PARTNER PORTALU
partner portalu

Indywidualne podejście do pacjenta, czy coś jeszcze można wymyślić?

ms
02-10-2020, 10:45
Indywidualne podejście do pacjenta, czy coś jeszcze można wymyślić? Pomysły na zmianę zasad opieki stomatologicznej (foto: pixabay)
Tend, nowy start-up z branży stomatologicznej, chce tchnąć życie w branżę stomatologiczną w USA. 1 października firma ogłosiła, że zebrała 37 mln USD na realizację swojego projektu. Dzięki wsparciu inwestorów branżowych Tiger Global i Good Friends, łączne finansowanie projektu wyniesie 73 mln USD.

Podobnie jak One Medical - w przypadku podstawowej opieki zdrowotnej i Warby Parker - w przypadku wzroku, Tend koncentruje się na tworzeniu indywidualnego podejścia do pacjenta. Atmosfera gościnności, ma wyróżniać Tend na tle zwykłych gabinetów dentystycznych (zarówno One Medical, jak i Warby Parker zainwestowały w Tend). 

- Pomimo faktu, że jest to rynek wart rocznie prawie 140 mld USD, w branży stomatologicznej odnotowano „bardzo niewiele innowacji” - mówi dyrektor generalny Tend i współzałożyciel Doug Hudson. Dodaje on: chociaż istnieją inne startupy stomatologiczne, większość koncentruje się na produktach do higieny jamy ustnej (na przykład elektryczna szczoteczka do zębów firmy Quip) lub klientach korporacyjnych (jak mobilni stomatolodzy Henry).

Tend jest jedną z niewielu firm, które zmieniają koncepcję opieki stomatologicznej w gabinecie. - Kiedy umawiasz się na wizytę w Tend, mówi Hudson, firma nie tylko prosi o informacje o warunkach ubezpieczenia, ale także o to, jakie nowości filmowe pacjent chciałby obejrzeć podczas lecenia, jaki smak pasty do zębów ma używać dentysta, a nawet jaki zapach aromaterapii ma przygotować.

Wiertła używane przez dentystów są cichsze, aby zmniejszyć niepokój, a firma nawet przeformułowała środek znieczulający dziąsła, aby lepiej smakował.

Hudson, były dyrektor generalny firmy teledentystycznej SmileDirectClub, mówi, że chciał wyeliminować negatywne odczucia związane z wizytą u dentysty.

Tend został współzałożycielem Hudson wraz z Andym Groverem i Michaelem Stenclikiem w październiku 2019 r. Od tego czasu firma otworzyła pięć gabinetów dentystycznych (nazywają je „studiami”) w Nowym Jorku, z których dwa zostały uruchomione latem tego roku. Wszystkie gabinety zostały zamknięte w marcu na początku pandemii Covid-19, kiedy usługi dentystyczne nie były uważane za niezbędne. Dwa miesiące później firma była w stanie ponownie rozpocząć leczenie i teraz przyjmuje pacjentów w ramach rzeczywistych i wirtualnych spotkań.

Dyrektor ds. marketingu Matthew Fitzgerald – wyjawia, że w 2019 r. przychody firmy przekroczyły 5 mln USD, ten poziom nie jest rentowny dla przedsięwzięcia. Trend jest jednak pozytywny - po zniesieniu restrykcji przychody wzrosły o ponad 150 proc.

Planowane jest również zatrudnienie większej liczby dentystów, którzy będą pracować wyłącznie dla firmy Tend. Medycy ci mają otrzymywać stałą stawkę z premią za satysfakcję pacjentów. Tend planuje również wprowadzić w 2021 r. zestaw markowych produktów do higieny jamy ustnej, w tym pastę do zębów, płyn do płukania ust. Hudson mówi, że celem firmy jest, aby klienci każdego dnia mieli kontakt z marką Tend.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
gabinet stomatologiczny   pacjent  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.