PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, bez FB jak bez ręki (cz. 10)

ms
15-03-2022, 07:56
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, bez FB jak bez ręki (cz. 10) Facebook gabinetu stomatologicznego - nieodzowny Fot. Pexels
Facebook jest platformą, na której każdy gabinet stomatologiczny powinien być aktywny. Tu zaczyna się cała przygoda z pozyskiwaniem nowych pacjentów.

Wystarczy tylko spojrzeć na ludzi wokół nas, co robią w pociągu, na stacji, w kawiarni, w pracy, w kolejce do sklepu, podczas zakupów. Gdzie oni są?

Czy gabinet stomatologiczny może egzystować bez social mediów? 

Wpatrzeni  w telefon, oglądają filmy na YouTube, czytają wiadomości, a przede wszystkim sprawdzają swoje konta w social media. Dlaczego nie mieliby oglądać tego co się dzieje w Twoim gabinecie? Przecież właśnie przed chwilą Twoja pacjentka chwali się swoim nowym uśmiechem na Facebooku.

Teraz możesz zrozumieć dlaczego warto być tam gdzie są ogromne możliwości i potencjalni pacjenci. Wszystkie wcześniejsze kroki, które poznałeś w poprzednich częściach poradnika przygotowały Ciebie oraz Twój gabinet do wejścia w świat niekończących się możliwości. Facebook powinien być przez Ciebie traktowany jako dwustronne narzędzie komunikacji z otoczeniem. Musisz tylko wiedzieć jak przebić się przez ogromny szum informacyjny. Co zrobić aby zostać zauważonym i dotrzeć w ułamkach sekundy do tysięcy potencjalnych pacjentów?

Przede wszystkim działaj zgodnie z planem. Określ cel jaki chcesz osiągnąć. Czy chcesz, aby zwiększyła się szybko liczba osób obserwujących konto i było więcej umówień wizyt? Czy może chodzi Ci tylko o utrzymanie rozpoznawalności marki.

Od kilku lat jest niezmiernie ciężko rozwijać organicznie konta na Facebooku. Bez dużego zaangażowania, kreatywności oraz przeznaczenia budżetu na reklamę nie będzie widać efektów. Najważniejsze to nie poddawać się i być konsekwentnym.

Poznaj najważniejsze elementy strategii marketingu na Facebooku

1. Zwróć uwagę, czy wszystkie dane na Twoim profilu są aktualne.

Opis, pełny adres, email, numer telefonu, strona www.
To wszystko wydaje się oczywiste, niestety spora część gabinetów w Polsce ma brakujące dane, nie podaje adresu, godziny otwarcia są nieaktualne, link do strony nie działa. To wszystko irytuje potencjalnych pacjentów.  

2. Zdjęcie profilowe.

Zwróć uwagę, czy całe logo mieści się w polu zdjęcia profilowego. Czy dobrze się prezentuje na telefonie komórkowym. Jeśli prowadzisz mały gabinet to może lepiej zamieść swoje zdjęcie, będzie Ci łatwiej odróżnić się i zwrócić na siebie uwagę.

3. Zdjęcie w tle.

Pokaz swój cały uśmiechnięty zespól. Poczucie ciepła, przyjacielskiego powitania przyciąga ludzi. Każdy chce się czuć mile widzianym. Autentyczność buduje zaufanie.

4. Wezwanie do działania – Call To Action.

Sformułowania takie jak: Umów się na konsultację, Zadzwoń, Napisz do nas, Zarezerwuj online, powinny być umieszczone w opisie gabinetu oraz na zdjęciu w tle jeśli nie używasz żadnego sloganu.

5. Slogan na zdjęciu w tle.

Możesz tu umieścić coś co Ciebie odróżnia od innych gabinetów, hasło reklamowe a może napisać co jest Twoja misją. Ważne abyś identyfikował się z tym co napiszesz.

Przykłady:
Strefa skutecznej stomatologii,
Powód do Uśmiechu,
20 lat doświadczenia w implantologii,
Jedyny gabinet w centrum Krakowa z bezpłatnym parkingiem,
Zaufały nam gwiazdy - Zaufaj też Ty….

6. Przycisk Wyślij Wiadomość.

Pacjenci lubią pisać bardziej niż dzwonić. Żyjemy w czasach szybkiej komunikacji. Daj możliwość pisania do siebie. A co ważniejsze odpisuj szybko na wiadomości. Polacz Messenger ze swoją stroną internetową.

