Jak zdobyć i utrzymać pacjentów i ... po co to robić? (cz. 1)

Czynniki ekonomiczne weryfikują rynek, na którym z czasem zostaną tylko najlepsi. Otwiera się coraz więcej gabinetów, a konkurencja jest coraz bardziej ekspansywna. Czy warto działać, aby zwiększyć liczbę pacjentów i utrzymać tych, którzy już skorzystali z usługi stomatologicznej? Czy to jest TEN czas?
Myślisz o reklamie, budowaniu marki osobistej oraz brandingu gabinetu? Zastanawiasz się, czy zlecić te działania firmie zewnętrznej, czy zrobić je samemu? Zanim podejmiesz decyzję przeczytaj wszystkie części poradnika pt. Marketing Stomatologiczny.
Krok pierwszy - od czego zacząć?
Od znalezienia odpowiedzi na kluczowe pytanie, dlaczego chcesz zwiększyć liczbę pacjentów? Czy chodzi o zwiększenie dochodu, pokrycie kosztów, zapełnienie grafików, czy może o zmianę rodzaju pacjentów, zdobycie nowych na wyspecjalizowane usługi lub przygotowanie gabinetu na sprzedaż poprzez wykazanie jego podwyższonej wartości?
Tak zwane „dlaczego” będzie motorem przyszłych zmian. Zwróć także uwagę, że zwiększony przychód rozwiąże stare problemy, przynajmniej częściowo.
Krok drugi - nastawienie umysłu
I tu zbliżamy się do istoty rzeczy— braku elastyczności lub otwarcia na wzrost i rozwój.
Większość stomatologów, jeśli mowa o marketingu gabinetu wykazuje głęboko zakorzenione przekonanie, że pewnych rzeczy, czy działań lekarzowi po prostu nie wypada robić. Widać to, po sposobie prowadzenia lub w ogóle, braku marketingu.
Nieprzynoszące wymiernych korzyści nastawienie można zmienić, ale potrzeba do tego czasu, wytrwałości i wsparcia zespołu. Często sztywne ramy i brak elastyczności powstrzymują lekarzy przed podejmowaniem wyzwań, zatrzymują w strefie komfortu i uniemożliwiają rozwój zespołu, a gabinet z czasem zostaje w tyle.
Potrzebujesz 30 dni, aby zmienić nastawienie. Zabierz w podróż do nowego, nowoczesnego gabinetu cały zespół oraz osoby z najbliższego otoczenia. Jeśli tego nie zrobisz, będziesz czuł, że walisz głową w mur.
Osobiście miałem takie odczucia, gdy zacząłem wprowadzać zmiany w swojej klinice dentystycznej w Londynie. Zacząłem się rozwijać, by to, co nowe i sprawdzone zaadaptować w placówce.
Niestety po powrocie z kolejnego szkolenia, „zderzyłem się ze ścianą” i usłyszałem:
„To nie będzie działało”,
„Pracowałam w najlepszym gabinecie i nikt mi nie kazał czegoś takiego robić”,
„Ludzie będą się śmiać z naszych lekarzy”,
„Ja zostałam zatrudniona na stanowisko recepcjonistki, a nie telemarketera”
… itd. itp. Brzmi znajomo?
Dlatego, aby uniknąć braku zrozumienia w zespole, powinien on rozwijać się razem z tobą.
Krok trzeci – komunikacja z zespołem
Kolejnym krokiem jest zebranie zespołu i otwarta rozmowa, podczas której powiesz mu o swoich planach i głównym celu. Na początek możesz zaproponować wybór trzech lektur z rozwoju osobistego.
Lektur na rynku jest wiele, ja chętnie polecam autorów: Napoleon Hill, Brian Tracy, Anthony Robbins oraz Grant Cardone. Jednak książka, od której warto zacząć to „Kto zabrał mój ser” Spencera Johnsona.
Bohaterowie tej przypowieści cztery istoty — myszy: Nos i Pędziwiatr i miniaturowi ludzie - Zastałek i Bojek, będący personifikacją prostych, ale i skomplikowanych części naszej osobowości.
Nos natychmiast wyczuwa zmiany.
Pędziwiatr szybko rozpoczyna działanie.
Zastałek zaprzecza i opiera się zmianom, obawiając się, że przyniosą coś złego.
Bojek uczy przystosowania się, gdy widzi, że to, co nowe może przynieść coś lepszego.
Wyznacz czas na przeczytanie tej lektury, np. tydzień. Później zorganizujesz zebranie, podczas którego omówicie, co w tej książce najbardziej Wam się podobało.
