
- Prawie żaden gabinet stomatologiczny w Polsce nie używa aktywnie blogów.
- Blog buduje relacje pomiędzy dentystą, gabinetem oraz pacjentami.
- Unikatowe strony internetowe, wzbogacone treścią bloga, są promowane przez Google.
Tworzenie treści odpowiadających oczekiwaniom pacjentów
Blogowanie w stomatologii może wydawać się czymś dziwnym dla większości dentystów. Blogi gabinetów pozwalają na bardziej personalną, bezpośrednią komunikację z obecnymi i przyszłymi pacjentami. Mówiąc wprost, chodzi o tworzenie treści, które odpowiadają na pytania interesujące Twoich potencjalnych pacjentów.
Za jednym kliknięciem można znaleźć informacje o rozwiązaniach dla każdego rodzaju dolegliwości lub objawu związanego z jamą ustną.
Wpiszmy w wyszukiwarce Google, dla przykładu pytanie pacjenta: „jak wybielić zęby”. Na moim ekranie pojawia się jako pierwsza odpowiedź z gabinetu Nadent: „Osoby, które chciałyby bezpiecznie i zdrowo wybielić swoje zęby w domu, powinny postawić na dwa bardzo dobrze znane środki wybielające …..”
Co zrobi osoba, która szuka odpowiedzi na powyższe pytanie? Wejdzie na stronę Nadent, przeczyta artykuł i może sprawdzi inne opcje wybielania na stronie. Tym sposobem gabinet zwiększa szanse sprzedaży swoich usług teraz lub w przyszłości.
Zadaj sobie pytanie, czemu Twoja odpowiedź na to lub inne pytania nie mogłaby wpłynąć na decyzje pacjentów?
4.9 mld ludzi na całym świecie miało dostęp do internetu w 2021. W tym czasie w Polsce dostęp do internetu miało 92,4 proc. gospodarstw domowych, czyli ponad 28 mln ludzi. Nigdy nie było lepszego czasu, aby gabinety stomatologiczne używały bloga w strategii marketingowej.
Większość gabinetów jest pasywna, jeśli chodzi o pozyskiwanie pacjentów. Prawie żaden gabinet w Polsce nie używa aktywnie blogów. I tu pojawia się szansa dla Ciebie. Jeżeli nikt tego nie robi, to oznacza, że możesz zdominować swój lokalny rynek. To tak, jak byś był jedynym implantologiem w Warszawie. Wyobraź sobie ilu miałbyś pacjentów…
Poznaj 14 powodów, dla których blog jest niezbędny dla gabinetu stomatologicznego.
1. Relacje
Blog buduje relacje pomiędzy dentystą a gabinetem oraz pacjentami. To najprostsza droga do prezentacji swoich poglądów, filozofii leczenia, tym, którzy rozpoczynają przygodę z danym gabinetem.
2. Wiedza
Dzielisz się wiedzą, którą zdobyłeś przez lata praktyki. Wiedzą możesz się dzielić z pacjentami odpowiadając na ich pytania lub inne aspekty leczenia na które szukają odpowiedzi.
3. Inspiracja
Opisując różne przypadki leczenia, wypowiadając się na bieżące tematy takie jak np. pomoc dla Ukrainy, możesz inspirować odbiorców.
4. Promocja
Blog to także narzędzie promocji. Możesz od czasu do czasu promować swoje usługi, pisać o ich zaletach, wadach, cenach, dodać zdjęcia z ofertą, czy wrzucić artykuł do Social Media. W tym przypadku limitem jest jedynie Twoja kreatywność i zapał.
5. Ranking
Sposób na rankingi w Google. Chcesz być wyżej w wyszukiwarkach Google, na pierwszej stronie wyników, czyli tam gdzie są pieniądze i inni płacą za reklamę? Pisz regularnie bloga na tematy związane ze stomatologią. Ciekawe strony są zawsze bardziej promowane przez Google.
6. Autorytet
Dentyści, którzy wypowiadają się regularnie w mediach są obdarzani uznaniem.
7. Książka
Marzysz o tym, aby zostawić po sobie ślad w historii stomatologii i wpłynąć na postępowanie innych? Pisanie blogów otwiera drogę do własnej książki, w której możesz zebrać napisane przez Ciebie materiały w całość.
8. Pomoc
Twoje rady pomogą pacjentom czy innym lekarzom znaleźć rozwiązanie na nurtujące ich problemy.
9. Social media
Myślisz, że ciężko kreować dobry kontent do wpisów na Facebook, czy Instagram? Nic bardziej mylnego. Treści bloga wykorzystasz na platformach w Social Media. Każdy blog możesz pociąć na wiele kawałków, zmiksować, użyć najlepsze zdania do tworzenia nowych wpisów, sloganów czy reklam.
10. Konwersja
Blog pomaga w konwersji. Amerykański autor bestsellerów, specjalista od marketingu Andrew Davis, powiedział kiedyś: “Treść buduje relacje. Relacje budowane są na zaufaniu. Zaufanie jest motorem sprzedaży”.
Konwersja to określone priorytetowe dla naszego biznesu stomatologicznego, zrealizowane działanie potencjalnego pacjenta na stronie gabinetu.
Jakie są przykładowe konwersje? Np. umówienie wizyty, kliknięcie w link lub baner w blogu, zapis do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego lub kontakt poprzez Messenger, czy udostępnienie bloga w Social Media na profilu osoby, która go czyta.
11. Wzrost
Więcej osób odwiedzających Twoja stronę poprzez bloga oznacza potencjalnie więcej pacjentów w Twoim gabinecie.
12. Lider
Lider skupia się na budowaniu pozytywnej atmosfery pracy gabinetu oraz poczucia, że wszyscy dążą do wspólnego celu. Przez pacjentów będziesz postrzegany jako lider procedur na temat których się wypowiadasz.
13. Informacja
Czy są jakieś informacje którymi chciałbyś się podzielić z pacjentami? Godziny otwarcia w czasie świąt? Nowe technologie? Nowi lekarze?
14. Oszczędność
Pisząc regularnie blogi oszczędzasz w dłuższym okresie czasu na kosztach reklam, kosztach tworzenia kontentu. Oszczędzasz przede wszystkim czas.
Blogowanie pomaga budować zaufanie potencjalnych pacjentów, zwiększa ruch na stronie, promuje Twoje usługi. Wykorzystaj moc blogowania, uczyń go narzędziem sukcesu!
Czytaj także:
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów i ... po co to robić? (cz. 1)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, omijając rafy? (cz. 2)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: błędy, których trzeba uniknąć (cz. 3)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, internet decyduje o sukcesie (cz. 4)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, logo definiuje gabinet (cz. 5)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: postaw na zdjęcia gabinetu stomatologicznego (cz. 6)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, trudno przecenić wagę strony www (cz. 7)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, krytyczne błędy strony internetowej gabinetu (cz. 8)
Michael T. Strachanowski: ekspert marketingu stomatologicznego, założyciel najbardziej wyróżnionej przychodni medycznej w Londynie. Aktywnie zapełnia poczekalnie klinik w Polsce oraz Wielkiej Brytanii. Wspiera rozwój stomatologii cyfrowej.
Michael T. Strachanowski: kontakt na Instagramie:@michaelstrachanowski
Masz pytanie, wątpliwość, uwagi? Napisz
michael@strachanowski.com lub zostaw komentarz poniżej.
Komentarze