod którymi możesz znaleziony. Np. Dr Michal Kowalski, Dentysta

Podobnie zrobisz z profilem gabinetu, np. Studio Skrzat, Stomatolog Dziecięcy

W ten sposób, gdy ludzie będą szukać dentysty, będą mogli łatwo znaleźć właściwy profil.

#2 Wyróżnij się

Pomyśl o swoich wyjątkowych umiejętnościach, doświadczeniu, wyróżnieniach, które mogą zainteresować potencjalnych obserwujących.

#3 Grupa docelowa

Jasno określ dla kogo jesteś, np. Stomatolog estetyczny dla poszukujących spektakularnego uśmiechu, Implantolog w Warszawie, Dentysta w Krakowie otwarty 7 dni w tygodniu …  

#4 Słowa kluczowe

Słowa takie jak dentysta, stomatolog, wybielanie, implanty, licówki, metamorfoza uśmiechu nie pomogą Ci w rankingach wyszukiwań na Instagramie, ale pomogą osobie sprawdzającej Twój profil zrozumieć czym się zajmujesz.

#5 Link

Gdzie chcesz przekierować swoich pacjentów? Do strony www gabinetu, do rezerwacji wizyty czy może do Twojego artykułu w mediach. Zrób to obowiązkowo. Jeśli masz kilka miejsc gdzie chcesz aby Twoja publiczność była przekierowana to załóż sobie darmowe konto na LinkTree.ee i dodaj link na swoim profilu. Świetna usługa. Zobacz jak ja to zrobiłem: https://linktr.ee/michaelstrachanowski

#6 Dane kontaktowe

Jeśli w ustawieniach profilu zmienisz go na ​​biznesowy to możesz dodać dane kontaktowe na swoim bio: twój adres e-mail, numer telefonu i adres. Najważniejsze, że to nie zajmuje dodatkowego miejsca w twoim opisie!

4. Pokaż swoją twarz!

Podejdź do tego w taki sam sposób jak do zdjęcia na profilu na Facebook. Pisałem o tym w poradniku na temat Facebook https://www.infodent24.pl/bizdentpost/jak-zdobyc-i-utrzymac-pacjentow-bez-fb-jak-bez-reki-cz-10,120373.html

Pokazanie Twarzy wydaje się oczywiste, ale obserwując konta na Instagram często widzę brak zdjęcia lub zdjęcia bez wyraźnie pokazanej Twarzy. To samo tyczy się logo na profilu biznesowym gabinetu.

Nie za daleko, nie za blisko. Ustaw twarz/logo tak aby było dobrze widoczne na smartfonie, ale też nie zapełniało całej ramki na zdjęcie. W stomatologii liczy się uśmiech, wiec pokaż swoim pacjentom swój uśmiech. Uśmiech na zdjęciach profilowych łączy się z dobrymi relacjami towarzyskimi i pokazuje że sam masz to co oferujesz pacjentom. Według badań ludzie, którzy uśmiechają się na swoich zdjęciach profilowych w mediach społecznościowych, są bardziej szczęśliwi.

5. Rolki, relacje i wpisy

Codzienna aktywność skutkuje rezultatami. Rok 2022 to definitywnie rok Rolek na Instagram. Ta krótka forma wideo ma niesamowitą moc docierania do większej ilości odbiorców. Instagram przeniósł tę formę wpisów z konkurencyjnej platformy TikTok. Plan działania powinien obejmować publikacje wszystkich form raz dziennie, przynajmniej 5 razy w tygodniu. Szerzej o strategiach będę pisał w następnych częściach poradnika.  

6. Hasztagi

Dodawaj hasztagi do każdego opisu. Pamiętaj aby hasztagi były adekwatne do tego co jest we wpisie, wideo lub zdjęciu. Czyli jeśli na zdjęciu przedstawiasz siebie razem z pacjentką z pełnym uśmiechem i piszesz że to jest metamorfoza polegająca na zrobieniu licówek to hasztagi, które dodasz mogą być np. #metamorfozausmiechu #licowki #dentysta #szczesliwapacjentka #dentystakrakow. Nie dodajesz w takim przypadku hasztagów, które nie mają kompletnie powiązania z daną sytuacją. Maksymalna ilość hasztagów jakie możesz umieścić to 30, ale staraj się używać od 3 do 12. Ważne, żebyś nie umieszczał w kółko tych samych hasztagów bo Instagram uzna Ciebie za spamera.

7. Nie bądź bierny

Instagram preferuje profile, które są aktywne w komentowaniu, lubieniu i obserwowaniu innych profili. Obserwuj inne konta. Komentuj pod ich wpisami, zwłaszcza pod wpisami swoich obserwujących. Nie bądź egoistą. Włącz się czynnie w życie, które toczy się wkoło Ciebie. Służ radą, odpowiadaj na pytania. Bierność nic nie daje oprócz stagnacji i powolnej śmierci profilu. Co skutkuje później przeświadczeniem, ze Social Media nie działają. One nie działają dla tych co tylko biorą, a nic nie dają od siebie.

Czytaj także:
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów i ... po co to robić? (cz. 1)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, omijając rafy? (cz. 2)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: błędy, których trzeba uniknąć (cz. 3)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, internet decyduje o sukcesie (cz. 4)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, logo definiuje gabinet (cz. 5)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: postaw na zdjęcia gabinetu stomatologicznego (cz. 6)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, trudno przecenić wagę strony www (cz. 7)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, krytyczne błędy strony internetowej gabinetu (cz. 8)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, blog może przynieść wiele dobrego (cz. 9)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, bez FB jak bez ręki (cz. 10) 

    Michael T.  Strachanowski: ekspert marketingu stomatologicznego, założyciel najbardziej wyróżnionej przychodni medycznej w Londynie. Aktywnie zapełnia poczekalnie klinik w Polsce oraz Wielkiej Brytanii. Wspiera rozwój stomatologii cyfrowej. 

Michael T. Strachanowski: kontakt na Instagramie:@michaelstrachanowski
Masz pytanie, wątpliwość, uwagi? Napisz
michael@strachanowski.com lub zostaw komentarz poniżej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH