PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak zdobyć i utrzymać pacjentów i ... po co to robić? (cz. 1)

ms
16-02-2022, 08:00
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów i ... po co to robić? (cz. 1) Michael T. Strachanowski: : jak zdobyć i utrzymać pacjentów – rady nietuzinkowego praktyka
Każdy gabinet stomatologiczny potrzebuje nowych pacjentów. Niezależnie czy działa miesiąc, rok, czy 20 lat. Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, czyli skuteczny marketing stomatologiczny.

Czynniki ekonomiczne weryfikują rynek, na którym z czasem zostaną tylko najlepsi. Otwiera się coraz więcej gabinetów, a konkurencja jest coraz bardziej ekspansywna. Czy warto działać, aby zwiększyć liczbę pacjentów i utrzymać tych, którzy już skorzystali z usługi stomatologicznej? Czy to jest TEN czas?

Myślisz o reklamie, budowaniu marki osobistej oraz brandingu gabinetu? Zastanawiasz się, czy zlecić te działania firmie zewnętrznej, czy zrobić je samemu? Zanim podejmiesz decyzję przeczytaj wszystkie części poradnika pt. Marketing Stomatologiczny. 

Krok pierwszy - od czego zacząć?

Od znalezienia odpowiedzi na kluczowe pytanie, dlaczego chcesz zwiększyć liczbę pacjentów? Czy chodzi o zwiększenie dochodu, pokrycie kosztów, zapełnienie grafików, czy może o zmianę rodzaju pacjentów, zdobycie nowych na wyspecjalizowane usługi lub przygotowanie gabinetu na sprzedaż poprzez wykazanie jego podwyższonej wartości?

Tak zwane „dlaczego” będzie motorem przyszłych zmian. Zwróć także uwagę, że zwiększony przychód rozwiąże stare problemy, przynajmniej częściowo.

Krok drugi - nastawienie umysłu

I tu zbliżamy się do istoty rzeczy—   braku elastyczności lub otwarcia na wzrost i rozwój.

Większość stomatologów, jeśli mowa o marketingu gabinetu wykazuje głęboko zakorzenione przekonanie, że pewnych rzeczy, czy działań lekarzowi po prostu nie wypada robić. Widać to, po sposobie prowadzenia lub w ogóle, braku marketingu.

Nieprzynoszące wymiernych korzyści nastawienie można zmienić, ale potrzeba do tego czasu, wytrwałości i wsparcia zespołu. Często sztywne ramy i brak elastyczności powstrzymują lekarzy przed podejmowaniem wyzwań, zatrzymują w strefie komfortu i uniemożliwiają rozwój zespołu, a gabinet z czasem zostaje w tyle.

Potrzebujesz 30 dni, aby zmienić nastawienie. Zabierz w podróż do nowego, nowoczesnego gabinetu cały zespół oraz osoby z najbliższego otoczenia. Jeśli tego nie zrobisz, będziesz czuł, że walisz głową w mur.

Osobiście miałem takie odczucia, gdy zacząłem wprowadzać zmiany w swojej klinice dentystycznej w Londynie. Zacząłem się rozwijać, by to, co nowe i sprawdzone zaadaptować w placówce.

Niestety po powrocie z kolejnego szkolenia, „zderzyłem się ze ścianą” i usłyszałem:
„To nie będzie działało”,
„Pracowałam w najlepszym gabinecie i nikt mi nie kazał czegoś takiego robić”,
„Ludzie będą się śmiać z naszych lekarzy”,
„Ja zostałam zatrudniona na stanowisko recepcjonistki,  a nie telemarketera”
… itd. itp. Brzmi znajomo?

Dlatego, aby uniknąć braku zrozumienia w zespole, powinien on rozwijać się razem z tobą.

Krok trzeci – komunikacja z zespołem

Kolejnym krokiem jest zebranie zespołu i otwarta rozmowa, podczas której powiesz mu o swoich planach i  głównym celu. Na początek możesz zaproponować wybór trzech lektur z rozwoju osobistego.

Lektur na rynku jest wiele, ja chętnie polecam autorów: Napoleon Hill, Brian Tracy, Anthony Robbins oraz Grant Cardone. Jednak książka, od której warto zacząć to „Kto zabrał mój ser” Spencera Johnsona.

Bohaterowie tej przypowieści cztery istoty — myszy: Nos i Pędziwiatr i miniaturowi ludzie - Zastałek i Bojek, będący personifikacją prostych, ale i skomplikowanych części naszej osobowości.
Nos natychmiast wyczuwa zmiany.
Pędziwiatr szybko rozpoczyna działanie.
Zastałek zaprzecza i opiera się zmianom, obawiając się, że przyniosą coś złego.
Bojek uczy przystosowania się, gdy widzi, że to, co nowe może przynieść coś lepszego.

Wyznacz czas na przeczytanie tej lektury, np. tydzień. Później zorganizujesz zebranie, podczas którego omówicie, co w tej książce najbardziej Wam się podobało.

Zobaczysz, jak tego typu rozmowa zmieni nastawienie w Waszym zespole do marketingu stomatologicznego.  Zobaczysz też, jak od teraz łatwo będzie wprowadzać zmiany związane z marketingiem stomatologicznym. Takie spotkania pokażą też, kto powinien być w twoim zespole, a kto - niestety - ale będzie musiał zmienić „pociąg”.

Krok czwarty - do odkrycia

Przejdź do następnej części poradnika i odkryj jak ważny jest dobry plan.
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, omijając rafy? (cz. 2)
Czytaj także:
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: błędy, których trzeba uniknąć (cz. 3) 
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, internet decyduje o sukcesie (cz. 4)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, logo definiuje gabinet (cz. 5)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: postaw na zdjęcia gabinetu stomatologicznego (cz. 6)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, trudno przecenić wagę strony www (cz. 7)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, krytyczne błędy strony internetowej gabinetu (cz. 8)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, blog może przynieść wiele dobrego (cz. 9)

    Michael T.  Strachanowski: ekspert marketingu stomatologicznego, założyciel najbardziej wyróżnionej przychodni medycznej w Londynie. Aktywnie zapełnia poczekalnie klinik w Polsce oraz Wielkiej Brytanii. Wspiera rozwój stomatologii cyfrowej. 

Michael T. Strachanowski: kontakt na Instagramie: @michaelstrachanowski 

Masz pytanie, wątpliwość, uwagi? Napisz michael@strachanowski.com lub zostaw komentarz poniżej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.