PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Jak odzyskać utraconych pacjentów?

Autor: nieck • Źródło: en
19-12-2020, 09:00
Jak odzyskać utraconych pacjentów? Powrót do frekwencji pacjentów w gabinetach stomatologicznych sprzed pandemii może zająć dużo czasu (fot. pixabay)
Niepodejmowanie leczenia stomatologicznego, ma konkretne przyczyny wynikające z COVID-19 - czyli lęku pacjentów o zdrowie i bezpieczeństwo finansowe.

Utrata pacjentów w każdej sytuacji jest nieprzyjemna dla lekarza dentysty. Jeśli następuje to w okresie pandemii to problem jest wyjątkowo duży.  Pacjenci, którzy się boją zakażenia będą wizytę odwlekać, inni którzy obawiają się o bezpieczeństwo finansowe, będą zrezygnować  z mniej pilnych wizyt u dentysty do czasu ożywienia gospodarki. A to może nastąpić za cztery-pięć lat. W tym okresie lekarz dentysta powinien szczególnie dużo wysiłku włożyć w proces przywracania dawnego poziomu liczby leczących się  u niego pacjentów.

Jako podstawowe działanie zaleca umieszczenie informacji w poczekalni i gabinecie z napisem zapewniającym, że ta praktyka zawsze przestrzega wszystkich wytycznych PTS, a pacjenci są w niej całkowicie bezpieczni.

Jakkolwiek będzie brzmiało to stwierdzenie, powinno być pozytywne i dawać pewność co do wszelkich obaw dotyczących bezpieczeństwa. 

 Nie wolno zapominać, że obecnie trzeba zachęcić do wizyty pacjenta, który nie wybiera się do gabinetu,   natomiast jeszcze niedawno zachęty i działania marketingowe placówek skierowane były do pacjentów, którzy nie odbyli wizyty u dentysty i w ciągu ostatnich 18 miesięcy, pisze na portalu DrBicuspid.com  dr Roger P. Levin założyciel firmy konsultingowej w branży stomatologicznej -Levin Group. 

W trudnych czasach, jakie obecnie nastały, kluczowe w strategii krótko i długoterminowej jest utrzymanie bazy pacjentów na najwyższym potencjalnym poziomie. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH