PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

DenticaCenter zwiększa potencjał grupy stomatologicznej Tar Heel Capital

ms
22-03-2021, 12:48
DenticaCenter zwiększa potencjał grupy stomatologicznej Tar Heel Capital lek. stom. Anna Stuchly oraz Paweł Sassowsky - DenticaCenter (źródło: archiwum)
DenticaCenter przez 10 lat systematycznie powiększa sieć, uruchamiając kolejne lokalizacje. Teraz dowiadujemy się, że współwłaściciele DenticaCenter Anna Stuchly i Paweł Sassowsky podjęli decyzje o wejściu we współpracę z funduszem THC. Warto poznać przyczyny tego stanu rzeczy.

infoDENT24.pl: W 2011 r. zaczyna funkcjonować centrum stomatologiczne DenticaCenter w Raciborzu i od tego czasu realizowane są konkretne kroki, zmierzające do rozwoju sieci stomatologicznej pod wspólną marką. Na bardzo konkurencyjnym rynku Górnego Śląska, DenticaCenter zwiększa z roku na rok liczbę obsługiwanych pacjentów i planuje otwarcia w kolejnych lokalizacjach. Co się stało, że po blisko 10 latach DenticaCenter podejmuje decyzję o wejściu we współpracę z funduszem THC?
Lek. stom. Anna Stuchly:
Stworzyliśmy centra, w których pacjent objęty jest pełną diagnostyką i ma zapewnione leczenie wszystkich potrzeb stomatologicznych. Wcześniej lokalny rynek był wypełniony małymi gabinetami świadczącymi usługi w ograniczonym zakresie. Dostrzegliśmy potrzebę stworzenia miejsca przyjaznego i ułatwiającego pacjentom leczenie kompleksowe w obrębie jednej jednostki. Teraz kolejnym, naturalnym krokiem rozwoju jest łączenie potencjału z ludźmi, którzy budują wysoki poziom leczenia i obsługi w stomatologii na poziomie ogólnopolskim.

Na rynku jest kilka podmiotów branżowych, zapowiadających lub realizujących plany konsolidacji rynku stomatologicznego, w tym dwie duże korporacje medyczne. Nie łatwiej było zadbać o rozwój z nimi niż z inwestorem finansowym?
Lek. stom. Anna Stuchly: THC wybraliśmy ze względu na podejmowanie odważnych, ale i przemyślanych kroków. Jesteśmy partnerami, którzy z wzajemnym szacunkiem, słuchając siebie nawzajem, mają wspólny cel - stworzyć silną grupę podmiotów, która będzie dla pacjentów marką solidności i profesjonalizmu. Grupę, w której zasady współpracy, zaufania i wzajemnego podnoszenia kwalifikacji stworzą miejsca przyjazne dla pacjentów i dla pracowników.

Branża stomatologiczna boryka się z problemem niedoboru wykwalifikowanej, doświadczonej kadry medycznej. W DenticaCenter takich kłopotów nie widać – z czego to wynika?
Paweł Sassowsky: Temat braku niedoborów kadry medycznej nie omija nikogo. Nam przyświeca od początku zasada grupowości, współodpowiedzialności i absolutnej przejrzystości w prowadzeniu spraw kadrowych. Jasne zasady zatrudnienia, osadzania na różnych stanowiskach pracy, narzędzia umożliwiające rozwój pojedynczych osób a także całych zespołów, terminowość wypłat, zapewniają naszej kadrze poczucie bezpieczeństwa. Dzięki temu mamy zespół stałych, lojalnych i ambitnych pracowników.

Z oceny przedstawicieli funduszu THC wynika, że w DenticaCenter udało się wdrożyć model funkcjonowania, w którym pacjent nie przywiązuje się do konkretnego lekarza i nie jest ograniczony dostępnością jego grafiku. To dość nieoczywista strategia na czym ona polega?
Lek. stom. Anna Stuchly: Opiera się na tych wartościach, o których już wspomniałam. Potrafimy ze sobą tak współdziałać, znajdować najlepsze możliwe rozwiązanie dla pacjenta i równocześnie oferować w danym zakresie potrzeb, najwyższą możliwą pomoc. Pacjenci doceniają nasze ścisłe specjalizacje. Stomatologia dzieli się obecnie na tak szerokie obszary, że trzeba się zdecydować co chce się uprawiać i na jakim poziomie. Dermatolog nie będzie wybitnym kardiologiem tak jak lekarz endodonta nie będzie wybitnym periodontologiem. Postawiliśmy na wąskie specjalizacje i grupowość – i daje to świetne rezultaty.

Czy wieloletnia praca w Niemczech w znaczny sposób wpłynęła na tworzenie modelu funkcjonowania DenticaCenter w Polsce?
Paweł Sassowsky: W dużym zakresie dała podwaliny pod model funkcjonowania naszych jednostek. Była studium obserwacji i zapożyczeń na nasz rynek. Dzięki doświadczeniu korporacyjnemu i przyjaźniach z jednostkami stomatologicznymi w Niemczech, wchodziliśmy w świat nowego funkcjonowania stomatologii z dużą wiarą i odwagą.

Jak kształtować się będzie rynek stomatologiczny w Polsce w najbliższych latach i jaki wpływ na to będą miały inicjatywy konsolidacyjne jak ta, realizowana przez Tar Heel Capital wspólnie z DenticaCenter?
Paweł Sassowsky: Rynek stomatologiczny konsoliduje się w ogromnym tempie. To co dzieje się w Polsce w Europie już jest normą.