Daj dostęp do strony na Facebook osobom na recepcji. Spotkałem się z sytuacją gdzie recepcja nie ma dostępu, a lekarz nie odpisuje szybko albo w cale.

Jeśli ustawiasz automatyczne odpowiedzi sprawdzaj w godzinach pracy czy ktoś tam nie napisał.

7. Połącz z Whatsapp.

Podobnie jak z Messenger. Whatsapp ma wersje Business, która otwiera nowe możliwości komunikacji z pacjentem.

8. Rezerwacje online.

Włącz przycisk i połącz ze swoim systemem rezerwacji online. Jeśli nie masz, to zrób to jak najszybciej.  

9. Stwórz galerie zdjęć.

Możesz dodawać zdjęcia do galerii typu: Przed i Po, Po godzinach, Team …

Działania, które pomagają w osiągnięciu Twojego celu na Facebooku

1. Zaangażowanie całego zespołu.

Każdy w gabinecie powinien mieć swój własny profil prywatny, na którym będzie budować swoją społeczność, a następnie będzie zapraszać do polubienia strony firmowej gabinetu. Dzięki temu szybko można zbudować społeczność wiernych fanów.

2. Regularne posty.

Minimum 5 razy w tygodniu. Regularność wzmacnia zaangażowanie. Raz dziennie 3 rodzaje postów: wpis, relacja oraz rolki (krótkie filmy do 30 s). Rolki mają teraz największe zasięgi, czyli docierają do największej liczby osób.

3. Komentowanie.

Odpowiadaj pełnymi zdaniami na komentarze i pytania fanów Twojego gabinetu. Zadawaj pytania. Chodzi o to, aby przyciągnąć uwagę innych osób.

4. Dziel się wpisami.

Wpisy, które się pojawiają na Twoim koncie można przekazać dalej na swoje prywatne konta na Facebook. Jeśli jest cos ciekawego czym chciałbyś się podzielić to skopiuj link do wpisu i wyślij go poprzez prywatnego Messengera lub Whastapp do wybranych osób.

5. Melduj się, ze jesteś w gabinecie.

Proś swój zespół, aby od czasu do czasu używali opcje Check in, czyli meldowania się, że są w gabinecie. To samo się tyczy Twoich pacjentów. Niech każdy z ich znajomych widzi gdzie są.

6. Płać za reklamę. 

Warto przeznaczyć miesięcznie określoną kwotę na promowanie wpisów i całego profilu. Zobaczysz jak wzrośnie zaangażowanie.

7. Proś o rekomendacje.

Każdy pacjent może zostawić rekomendacje. Opinie o gabinecie są ważne. Dbaj o nie.

8. Proś każdego pacjenta, aby polubił stronę na Facebooku.

Facebook daje możliwość bycia w nieustannym zasięgu wzroku. To dzisiaj nasza codzienna gazeta informacyjno - rozrywkowa i źródło kontaktów biznesowych. Pamiętaj, że im więcej fanów i większy zasięg postów – tym większe musi być Twoje zaangażowanie. W następnych częściach poradnika napiszę co dokładnie puszczać, co działa, czego unikać w social media.

Czytaj także:
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów i ... po co to robić? (cz. 1)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, omijając rafy? (cz. 2)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: błędy, których trzeba uniknąć (cz. 3)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, internet decyduje o sukcesie (cz. 4)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, logo definiuje gabinet (cz. 5)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów: postaw na zdjęcia gabinetu stomatologicznego (cz. 6)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, trudno przecenić wagę strony www (cz. 7)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, krytyczne błędy strony internetowej gabinetu (cz. 8)
Jak zdobyć i utrzymać pacjentów, blog może przynieść wiele dobrego (cz. 9)

    Michael T.  Strachanowski: ekspert marketingu stomatologicznego, założyciel najbardziej wyróżnionej przychodni medycznej w Londynie. Aktywnie zapełnia poczekalnie klinik w Polsce oraz Wielkiej Brytanii. Wspiera rozwój stomatologii cyfrowej. 

Michael T. Strachanowski: kontakt na Instagramie:@michaelstrachanowski
Masz pytanie, wątpliwość, uwagi? Napisz
michael@strachanowski.com lub zostaw komentarz poniżej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.