PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak pacjenci postrzegają zaostrzone wymogi higieniczne w gabinecie stomatologicznym

en
06-07-2021, 11:56
Jak pacjenci postrzegają zaostrzone wymogi higieniczne w gabinecie stomatologicznym Pacjenci oceniają bezpieczeństwo w gabinecie stomatologicznym na podstawie tych procedur, które zaobserwują(fot. Unsplash)
Pacjenci więcej uwagi zwracają na zasady bezpieczeństwa i higieny stosowane w gabinetach stomatologicznych. Czasami warto informować o tym, co dzieje się w gabinecie przed ich wizytą.
  • Wszyscy pacjenci gabinetów stomatologicznych z obawy przed zakażeniem koronawirusem, oczekują większej liczby procedur czyszczenia i dezynfekcji.
  • Najwięcej obaw wiąże się ze sprzętem dentystycznym, a następnie z powierzchniami, na których osiadają patogeny.
  • Tymczasem tylko 61 proc. respondentów stwierdziło, że faktycznie widziało personel dentystyczny dezynfekujący sprzęt dentystyczny, zaś 46 proc. widziało odkażanie często dotykanych powierzchni.
  • Co drugi pacjent chce, by dentysta nosił gogle i jednorazowy fartuch.

Niektóre osoby oceniają bezpieczeństwo w gabinecie stomatologicznym na podstawie tych procedur, które zaobserwują. I szczególnie ta część pacjentów powinna być bardziej szczegółowo informowana, o tym co się dzieje podczas ich nieobecności w miejscu pracy dentysty.

95 proc. z 3400 respondentów w sondażu przeprowadzonym przez DentaVox (amerykańska platforma do badania rynku usług stomatologicznych)  stwierdziło, że z powodu pandemii COVID-19 oczekują znacznie wyższych standardów w zakresie higieny w gabinecie dentystycznym .

Ponadto 50 proc. stwierdziło, że dezynfekcja sprzętu dentystycznego jest najważniejszą procedurą, który muszą zapewnić gabinety dentystyczne, a 22 proc. wskazała na odkażanie często dotykanych powierzchni.

Choć dentyści zawsze przestrzegali procedur czyszczenia i dezynfekcji, na które jeszcze większy nacisk kładą w czasie epidemii, to wyniki ankiety  DentaVox zaskakują.

Tylko 61 proc. respondentów stwierdziło, że faktycznie widziało personel dentystyczny dezynfekujący sprzęt dentystyczny, zaś 46 proc. widziało jak odbywa się odkażanie często dotykanych powierzchni. Te czynności oczywiście nie muszą się odbywać przy pacjencie, jednak najwyraźniej istnieje potrzebna  informowania pacjentów o wykonywanych czynnościach.

Dobrze jeśli pacjent widzi, że dentysta myje ręce i zmienia  rękawiczki.

W dalszej części sondażu, 9 proc. ankietowanych stwierdziło, że najważniejsze w ograniczeniu zakażeń jest używanie środków ochrony osobistej, a 5 proc. uznało, że to mycie rąk. Natomiast tylko 67 proc. respondentów widziało, jak personel dentystyczny myje ręce, a 50 proc.  jak personel zmieniał oni swoje środki ochrony osobistej.

Ponadto tylko 0,76 proc. respondentów wskazało, że znaczenie mają otwarte okna, a 4,1 proc. wysoko oceniało oczyszczanie i dezynfekcję powietrza. Tylko 23 proc.  widziało, że personel gabinetu otwiera okna podczas ich wizyty u dentysty, a 25 proc. zauważyło jakiś system oczyszczania powietrza.

Pacjenci chcą, by personel stomatologiczny nosił:

- rękawiczki ochronne 93 proc.
- maseczki na twarz 88 proc.
- gogle 61proc.
- jednorazowe fartuchy 46 proc.
- pokrowce na buty 39 proc. 
- czepki 16 proc.
- przyłbice 15. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.