Rola wspólników w spółce stomatologicznej THC wiąże się z koniecznością realizacji strategii zwiększania dostępności usług stomatologicznych o najwyższej jakości. Jak ta idea przekłada się na konkrety, jeśli chodzi o pracę DenticaCenter?
Paweł Sassowsky: Tworzymy rosnącą sieć gabinetów, docieramy do coraz większej liczby pacjentów oraz oferujemy zawodowy rozwój osobisty pracownikom i lekarzom. Dzieląc się doświadczeniem, korzystając ze sprawdzonego modelu organizacyjnego oraz potencjału merytorycznego obecnych zespołów medycznych, DenticaCenter jest miejscem, które tworzy bardzo dobre miejsca pracy. Potencjał tworzącej się grupy stomatologicznej THC to kolejny argument wpisujący się w naszą filozofię grupowości i współpracy.

Model rozwoju w oparciu o przejmowanie dużych - jak na polskie warunki - centrów stomatologicznych, jak to w Gliwicach na dziewięć gabinetów, to szybkie kroki do przodu, ale także zwiększone ryzyko nietrafionych decyzji biznesowych.
Paweł Sassowsky: Gliwice to inwestycja polegająca na stworzeniu nowego miejsca, nowego centrum, gdzie dostępność dla pacjenta, poziom usług stomatologicznych i model organizacyjny będzie wykorzystywał maksymalnie ergonomię pracy i doświadczenia wszystkich partnerów. Zapraszamy do współpracy lekarzy, którzy chcą skupić się na tym co jest ich pasją zawodową. Tworzymy miejsce nowoczesne, wygodne, wyposażone w całą infrastrukturę diagnostyczną oraz sprzęt medyczny najwyższej jakości. Szczerze, nie znam placówek w Polsce z dziewięcioma gabinetami pracujących w systemie grupowym.

Przedstawiciele Tar Heel Capital przekonują, że ich model konsolidacji rynku, pozwala na zachowanie tożsamości i wypracowanych standardów oraz rozwój w oparciu o własne sprawdzone rozwiązania. Jednocześnie, jak twierdzą, taki model umożliwia wymianę doświadczeń i pomysłów w ramach grupy. Czy taka – dość idealistyczna konstrukcja – działa w DenticaCenter?
Paweł Sassowsky: Tak, zgadza się, to był także jeden z powodów wybrania THC jako partnera na dalszy rozwój.

W których obszarach DenticaCenter może skorzystać na rozwiązaniach wypracowanych przez, będące w grupie THC, takie marki jak Galeria Uśmiechu czy Estetique?
Lek. stom. Anna Stuchly: Każda ze spółek ma swoje obszary, w których odniosła sukces. Każda styka się z różnymi czynnikami, które tworzą środowisko pracy. Myślę, że rozwiązania w każdym zakresie w ramach „burzy mózgów”, wymiana doświadczeń i dzielenie się wiedzą będzie stanowiła o rosnącej wartości grupy i poszczególnych jej składowych, w tym DenticaCenter.

Zmiany właścicielskie w oczywisty sposób wpływają na założycieli i właścicieli podmiotu leczniczego, ale także na zespół współpracowników i pacjentów. Czy fakt uczestniczenia w zmianach, mających przecież szerokie implikacje na funkcjonowanie gabinetów stomatologicznych, nie generują obaw o trudne do zdefiniowania skutki podejmowanych decyzji?
Lek. stom. Anna Stuchly: Nie da się stać w miejscu i rozwijać. Nie da się też rozwijać skupiając się na obawach czy problemach. Koncentrujemy się na celach, na obszarach, które połączyły nas z THC i które w ramach tego partnerstwa pojawiają się jako nowe idee. Tutaj spotkali się tylko odważni ludzie. Odwaga, pracowitość, determinacja oparte na szacunku i zaufaniu – tu nie ma miejsca na obawy. Trudności owszem występują, ale one są tylko częścią drogi - a nie celem.

Rok 2020 był trudny dla stomatologii. Wiele gabinetów nie zdołało odrobić strat z okresu, w którym były zamknięte. Jak COVID-19 wpłynął na wyniki i funkcjonowanie DenticaCenter i czy decyzja o zmianach właścicielskich nie wynikała z covidowego obrazu?
Paweł Sassowsky: To rzeczywiście był trudny moment. Teraz z perspektywy czasu możemy powiedzieć, że nasze „dość idealistyczne” podejście do grupowości, współpracy i obowiązków jakie za sobą niesie fakt uprawiania zawodu medycznego, obroniło się wyśmienicie. Zespół od razu dostosował się do nowych warunków, procedury były wprowadzane dzień po dniu na podstawie zmieniającej się wiedzy a realizowana nieprzerwanie pomoc stomatologiczna w regionie pozwoliła na zbudowanie jeszcze większego zaufania pacjentów do DenticaCenter. To był okres, który pomimo tego że finansowo nie było kolorowo, to umocnił firmę i później odrobiliśmy straty w skali roku. Myślę, że to był dodatkowo jeden z silnych argumentów dla THC o nawiązaniu współpracy z nami.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
Paweł Sassowsky   THC   Anna Stuchly   DenticaCenter  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.