PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Gabinety stomatologiczne: zdecydowanie za niskie efekty wydatków na marketing

ms
24-02-2021, 12:42
Gabinety stomatologiczne: zdecydowanie za niskie efekty wydatków na marketing Marketing stomatologiczny? (fot. unsplash)
W Polsce funkcjonują firmy, które mają narzędzia, pozwalające na maksymalizację zysków z akcji reklamowych w branży medycznej. Działają podobnie jak PostcardMania, która chwali się, wprowadzeniem w USA narzędzia Everywhere Dental - rozwiązania dedykowanego specjalnie właścicielom gabinetów stomatologicznych.

Everywhere Dental jest platformą, łączącą skuteczność zintegrowanego marketingu online i offline z wynikami kampanii w czasie rzeczywistym i coachingiem personelu pracującego w recepcji.

Brzmi niezbyt zachęcająco, przynajmniej dla właścicieli tych najmniejszych gabinetów stomatologicznych. Okazuje się jednak, że z dobrodziejstw tego typu rozwiązania bez przeszkód skorzystać może każda lecznica, która kontaktuje się z pacjentami telefonicznie i internetowo.

Dostępne na polskim rynku narzędzia marketingowe typu Everywhere Dental pomagają właścicielom gabinetom dentystycznym zmaksymalizować konwersję kontaktów pacjentów z lecznicą na konkretne wizyty, a okazuje się, że z tym jest bardzo kiepsko.

PostcardMania przeprowadziła kampanię marketingową dla 6742 amerykańskich dentystów w oparciu o przekaz: Google, Facebook, Instagram, YouTube i Gmail oraz o standardowe przesyłki pocztowe. Spójna kreacja kampanii na każdym kanale była opracowana i uruchomiona w oparciu o bardzo zaawanasowane elementy, które okazały się najważniejsze w osiągnięciu maksymalizacji zysku.

Ważnym elementem tego systemu jest łatwy w użyciu pulpit nawigacyjny, który śledzi wyniki kampanii, prowadzi nagrania rozmów, dokonuje analizy pracy recepcjonistki w zakresie obsługi połączeń telefonicznych, generowanych przez uruchomioną kampanię.

Zasadniczym elementem oprogramowania marketingowego jest optymalizacja sposobu, w jaki personel recepcji gabinetu dentystycznego obsługuje przychodzące zapytania telefoniczne.

Według statystyk, podanych przez American Dental Association (ADA), dentyści przeznaczają na marketing od 4 do 8 proc. budżetu na prowadzenie biznesu. Pieniądze te przynoszą kiepski efekt. Tylko co dziesiąta osoba, poinformowana o możliwości podjęcia leczenia, decyduje się na skorzystania z przedstawionej oferty. Tak więc 90 proc. wydatków nie przynosi korzyści.

Narzędzie Everywhere Dental zostało stworzone specjalnie w celu rozwiązania tego problemu. Właściciele gabinetów stomatologicznych uzyskują indywidualnych konsultantów marketingowych do każdej kampanii - w celu przeglądu, analizy i oceny każdego śledzonego połączenia telefonicznego w oparciu o skrupulatnie zbadany zestaw siedmiu zasadniczych wskaźników. Konsultant analizuje sytuację i szkoli personel recepcji dentysty, aby poprawić sposób obsługi rozmów telefonicznych z pacjentami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.