
To dziwne uczucie pisać materiał, o którym wiadomo, że w momencie powstawania jest już nieaktualny, tym bardziej taki będzie w chwili gdy zostanie opublikowany. Sytuacja, jeśli chodzi o profil FB Dental Tree, jest bowiem niezwykle dynamiczna.
5555 obserwujących FB Dental Tree (5585 według stanu z 8 czerwca godz. 8.00) - taki rezultat na 9,1 mln followersów FB Lewandowskiego nie zrobi dużego wrażenia. 193 tys. osób lubiących profil FB Rozenek i Majdana także może mieć wątpliwości co do skali sukcesu.
Na liczby trzeba patrzeć jednak w inny sposób. Para celebrytów kieruje treści do każdego Polaka, który jest trendy, a do takiego statusu pretenduje zdecydowana większości obywateli. Właściciele profilu Rozenek – Majdan dotarli zatem do mniej więcej 0,64 proc. tzw. grupy docelowej. Zdecydowanie inaczej w tym zestawieniu wygląda pozycja FB należącego do Dental Tree - ten bowiem obserwuje ponad 15 proc. grupy docelowej, czyli czynnych zawodowo lekarzy dentystów.
Sukces? Firmie, realizującej internetową sprzedaż, z pewnością nie o taki sukces chodzi, przynajmniej nie tylko i nie w pierwszej kolejności.
Każdy prowadzący większy lub mniejszy biznes chciałby przyciągnąć uwagę jak największej grupy klientów. Dobrym rozwiązaniem jest przygotowanie najtańszych produktów o najwyższej jakości. Językoznawcy skwitowaliby takie podejście jako klasyczny oksymoron, czyli coś takiego jak żywy trup, czy spieszyć się powoli. Matematycy opisaliby takie zjawisko jako dwa, zdążające asymptotycznie do nieskończoności, krańce hiperboli. Na jednym końcu jest jakość na drugim - cena. To oczywiste, że nie sposób doprowadzić do ich zbliżenia.
Analitycy Dental Tree na co dzień korzystają z zaawansowanych narzędzi matematycznych mozolnie tworząc macierz, którą można roboczo opisać „jakość vs. cena”. W tego typu analizach powszechnie operuje się sformułowaniami takimi jak: produkty z niskiej półki, produkty premium, produkty przepłacone. Pojawia się także pojęcie „jakość za rozsądną cenę".
To co wyróżnia ofertę Dental Tree (skierowaną wyłącznie do właścicieli gabinetów stomatologicznych), jest możliwie najwyższa jakość za możliwie najniższą cenę. W przypadku działań podejmowanych systemowo przez DT pole macierzy „jakość za rozsądną cenę” jest wyjątkowo pojemne. Dlaczego? Powszechnie wiadomo, że rozsądną cenę zdobywa się przez skalę zamówień. To oczywiste, że w przypadku zakupu flotylli samochodów, złożonych z kilkuset aut, cena jednostkowa pojazdu będzie zdecydowanie niższa niż kwota nabycia pojedynczej sztuki czterośladu.
Żelazną polityką Dental Tree jest realizowanie, możliwie największej skali zakupów hurtowych. Na takie działanie nie mogą sobie pozwolić regionalni handlowcy zaopatrujący w lokalnej skali właścicieli gabinetów stomatologicznych. Na takie działanie nie są należycie przygotowani także więksi dystrybutorzy, o ile nie mają odpowiedniego potencjału, aby działać ekspansywnie na globalnym rynku materiałów i narzędzi dla lekarzy dentystów. Skala zakupu zdecydowanie poszerza pole określone wspomnianą już pożądaną funkcją celu „jakość za rozsądną cenę”.
Kolejnym elementem, który ma znaczenie w oferowaniu atrakcyjnych produktów za atrakcyjną cenę jest minimalizowanie marży. Na taki krok decydują się tylko najwięksi na rynku. Im większa skala działania, tym bardziej znacząco może być obniżana marża. Niewątpliwie na taki algorytm stawia Dental Tree.
To komfortowa sytuacja dla kupujących, którzy chcą mieć pewność, że gdy skuszeni atrakcyjną ceną - będą chcieli zamówić nowy asortyment lub zdecydują się na alternatywne produkty nowej marki, nie zaliczą spektakularnej wpadki. Ta zaś może oznaczać węższy zakres zastosowania, czy niższą od oczekiwanej jakość materiałów stomatologicznych. Od takiego niebezpieczeństwa uwolnieni są klienci Dental Tree, firmy która realizuje żelazną zasadę "jakość za rozsądną cenę".
(Dental Tree jest partnerem portalu infoDENT24.pl)
Komentarze