Zobaczysz, jak tego typu rozmowa zmieni nastawienie w Waszym zespole do marketingu stomatologicznego. Zobaczysz też, jak od teraz łatwo będzie wprowadzać zmiany związane z marketingiem stomatologicznym. Takie spotkania pokażą też, kto powinien być w twoim zespole, a kto - niestety - ale będzie musiał zmienić „pociąg”.
Krok czwarty - do odkrycia
Przejdź do następnej części poradnika i odkryj jak ważny jest dobry plan.
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, omijając rafy? (cz. 2)
Czytaj także:
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: błędy, których trzeba uniknąć (cz. 3)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, internet decyduje o sukcesie (cz. 4)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, logo definiuje gabinet (cz. 5)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: postaw na zdjęcia gabinetu stomatologicznego (cz. 6)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, trudno przecenić wagę strony www (cz. 7)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, krytyczne błędy strony internetowej gabinetu (cz. 8)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, blog może przynieść wiele dobrego (cz. 9)
Michael T. Strachanowski: ekspert marketingu stomatologicznego, założyciel najbardziej wyróżnionej przychodni medycznej w Londynie. Aktywnie zapełnia poczekalnie klinik w Polsce oraz Wielkiej Brytanii. Wspiera rozwój stomatologii cyfrowej.
Michael T. Strachanowski: kontakt na Instagramie: @michaelstrachanowski
Masz pytanie, wątpliwość, uwagi? Napisz michael@strachanowski.com lub zostaw komentarz poniżej.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
CZYTAJ TAKŻE:
» Pora wizyty u dentysty ma znaczenie. Cenna rada stomatologa dla pacjentów
techDENT» Lekarze chcą się leczyć bez kolejki. Jest apel do ministra zdrowia
lexDENT» Bezdech senny. Groźna choroba. Jak zminimalizować niebezpieczeństwo?
techDENT» Jak znaleźć wartościowego dentystę. Ten sposób się sprawdza
bizDENT
-
Od dzisiaj będzie drugie pogotowie stomatologiczne w kujawsko – pomorskim? Stawka ryczałtu najwyższa w kraju
newsDENT -
Nie żyje prof. Urszula Kaczmarek
newsDENT -
Nie żyje Kazimierz Bryndal. Ikona polskiej stomatologii
newsDENT -
Pora wizyty u dentysty ma znaczenie. Cenna rada stomatologa dla pacjentów
techDENT -
Nakładki Invisalign. Jest akceptacja Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego
eduDENT -
O kulisach swojego odejścia z MZ Łukasz Szumowski: ponoszę konsekwencje decyzji podejmowanych w ekstremalnej sytuacji
newsDENT -
Podwyżki dla lekarzy w Sejmie. Czy ustawa rozwiąże konflikt
lexDENT -
Dentysta usuwa niewłaściwy ząb. Sprawa w biurze praw konsumenta
lifeDENT
-
Rusza walka o indeksy. To najbardziej oblegany kierunek studiów w Polsce
eduDENT -
Podwyżki w ochronie zdrowia od 1 lipca. Nowa najwyższa pensja minimalna to 8210 zł
bizDENT -
Studia stomatologiczne. Nawet 50 kandydatów na jedno miejsce. Na dniach rusza rekrutacja
eduDENT -
Będzie nowy zawód medyczny. Nabór na specjalizację do 31 maja
newsDENT -
Czarny włochaty język po terapii antybiotykiem. Na te leki trzeba uważać
techDENT -
Higienistka dentystyczna zarobi nawet 33 tys. zł miesięcznie. Gdzie tyle płacą?
bizDENT -
To najlepsze zawody świata. Płacą najlepiej, a stresu mało. W TOP 20 dwa zawody medyczne
bizDENT -
Dodatkowa opłata u dentysty na NFZ bezprawna. RPP zajął stanowisko
lexDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Warszawa, mazowieckie -
lekarz dentysta
ZĄBKI, mazowieckie -
asystent/ka stomatologiczna
Warszawa, mazowieckie -
lekarz dentysta
Marki, mazowieckie
KURSY LAST MINUTE
-
Co każdy "implantolog" o prawie...
szkolenie internetowe, cała Polska -
MIKROCHIRURGICZNA RESEKCJA...
Gdańsk, pomorskie -
Konferencja dla lekarzy i techników...
Jachranka , mazowieckie -
Praktyczne aspekty implantacji -...
Warszawa, mazowieckie