PARTNER PORTALU
partner portalu

Gabinet stomatologiczny wynajmowany na godziny

kan
16-06-2020, 12:30
Gabinet stomatologiczny wynajmowany na godziny (fot. pixabay)
W Stanach Zjednoczonych popularny jest wynajem gabinetów stomatologicznych przez młodych lekarzy dentystów zaczynających dopiero pracę w zawodzie. To dla nich szansa na otwarcie własnej praktyki.

Dentysta, który decyduje się na wynajem miejsca spełniającego wszystkie standardy, w którym otworzy praktykę, zamiast na zakup gabinetu - nie ponosi wielkich kosztów zakupu własnego lokalu i jego wyposażenia. Ponadto unika konieczności samodzielnego administrowania placówką. I co także się liczy, zaczyna funkcjonować w gabinecie mającym zwykle już ugruntowaną pozycję na rynku usług stomatologicznych, z pulą stałych pacjentów.

"Coworking" to także korzystna opcja dla właściciela praktyki, gdyż w ten sposób może uzyskiwać dochód z przestrzeni nie w pełni wykorzystywanej. 

American Dental Association przestrzega jednak przed pułapkami takiego rozwiązania i wskazuje  szczegółowe zasady funkcjonowania, które trzeba określić w umowie. 
Przede wszystkim należy  doprecyzować:
-jak będą ustalane harmonogramy pracy dla współdzielonej przestrzeni,
- czy dokument określa termin wygaśnięcia umowy lub warunki jej wypowiedzenia,  
- co konkretnie z wyposażenia i sprzętu znajdującego się w gabinecie jest współdzielone i czy są określone warunki podziału kosztów jego konserwacji i naprawy 
- czy współdzielony jest także personel pomocniczy
- jak będą wyglądały warunki ubezpieczenia i warunki rozwiązywania ewentualnych konfliktów z pacjentami.

W Polsce model "coworkingu" dla lekarzy dentystów nie jest popularny. Na razie drogę przeciera  gdyńska Grupa Cirrus Capital (CC), która uruchamia takie rozwiązanie dla lekarzy, których praktyka nie wymaga drogiego specjalistycznego sprzętu. Cirrus Capital kupiła 1 czerwca lokal użytkowy w budynku mieszkalnym w jednej z najludniejszych dzielnic Gdańska — Piecki-Migowo. Zgodnie z planem już za trzy miesiące otworzy tam prywatne gabinety lekarskie działające w modelu coworkingu. Na powierzchni 60 m kw. zaplanowano trzy gabinety, recepcję, poczekalnię, toaletę i aneks socjalny.

Inwestorami są osoby prywatne — nabywcy dwuletnich asygnat, potwierdzających udzielenie pożyczki celowej na 6 proc. w skali roku, zabezpieczonej hipoteką. Można też nabyć cały gabinet lub udziały w spółce będącej jego właścicielem. Nie trzeba jednak nim zarządzać, bo CC odpowiada za wszystkie pozwolenia, wykończenie i wyposażenie gabinetów, zarządzanie lokalem, a wynajmującym je lekarzom zapewnia recepcję, możliwość rejestracji działalności, obsługę korespondencji oraz przyjmowanie płatności, informuje Puls Biznesu.

 

Więcej: pb.pl
 
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.