
- Telefon do pacjenta nie tylko z przypomnieniem terminu kolejnej wizyty.
- Nikt nie będzie o ciebie dbał, dopóki nie dowie się jak bardzo ci na nim zależy.
- Powstają technologie efektywnie zastępujące rozmowy telefoniczne z pacjentami.
Jeffrey C. Hoos uczula koleżanki i kolegów na relacje z pacjentami.
Informacje zwrotne, które otrzymywałem od pacjentów, były niesamowite i potwierdzały, jak ważna była ta komunikacja. W ciągu ostatnich 41 lat wykonałem tysiące telefonów, które zawsze były dobrze przyjmowane i doceniane przez pacjentów.
Jedynym problemem było to, że nie zawsze udawało się wykonać połączenie. W takich sytuacjach gdy pacjent pojawiał się w moim gabinecie, często słyszałem: Co się stało, oczekiwałem telefonu od ciebie.
Rozmowy telefoniczne - podstawą relacji z pacjentami
To prawda, że rozmowy zawsze zabierają dużo czasu pod koniec dnia pracy. To prawda, że moi pracownicy musieli pamiętać o dostarczeniu mi każdego dnia nowej listy z numerami telefonów.
Często dzwoniłem z samochodu w drodze do domu, ponieważ nie chciałem w nieskończoność wydłużać czasu pracy w biurze. Dużym problemem było to, że dzwonienie do moich pacjentów było czasochłonne. Próbowałem coś z tym zrobić.
Chociaż jestem starszym dentystą, od lat stosuję w swojej praktyce nowe technologie. Nie było niczego, czego bym nie spróbował, bowiem mam nadzieję, że to pomoże moim pacjentom i zapewni im opiekę najwyższej jakości.
Dlaczego telefony są tak ważne i dlaczego ten rodzaj komunikacji naprawdę pomógł zbudować moją praktykę? Odpowiedź jest dość prosta. Dr Omer Reed, odnoszący sukcesy jako dentysta i trener, mawiał: Nikt nie będzie o ciebie dbał, dopóki nie dowie się jak bardzo ci na nim zależy.
Relacje z pacjentami - najważniejsze
Relacje, które budujesz ze swoimi pacjentami, pomogą skutecznie rozwinąć i utrzymać praktykę stomatologiczną, jednocześnie zapewniając lepszą opiekę nad pacjentami, z którymi nawiązałeś silną relację.
Od młodego wieku łatwo było mi rozmawiać z ludźmi. Jako dziecko mama kierowała mnie na konkursy krasomówcze, więc wystąpienia publiczne przychodzą mi naturalnie. Kiedy proszono mnie o wystąpienia na spotkaniach stomatologicznych, najtrudniejszą częścią było wybranie slajdów, aby były interesujące dla słuchaczy. Im więcej wykładałem, tym bardziej mi się to podobało.
Zawsze mówiłem o równowadze sztuki, nauki i biznesu w stomatologii. Co mam przez to na myśli? Z mojego doświadczenia wiem, że kluczem do sukcesu w stomatologii jest upewnienie się, że wszystko sprowadza się do znalezienia równowagi między: sztuką (tworzenie pięknych wyników), nauką (podejście oparte na dowodach i badaniach) i biznesem (terminowe i spójne procedury).
Systemy kontaktu z pacjentami
Od pewnego czasu korzystam ze wspomagającego systemu APE komunikacji z pacjentem. Niemal od razu technologia ta zrobiła ogromną różnicę w moim życiu. Jest to system, który ułatwiła kontakt z pacjentami. Są oni już tak przyzwyczajeni do otrzymywania wiadomości tekstowych, że traktują to jak wykonanie rozmowy telefonicznej.
Mój personel nie musi pamiętać o przesyłaniu mi list telefonów, a ja mogę szybko i skutecznie dotrzeć do moich pacjentów. APE odciążył pracę recepcji. Najważniejszą rzeczą jest świetna informacja zwrotna, którą otrzymuję od moich zachwyconych pacjentów.
***
Jeffrey C. Hoos, DMD, absolwent Wydziału Medycyny Stomatologicznej Uniwersytetu Tufts z 1978 r., rozpoczął prywatną praktykę samodzielnie teraz zatrudnia 4 lekarzy i ma 25 innych pracowników.
Komentarze