Dorota Rybak: jak budować dobre praktyki - wizja

W pierwszej części rozważaliśmy rolę kultury i misji praktyk. Czytaj: Jak budować dobre praktyki: kultura i misja
W tym odcinku skupimy się na wizji naszej praktyki dentystycznej. O tym, właściwie dlaczego ją formułujemy wspomniałam na początku cytując Senekę. Robimy to, żeby wiedzieć jaki wiatr łapać w żagle. Czy działania, jakie podejmujemy, przybliżają nas do celu, do naszych marzeń, czy może nie warto tracić na nie energii?
Wizja powinna być sformułowana w sposób przejrzysty, obrazowy. Ma być realistyczna i ambitna. Podobnie jak misja, sformułowana w sposób pozytywny, najczęściej w czasie teraźniejszym.
Perspektywa wizji to zazwyczaj okres 3 - 5 lat, chociaż są firmy, które opisują wizję swojej firmy w perspektywie 5 - 10 lat. Wizja powinna być także precyzyjna, aby stanowić dobry drogowskaz dla wszystkich członków zespołu zarządzającego. Może zawierać konkretne dane jak na przykład docelowy przychód lub też ilość nowych placówek, które zamierzamy uruchomić, liczbę osób, które chcemy zatrudniać czy jaka będzie nasza pozycja na rynku za 5 lat?
I kiedy już sformułujemy naszą wizję koniecznie zadbajmy o to, żeby zakomunikować ją wszystkim członkom zespołu. Warto nadać temu rangę.
Zazwyczaj nad misją i wizją firmy pracuję z moimi klientami zespołowo oraz warsztatowo. Często wszyscy uczestnicy spotkania zadziwieni są wielorakością perspektyw, różnorodnością patrzenia innych uczestników na te same sprawy. Jest to spotkanie ciekawe i aktywne, podczas którego myślimy o naszej pracy, ważymy słowa. Takie warsztaty najczęściej integrują zespół.
Małe studium przypadku?
„Naszą wizją jest dostarczanie najwięcej wyjątkowych usług stomatologicznych oraz bycie liderem opinii z obszaru stomatologii w regionie". Jest to wizja ambitna, sformułowana w sposób obrazowy i pozytywny - to niewątpliwie jej atuty. Myślę jednak, że warto byłoby ją rozbudować i doprecyzować (po czym poznamy, że jesteśmy dostarczycielem największej ilości usług stomatologicznych?). Myślę, że warto byłoby dookreślić co rozumiemy prze region? Czy to jest miasto i okolica , czy może województwo? Wizja musi być sformułowana jasno i przejrzyście, ale nie musi wcale być bardzo krótka.
Dorota Rybak - lekarz, psycholog, trener.
Dentystka z siedemnastoletnim stażem i własną praktyką lekarską. Trener komunikacji, zafascynowana od wielu lat komunikowaniem i budowaniem relacji w procesie leczenia. Pomaga lekarzom w poszukiwaniu dobrych rozwiązań dla ich praktyk. Przeprowadziła wiele szkoleń z zakresu komunikacji medycznej , budowania relacji oraz wspierania rozwoju firm medycznych. Kieruje własną praktyką lekarską, obserwuje i bada problemy współczesnych lekarzy. Autorka pracy badawczej na temat presji pracy współczesnych lekarzy dentystów i związanym z nią konfliktem praca - rodzina. Psycholog specjalizująca się w psychologii komunikacji społecznej oraz w psychologii organizacji i zarządzania, absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, w której ukończyła magisterskie studia psychologiczne oraz podyplomowe studia trenerskie. Mediator. Wspomaga ludzi w rozwiązywaniu konfliktów.
W kolejnych odcinkach:
Jak budować dobre praktyki: wartość firmy
Jak budować dobre praktyki: struktura firmy/stworzenie profili kompetencyjnych
Jak budować dobre praktyki: opis stanowiska pracy
Jak budować dobre praktyki: ocena okresowa


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
831 miejsc na stomatologii na studiach dziennych. MZ publikuje listę
eduDENT -
Nowe centrum Medicover Stomatologia. Pacjenci w klimacie przedwojennej Warszawy
bizDENT -
Pogotowie stomatologiczne na NFZ. 40 placówek na cały kraj
newsDENT -
Pacjenci masowo nie przychodzą na wizyty lekarskie. Zbadano, jak rozwiązać problem
bizDENT -
Dentysta w szkole. Czy to ma sens? Wyniki analizy
newsDENT -
Lista najatrakcyjniejszych zawodów 2022 r. 55 proc. to branża medyczna
newsDENT -
Konsultanci krajowi w stomatologii. W czym mogą pomóc?
newsDENT -
Pacjentka chciała 100 tys. zł za nieudane leczenie protetyczne. Ile przyznał jej sąd?
lexDENT
-
Białe plomby na NFZ dla wszystkich. Co jeszcze za darmo u dentysty?
newsDENT -
Minister Niedzielski o leczeniu zębów na NFZ. Tłumaczy, dlaczego NFZ płaci tak mało
newsDENT -
Białe plomby na NFZ na wszystkie zęby. Ministerstwo Zdrowia i NFZ skreślają amalgamat
newsDENT -
Mężczyzna zmarł po wizycie u dentysty. Trwa ustalanie przyczyn
newsDENT -
Minimalne wynagrodzenia: higienistki dentystycznej i asystentki stomatologicznej. Tak mają być liczone
lexDENT -
Lekarz odmawia przyjęcia pacjenta z bólem zęba. To niedopuszczalne
lexDENT -
Nieudane leczenie ortodontyczne. Pozew o 30 tys. zł. Sąd ocenia winę ortodontki
lexDENT -
Czy dentysta na NFZ może pobierać opłaty? Stanowisko Funduszu nie pozostawia wątpliwości
lexDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Katowice, śląskie -
lekarz dentysta
Katowice, śląskie -
lekarz dentysta
Katowice, śląskie -
lekarz dentysta
Wodzisław Śląski, śląskie