PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Dentysto dzwoń do swoich pacjentów!

ms
29-11-2021, 12:29
Dentysto dzwoń do swoich pacjentów! Dentyści powinni osobiście kontaktować się z pacjentami (fot. Unsplash)
Każdorazowo dzwoniłem do pacjentów, u których przeprowadzałem zabiegi, to okazało się strzałem w dziesiątkę jeśli chodzi o rozwój praktyki stomatologicznej – zapewnia Jeffrey Hoos, dentysta z wieloletnim doświadczeniem.
  • Telefon do pacjenta nie tylko z przypomnieniem terminu kolejnej wizyty.
  • Nikt nie będzie o ciebie dbał, dopóki nie dowie się jak bardzo ci na nim zależy.
  • Powstają technologie efektywnie zastępujące rozmowy telefoniczne z pacjentami.

Jeffrey C. Hoos uczula koleżanki i kolegów na relacje z pacjentami.

Informacje zwrotne, które otrzymywałem od pacjentów, były niesamowite i potwierdzały, jak ważna była ta komunikacja. W ciągu ostatnich 41 lat wykonałem tysiące telefonów, które zawsze były dobrze przyjmowane i doceniane przez pacjentów.

Jedynym problemem było to, że nie zawsze udawało się wykonać połączenie. W takich sytuacjach gdy pacjent pojawiał się w moim gabinecie, często słyszałem: Co się stało, oczekiwałem telefonu od ciebie.

Rozmowy telefoniczne - podstawą relacji z pacjentami 

To prawda, że rozmowy zawsze zabierają dużo czasu pod koniec dnia pracy. To prawda, że moi pracownicy musieli pamiętać o dostarczeniu mi każdego dnia nowej listy z numerami telefonów.

Często dzwoniłem z samochodu w drodze do domu, ponieważ nie chciałem w nieskończoność wydłużać czasu pracy w biurze. Dużym problemem było to, że dzwonienie do moich pacjentów było czasochłonne. Próbowałem coś z tym zrobić.

Chociaż jestem starszym dentystą, od lat stosuję w swojej praktyce nowe technologie. Nie było niczego, czego bym nie spróbował, bowiem mam nadzieję, że to pomoże moim pacjentom i zapewni im opiekę najwyższej jakości.

Dlaczego telefony są tak ważne i dlaczego ten rodzaj komunikacji naprawdę pomógł zbudować moją praktykę? Odpowiedź jest dość prosta. Dr Omer Reed, odnoszący sukcesy jako dentysta i trener, mawiał: Nikt nie będzie o ciebie dbał, dopóki nie dowie się jak bardzo ci na nim zależy.

Relacje z pacjentami - najważniejsze

Relacje, które budujesz ze swoimi pacjentami, pomogą skutecznie rozwinąć i utrzymać praktykę stomatologiczną, jednocześnie zapewniając lepszą opiekę nad pacjentami, z którymi nawiązałeś silną relację.

Od młodego wieku łatwo było mi rozmawiać z ludźmi. Jako dziecko mama kierowała mnie na konkursy krasomówcze, więc wystąpienia publiczne przychodzą mi naturalnie. Kiedy proszono mnie o wystąpienia na spotkaniach stomatologicznych, najtrudniejszą częścią było wybranie slajdów, aby były interesujące dla słuchaczy. Im więcej wykładałem, tym bardziej mi się to podobało.

Zawsze mówiłem o równowadze sztuki, nauki i biznesu w stomatologii. Co mam przez to na myśli? Z mojego doświadczenia wiem, że kluczem do sukcesu w stomatologii jest upewnienie się, że wszystko sprowadza się do znalezienia równowagi między: sztuką (tworzenie pięknych wyników), nauką (podejście oparte na dowodach i badaniach) i biznesem (terminowe i spójne procedury).

Systemy kontaktu z pacjentami 

Od pewnego czasu korzystam ze wspomagającego systemu APE komunikacji z pacjentem. Niemal od razu technologia ta zrobiła ogromną różnicę w moim życiu. Jest to system, który ułatwiła kontakt z pacjentami. Są oni już tak przyzwyczajeni do otrzymywania wiadomości tekstowych, że traktują to jak wykonanie rozmowy telefonicznej.

Mój personel nie musi pamiętać o przesyłaniu mi list telefonów, a ja mogę szybko i skutecznie dotrzeć do moich pacjentów. APE odciążył pracę recepcji. Najważniejszą rzeczą jest świetna informacja zwrotna, którą otrzymuję od moich zachwyconych pacjentów.

***
Jeffrey C. Hoos, DMD, absolwent Wydziału Medycyny Stomatologicznej Uniwersytetu Tufts z 1978 r., rozpoczął prywatną praktykę samodzielnie teraz zatrudnia 4 lekarzy i ma 25 innych pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.