PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Dentysta w dobie mediów społecznościowych

en
31-01-2022, 08:45
Dentysta w dobie mediów społecznościowych Reklamowanie swoich usług na mediach społecznościowych Fot. Shutterstock
Facebook, Twitter, Instagram stały się niezbędne do przekazywania informacji o funkcjonowaniu gabinetu stomatologicznego i zdobywania nowych pacjentów. Obecnie są nie tyle opcją, co koniecznością!
  • Ważne dla funkcjonowania dentysty jest znalezienie odpowiedniej platformy społecznościowej, na której będzie budował swoją pozycję.
  • Nowy pacjent, zanim przekroczy próg gabinetu, z pewnością będzie sprawdzał opinie o nim w mediach społecznościowych.

Niemal każdy obecnie w jakiś sposób funkcjonuje w mediach społecznościowych. Są ważne nie tylko w  życiu prywatnym, ale wiele osób wykorzystuje je do budowania swojej kariery - dentyści także.

Marketing szeptany to przeżytek?

Jeśli dentysta chce rozwijać swoją działalność, musi pozostać aktywny w mediach społecznościowych. W przeszłości najczęściej nowi pacjenci pojawiali się zachęceni przez znajomych lub kogoś z rodziny, obecnie potrzebna jest bardziej aktywna forma reklamy, by przyciągnąć pacjenta pierwszorazowego. A taką jest obecność  na mediach społecznościowych.

Facebook, Twitter, Instagram to  świetny sposób na kontakt z potencjalnymi pacjentami. Tworząc silną pozycję na platformach tych platformach, dentysta dociera do większej liczby osób z informacją o swoich usługach.

Ponadto kanały społecznościowe mogą pomóc dentystom w nawiązaniu kontaktu z dużą liczbą stałych pacjentów. Za ich pośrednictwem mogą promować nowe produkty, usługi lub oferty specjalne. W ten sposób pacjenci będą na bieżąco informowani o działalności lekarza, nawet jeśli minęło sporo czasu od ich ostatniej wizyty.

Środowisko dentystów na mediach społecznościowych

Bycie stomatologiem grozi izolacją, a media społecznościowe skutecznie temu przeciwdziałają. Zapewniają wsparcie kolegów po fachu, co szczególnie się liczy. Nie przypadkiem bowiem zawód dentysty uznawany jest za jeden z najbardziej stresujących. Dla własnego zdrowia psychicznego ważne więc, by mieć z kim dzielić się doświadczeniami i trudnościami.

Dzięki mediom społecznościowym można mieć kontakt z największymi ekspertami w dziedzinie stomatologii. Można przesyłać zdjęcia, prześwietlenia i uzyskiwać różne opinie innych lekarzy, nawet zanim jeszcze pacjent wyjdzie z gabinetu!  Facebook daje szansę szybkiej nauki , gdy można się zapoznać z doświadczeniami innych lekarzy dentystów. Także w trudnych przypadkach.

Obecność w mediach

Budowanie silnej obecności w mediach społecznościowych wymaga czasu, by stworzyć treści, którymi warto się dzielić. Ważne by posty były ciekawe,  bo takie zachęcą ludzi do polubienia i udostępnienia ich treści.

Na przykład dentysta może promować zdrowy tryb życia, dzieląc się artykułami o korzyściach płynących ze stosowania nici dentystycznej lub poprawie zdrowia zębów poprzez prawidłowe odżywianie, czy doradzać jak przystąpić do odzwyczajania się od palenia papierosów.

Przydaje się też utworzenie kont na wielu platformach, ponieważ każda ma swoje mocne i słabe strony. Na przykład Facebook świetnie nadaje się do dotarcia do dużej liczby odbiorców, a Twitter jest idealny do udostępniania krótkich wiadomości o nowościach dentystycznych lub ofertach specjalnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.