PARTNER PORTALU
partner portalu

Dentyści sami stworzyli system abonencki dla pacjentów

ms
12-02-2020, 09:16
Dentyści sami stworzyli system abonencki dla pacjentów Ubezpieczenie abonenckie w stomatologii po nowemu (foto: pixabay)
Za możliwość korzystania z opieki stomatologicznej wyspecjalizowane firmy pobierają od chętnych Amerykanów co miesiąc od 100 USD wzwyż. Dentyści krytykowali taki system. Sami wdrożyli system abonenckiej opieki stomatologicznej Cirrus Dental.

Usługa subskrypcji Cirrus Dental, stworzona przez dentystę Toma Cleary'ego i jego brata Petera wyklucza współpłacenie za usługi przez pacjentów, co jest bolączką większości tradycyjnych systemów oferowanych przez ubezpieczycieli działających na rynku usług medycznych.

Zamiast tego pacjenci płacą miesięczną opłatę w wysokości od 30 USD do 60 USD w zależności od preferowanego zakresu realizowanych usług w ramach abonamentu.

- Uświadomiłem sobie, że nie istnieje ubezpieczenie, które byłoby sprawiedliwe dla pacjenta, dentysty i firmy ubezpieczeniowej – twierdzi Tom Cleary.

W Ofercie Cirrusa pacjenci płacą tylko za to, z czego korzystają, a ich świadczenia nie wygasają co roku. Pacjenci otrzymują zwrot niewykorzystanych środków, jeśli zdecydują się np. wyrejestrować z systemu. Takiego rozwiązania nie przewidują tradycyjne systemy ubezpieczeń. Tam po okresie umowy wszystkie pieniądze wyparowują.

Założyciele Cirrusa twierdzą, że wyeliminowali kosztowną administrację, nie mają problemów z tradycyjnymi planami dentystycznymi, nie ma pytań o odliczenia i wyłączenia ubezpieczenia.

Za 30 USD miesięcznie pacjenci mogą kupić plan opieki profilaktycznej, obejmujący półroczne wizyty profilaktyczne, profesjonalne czyszczenie uzębienia, rutynowe zdjęcia rentgenowskie. Za 60 USD miesięcznie pacjenci otrzymują pakiet opieki profilaktycznej obejmujący m.in.: wypełnienia, leczenia kanałowe, wybielanie zębów.

Clearys przekonuje, że zapisani dentyści pobierają średnio o 32 proc. więcej za pacjenta niż gdyby otrzymywali wynagrodzenie z tradycyjnego ubezpieczenia. Jednocześnie pacjenci płacą średnio o 900 USD mniej każdego roku. W zamian Cirrus przejmie 3,5 proc. wpływów z wszystkich transakcji. Clearys stwierdził, że firmy zatrzymują do 40 proc. kosztów składki, zamiast dzielić się tymi pieniędzmi z dentystami i pacjentami.

Tom Cleary wierzy, że wraz z rozwojem sieci kolejni dentyści przystąpią do programu. Można to uczynić za pośrednictwem portalu internetowego.

Podobnie muszą postąpić pacjenci (zarejestrować się na stronie Cirrus), a ich świadczenia natychmiast zaczynają się przy pierwszej płatności.

Peter Cleary twierdzi, że rejestracja nie powinna zająć więcej niż pięć minut, a jeśli ktoś chce się wyrejestrować, wystarczy kilka kliknięć myszką.

W tym systemie w praktyce dentystycznej Cleary Dental zarejestrowało się 35 pacjentów. W skali Cirrusa jest ich wielokrotnie więcej. W regionie 37 dentystów przystąpiło do programu, który oferuje usługi abonamentowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
ubezpieczenia zdrowotne  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.