PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Gabinety stomatologiczne: zdecydowanie za niskie efekty wydatków na marketing

Autor: miro • Źródło: ms
24-02-2021, 12:42
Gabinety stomatologiczne: zdecydowanie za niskie efekty wydatków na marketing Marketing stomatologiczny? (fot. unsplash)
W Polsce funkcjonują firmy, które mają narzędzia, pozwalające na maksymalizację zysków z akcji reklamowych w branży medycznej. Działają podobnie jak PostcardMania, która chwali się, wprowadzeniem w USA narzędzia Everywhere Dental - rozwiązania dedykowanego specjalnie właścicielom gabinetów stomatologicznych.

Everywhere Dental jest platformą, łączącą skuteczność zintegrowanego marketingu online i offline z wynikami kampanii w czasie rzeczywistym i coachingiem personelu pracującego w recepcji.

Brzmi niezbyt zachęcająco, przynajmniej dla właścicieli tych najmniejszych gabinetów stomatologicznych. Okazuje się jednak, że z dobrodziejstw tego typu rozwiązania bez przeszkód skorzystać może każda lecznica, która kontaktuje się z pacjentami telefonicznie i internetowo.

Dostępne na polskim rynku narzędzia marketingowe typu Everywhere Dental pomagają właścicielom gabinetom dentystycznym zmaksymalizować konwersję kontaktów pacjentów z lecznicą na konkretne wizyty, a okazuje się, że z tym jest bardzo kiepsko.

PostcardMania przeprowadziła kampanię marketingową dla 6742 amerykańskich dentystów w oparciu o przekaz: Google, Facebook, Instagram, YouTube i Gmail oraz o standardowe przesyłki pocztowe. Spójna kreacja kampanii na każdym kanale była opracowana i uruchomiona w oparciu o bardzo zaawanasowane elementy, które okazały się najważniejsze w osiągnięciu maksymalizacji zysku.

Ważnym elementem tego systemu jest łatwy w użyciu pulpit nawigacyjny, który śledzi wyniki kampanii, prowadzi nagrania rozmów, dokonuje analizy pracy recepcjonistki w zakresie obsługi połączeń telefonicznych, generowanych przez uruchomioną kampanię.

Zasadniczym elementem oprogramowania marketingowego jest optymalizacja sposobu, w jaki personel recepcji gabinetu dentystycznego obsługuje przychodzące zapytania telefoniczne.

Według statystyk, podanych przez American Dental Association (ADA), dentyści przeznaczają na marketing od 4 do 8 proc. budżetu na prowadzenie biznesu. Pieniądze te przynoszą kiepski efekt. Tylko co dziesiąta osoba, poinformowana o możliwości podjęcia leczenia, decyduje się na skorzystania z przedstawionej oferty. Tak więc 90 proc. wydatków nie przynosi korzyści.

Narzędzie Everywhere Dental zostało stworzone specjalnie w celu rozwiązania tego problemu. Właściciele gabinetów stomatologicznych uzyskują indywidualnych konsultantów marketingowych do każdej kampanii - w celu przeglądu, analizy i oceny każdego śledzonego połączenia telefonicznego w oparciu o skrupulatnie zbadany zestaw siedmiu zasadniczych wskaźników. Konsultant analizuje sytuację i szkoli personel recepcji dentysty, aby poprawić sposób obsługi rozmów telefonicznych z pacjentami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH